Üdv mindenkinek.
Carina E 1.6xli 4afe alapjárati problémám volt, mint előttem sokaknak.
Elolvastam minden találatot amit a kereső kidobott, de nem sok érdemleges választ találtam. Mivel az olvasottak alapján sok minden okozhatja a hibát, röviden az én esetem, és a megoldás.
Hiba: Hidegen és üzem melegen is 1600-2000 fordulatszám, motor hibát nem jelez a műszerfalon.
Aki nem akarja végig olvasni, annak nagyon röviden: A fojtószelep ház alatt lévő sárga(drapp) színű alapjárati motor volt a hibás, cserével megoldódott a gond.
Hosszabban:
Minden csatlakozó lehúz... egyenként, párban, az összeset egyszerre... a motorhiba lámpán kívül semmi de semmi változás.
Fórum olvasás, youtube videó orosz emberke hajlított fém kapoccsal diag csatlakozóban két lábat összeköt, gyújtás (motor nem beindít) műszerfalon motor piktogramm kivillogja a 41-es hibát. (fojtószelep állás érzékelő)
Fojtószelep házat kompletten levettem, féktisztítóval fém tisztára mostam mindent, különösen az alapjárati levegő járatokat mágnes szelepestől. Ennek eredménye az lett, hogy semmi változás, alapjárat 1600-2000 rpm.
A fojtószelep állás érzékelőt Szepi_EP71 instrukciói alapján kimértem. Úgy tűnt ez a hiba, mert zárt fojtó szelep állásnál semmit nem lehetett rajta mérni és full nyitva is a minimum érték alatt mutatott. Miután rájöttem hogy kell beszabályozni az érzékelőt, kiderült, hogy nem én vagyok az első aki leszedte, mivel az összes (2) csavarja annyira el volt nyírva, hogy alig lehetett oldani őket, valamint, hogy hozzáértetlen emberke szerelte, mert nem figyelt a benne lévő két kis fülecske állására és úgy rakta fel a helyére, hogy a minimum elfordulást határoló lapka felfeküdt a házra és emiatt a tengelye megszorult. Miután betekintést nyertem egy hibátlan érzékelőbe (amit fent említett fórum társtól vettem komplett fojtószeleppel), nyilvánvalóvá vált a hiba. Egy vékonyabb lapos csavarhúzóval megtámasztva a műa. forgó rész egy másik lapos csavarhúzóval a határoló lapkát eredetihez közel azonos helyzetbe hoztam. Összerakás után az eredmény változatlan, de már nem villog ki hibát, azaz a "minden rendben egyenletesen villog" esete áll fenn.
Már csak egy dologhoz nem nyúltam, a fojtószelep ház alján lévő sárga (szerintem drapp) színű műa. dobozkához. Tisztításkor leszedtem, föltettem de semmi hiba nem látszott rajta. Mivel mint kiderült ez egy elektromágnes, biztos ki is lehet valahogy mérni, hogy hibás-e, de ennek mikéntjét nem ismerem. A frissen szerzett komplett fojtószelep házon lévőt feltettem a helyére... összerakás után az eredmény 1300 fordulat üzem melegen 1200 fordulat.
Királyság. Alakul.
Hogy lehet még csökkenteni az alapjáratot? Az előző (hibás) alkatrészekhez beállított előgyújtás újra beállításával.
Az óramutató járásával ellentétes irányba fordítással azonnal csökkent a fordulat. Elsőre túl jól sikerült és kb. 600 fordulatra esett a mutató. Szépen lassan óramutató járásával megegyező irányba forgatva felment 1000-re... túl toltam, azaz fordítottam. Még lassabban (szemre fél fokonként) visszafelé... 800. Jó. Motor leállít, csavarok meghúz, motor indít... nehezen indul, alapjárat 650-700. Vissza az előgyújtáshoz.
Kicsit fura, de majdnem a max. végálláson lett jó, az óramutató járásával megegyező irányba forgatva.
Most jó, indul, megy, pörög, alapjárat 800-850 üzem meleg motornál. Biztos jobban is be lehetne állítani, de nincs stroboszkópom és képesítésem, csak fülre és mutatóra hagyatkozva ez is jó... majd egyszer.
Köszönöm a figyelmet, bocsánat, ha valakit untattam.