Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2724345 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9690 Dátum: 2015.02.26 15:58:30 »
üdv Solc!

A szívóoldali vezérműtengely fogaskerekét lebiztosítottátok a kiszerelés idejére?
Ha nem, elő lett feszítve a rugója?

Szelephézagokat 10 perc ellenőrizni!

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9691 Dátum: 2015.02.26 20:00:44 »
Szia!

Nem lett lebiztosítva meg a rúgó sem lett feszítve. Onnan jön a kattogó hang akkor?? Veszítés hogy müködik?

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9692 Dátum: 2015.02.26 20:37:01 »
Szelep hézagok ellenörizve lettek mindenhol a gyári értékeken beül vannak  ha jol tudom szívó hidegen 0.15-0.25 kipuff 0.20-0.30(Service manual) Hengerfejezés elött tökéletes volt....

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9693 Dátum: 2015.02.26 20:37:46 »
Üdv!
Ha nincs előfeszítve, ilyen kattogó hangja van.

Errefelé volt szó a hibáról, érintettek tudnának érdemben segíteni.
 :excl: Itt kezdődött a diskurzus

+1 hsz. :otlet:  :excl:

Íme kamikaze videója

És kedvenc ír szerelőnké

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9694 Dátum: 2015.02.26 20:39:38 »
Igen ugyan ez a hangja van. Akkor a feszítés lessz a probléma

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9695 Dátum: 2015.02.26 20:52:59 »
Üdv!

Köszönöm a segítséget holnap orvoslom a problémát. Remélem jó lessz....
Peti

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9696 Dátum: 2015.02.27 14:27:55 »
Üdv

Sikerült orvosolni a problémát. Most tökéletesen jár a motor mindenféle zaj mentesen. Köszönöm a segítséget.

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9697 Dátum: 2015.02.27 18:44:27 »
Üdv!

Még egy kérdéserm lenne carinával kapcsolatban. Mitöl van az hogy váltásnál meg üres járatban felpörgetve a motort fordulatszám esésnél hasonló hangod ad mint amikor a szelepek csatttognak. Nem szelep hang szelephézagok rendben fordulaton tartva szépen jár alapjárat tökéletes egyedül fordulatszám esésnél hallani. Szelepdekni alol jön a hang a vezérlés oldalrol.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9698 Dátum: 2015.02.27 19:37:38 »
Üdv!
Örülök, hogy megoldódott!
Reméljük,hogy nem ilyen a hang.
Mert ez a dugattyúcsapszeg lógása.

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9699 Dátum: 2015.02.27 19:56:37 »
Nem ilyen hang. Alapjáraton semmi fordulaton tarva semmi hangaja egyedül mikor esik a dordulat akkor hallani nem is kopogés kattogás inkáb mintha valami rezegne. Nem tudom hova tenni ezt a hangot. Már régóta csinálja.

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9700 Dátum: 2015.02.27 21:18:26 »
Nem ilyen hang. Alapjáraton semmi fordulaton tarva semmi hangaja egyedül mikor esik a dordulat akkor hallani nem is kopogés kattogás inkáb mintha valami rezegne. Nem tudom hova tenni ezt a hangot. Már régóta csinálja.

 Szia!
 Nem a kipufogód rezonál? Visszaolvasva arról is találsz infót. Belinkelni sajna nem tudom, de ha a keresőbe /"keresés"/ beírod: kipufogó flexicső -, megtalálod.
Sok sikert, üdv!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9701 Dátum: 2015.02.28 01:10:16 »
   Sziasztok!
Carina E kesztyűtarója nem nyílik. Szimplán, nem kulccsal lett bezárva, most abszolút nem nyitható. A kulcs elfordul a zárban, a "kilincs" is mintha tenné a dolgát, de mégsem nyitható. Valakinek ötlete?
A kulcsnyílásnak függőlegesen kell állnia nyitható állásban,ugye? /Mint a "házinyúl" szájának..? [rohog]/
A két zsanércsavar kivétele sem vezetett eredményre...
Lakatos és kasszafúró fórumtársak előnyben!  :otlet:
Ja, megtaláltam a hibát, a zár mechanikában letört egy alu-öntvény stift, ha ne adj' Isten valakinek hasonló problémája támadna, tudok referálni, segíteni!

Solc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9702 Dátum: 2015.02.28 08:51:35 »
Üdv!

A kipuff is rezeg azt hallom de ez a hang a szelepdekni alol jön a vezérlés felöli oldalon. Még nem tudtam rájönni mi az.

