Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6933092 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10325
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22395 Dátum: 2012.11.09 21:34:30 »
Üdvözlök mindenkit! Márciusban vettem egy 94-es gyártású 1.6 4AFE japán toyotát.Elég sok mindent megcsináltam már rajta az itt olvasottak alapján is.Most volt szelepszárszimering cserén és sajnos elég komoly szelep hangja lett utána.Lecseréltem az olajat motul 5W40-es 8100-as full syntre,de nem lett csendesebb tőle.Hogyha van valakinek ilyen tapasztalata,vagy ha a szelepállítás segít csak akkor azt hol tudnám megcsináltatni elfogadható áron?Ebben kérnék segítséget,amit előre is köszönök !       Miklós
Üdv a fórumon!

Többször láttam már, hogy olvasod a fórumot, örülök, hogy most írtál is  :yes:
Azt gondolom, hogy ha csak a szelepszárszimmeringeket cserélték (talán hengerfej levétele nélkül), és a hézagolók oda kerültek vissza, ahol voltak, akkor a vezérműtengelyek közötti fogaskerék-áttételt ugraszthatták ki. Így mivel nincs előfeszítve, "jó" hangja lehet :(
Nem olyan nagy meló megoldani. Ki kell venni a szívóoldali vezérműtengelyt, előfeszíteni, és visszatenni a helyére.
Az enyémnél nem kellett előfeszíteni, de ennek a 105. oldalán írja, hogyan kell. A biztosító csavart csak a vezérműtengely visszarakása után szabad kivenni, amikor már nem tud kiugrani a pozíciójából.
Olajcsere ezen sajnos nem segít  :no:

Ha mégis szelephézagállítás kellene, akkor az is benne van a pdf-ben. Hézagállító alátétet én a Szakálmetálban kaptam. De jó, ha van mikrométered hozzá.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.09 21:46:19 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22396 Dátum: 2012.11.09 21:37:09 »
b.c.
Az még hozzátartozik, hogy, nekem gáz van az autóban. a gáz ecuja statikus. beállításkor néhány minta alapján beállítja magát a benzines ecuhoz, de utána változatlan. Ezt a berántást csinálja gázon is és benzinen is.

Azon is gondolkodtam, hogy veszek bele denso gyújtótrafót.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22397 Dátum: 2012.11.09 21:48:44 »
Nekem valami miatt evidens, hogy ez egy égés kimaradásos jelenség. Ennek oka kettő lehet, vagy a keverék nem OK, vagy a szikra. Egyszer.
másodszor, meg meséltem anno, hogy ugyan nem terhelve, de gázelemzővel nézve ezt a tartományt látszott, hogy szegényebb a keverék. Ez gyorsításkor pont nem praktikus, mondhatnám azt, hogy még szép, hogy rángat.
Sajnos az enyém is ezt csinálja pontosan ahogy írjátok, pedig Japán Denso.
Én gyújtásra tippelek, egyrészt mert az Opel Astrám is ezt játszotta, amíg egyszer járó motornál nem kukkantottam be a motortérbe, aztán szökött a szikra amerre csak kevesebb ellenállást talált, a sötétben ez jól látszott. Vettem új gyertyakábeleket és megoldotta a rángatásos problémát.
A Carinámnál is gyanús, hogy ez lesz a probléma, mert mikor esett egész este, beindítás után, menet közben nem ment eleinte egy, két henger vagy egy-két percig, gondolom amíg ki nem száradt a gyújtáselosztó, vagy pedig a kábeleken a kicsapódott pára. Van egy bontott gyújtáselosztóm kábelekkel, ki fogom cserélni, aztán elmondom az eredményt, mondjuk annyi eszem nem volt, hogy a Carina motorterét is megnézzem járó motorral sötétben...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22398 Dátum: 2012.11.09 21:54:49 »
"Ezt meg kell nézni! Magáért beszél"

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_1.6_xli_ezt_meg_kell_nezni...magaert_b-6179678

itt piros, hol a piros. Minden piros.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22399 Dátum: 2012.11.09 21:55:56 »
Sajnos az enyém is ezt csinálja pontosan ahogy írjátok, pedig Japán Denso.
Én gyújtásra tippelek, egyrészt mert az Opel Astrám is ezt játszotta, amíg egyszer járó motornál nem kukkantottam be a motortérbe, aztán szökött a szikra amerre csak kevesebb ellenállást talált, a sötétben ez jól látszott. Vettem új gyertyakábeleket és megoldotta a rángatásos problémát.
A Carinámnál is gyanús, hogy ez lesz a probléma, mert mikor esett egész este, beindítás után, menet közben nem ment eleinte egy, két henger vagy egy-két percig, gondolom amíg ki nem száradt a gyújtáselosztó, vagy pedig a kábeleken a kicsapódott pára. Van egy bontott gyújtáselosztóm kábelekkel, ki fogom cserélni, aztán elmondom az eredményt, mondjuk annyi eszem nem volt, hogy a Carina motorterét is megnézzem járó motorral sötétben...
De akkor nagyobb fordulaton is szökne, az az produkálná a jelenséget. Vagy rosszul gondolom?
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22400 Dátum: 2012.11.09 22:04:03 »
Persze az újaknál csak lustaság, hogy nem olvasnak vissza, ugyanakkor érthető is, mert ki akar 1400 oldalt végignyalni. Mindig is gyenge pontja volt ennek a fórum motornak, hogy nem lehetett benne normálisan visszakeresni.
Én mondtam akkor is, hogy ez nem lesz jó, de lenyomtak, mint