CarrinaE

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9703 Dátum: 2015.03.03 21:07:12 »
Üdv mindenkinek.
Carina E 1.6xli 4afe alapjárati problémám volt, mint előttem sokaknak.
Elolvastam minden találatot amit a kereső kidobott, de nem sok érdemleges választ találtam. Mivel az olvasottak alapján sok minden okozhatja a hibát, röviden az én esetem, és a megoldás.
Hiba: Hidegen és üzem melegen is 1600-2000 fordulatszám, motor hibát nem jelez a műszerfalon.
Aki nem akarja végig olvasni, annak nagyon röviden: A fojtószelep ház alatt lévő sárga(drapp) színű alapjárati motor volt a hibás, cserével megoldódott a gond.
Hosszabban:
Minden csatlakozó lehúz... egyenként, párban, az összeset egyszerre... a motorhiba lámpán kívül semmi de semmi változás.
Fórum olvasás, youtube videó orosz emberke hajlított fém kapoccsal diag csatlakozóban két lábat összeköt, gyújtás (motor nem beindít) műszerfalon motor piktogramm kivillogja a 41-es hibát. (fojtószelep állás érzékelő)
Fojtószelep házat kompletten levettem, féktisztítóval fém tisztára mostam mindent, különösen az alapjárati levegő járatokat mágnes szelepestől. Ennek eredménye az lett, hogy semmi változás, alapjárat 1600-2000 rpm.
A fojtószelep állás érzékelőt Szepi_EP71 instrukciói alapján kimértem. Úgy tűnt ez a hiba, mert zárt fojtó szelep állásnál semmit nem lehetett rajta mérni és full nyitva is a minimum érték alatt mutatott. Miután rájöttem hogy kell beszabályozni az érzékelőt, kiderült, hogy nem én vagyok az első aki leszedte, mivel az összes (2) csavarja annyira el volt nyírva, hogy alig lehetett oldani őket, valamint, hogy hozzáértetlen emberke szerelte, mert nem figyelt a benne lévő két kis fülecske állására és úgy rakta fel a helyére, hogy a minimum elfordulást határoló lapka felfeküdt a házra és emiatt a tengelye megszorult. Miután betekintést nyertem egy hibátlan érzékelőbe (amit fent említett fórum társtól vettem komplett fojtószeleppel), nyilvánvalóvá vált a hiba. Egy vékonyabb lapos csavarhúzóval megtámasztva a műa. forgó rész egy másik lapos csavarhúzóval a határoló lapkát eredetihez közel azonos helyzetbe hoztam. Összerakás után az eredmény változatlan, de már nem villog ki hibát, azaz a "minden rendben egyenletesen villog" esete áll fenn.
Már csak egy dologhoz nem nyúltam, a fojtószelep ház alján lévő sárga (szerintem drapp) színű műa. dobozkához. Tisztításkor leszedtem, föltettem de semmi hiba nem látszott rajta. Mivel mint kiderült ez egy elektromágnes, biztos ki is lehet valahogy mérni, hogy hibás-e, de ennek mikéntjét nem ismerem. A frissen szerzett komplett fojtószelep házon lévőt feltettem a helyére... összerakás után az eredmény 1300 fordulat üzem melegen 1200 fordulat.
Királyság. Alakul.
Hogy lehet még csökkenteni az alapjáratot? Az előző (hibás) alkatrészekhez beállított előgyújtás újra beállításával.
Az óramutató járásával ellentétes irányba fordítással azonnal csökkent a fordulat. Elsőre túl jól sikerült és kb. 600 fordulatra esett a mutató. Szépen lassan óramutató járásával megegyező irányba forgatva felment 1000-re... túl toltam, azaz fordítottam. Még lassabban (szemre fél fokonként) visszafelé... 800. Jó. Motor leállít, csavarok meghúz, motor indít... nehezen indul, alapjárat 650-700. Vissza az előgyújtáshoz.
Kicsit fura, de majdnem a max. végálláson lett jó, az óramutató járásával megegyező irányba forgatva.
Most jó, indul, megy, pörög, alapjárat 800-850 üzem meleg motornál. Biztos jobban is be lehetne állítani, de nincs stroboszkópom és képesítésem, csak fülre és mutatóra hagyatkozva ez is jó... majd egyszer.
Köszönöm a figyelmet, bocsánat, ha valakit untattam.

kosokokos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9704 Dátum: 2015.03.03 22:30:08 »
CarrinaE! Gratulálok türelmedért, kitartásodért és kézügyességedért, hogy az alapjárati problémádat így megoldottad. Persze ebben nem kis szerep jutott tanító mesterednek Szepi EP71-nek, akinek instrukciói alapján legyűrted a jelentkező, de idegesítő hibát. Teljen ezek után sok örömöd Carinádban.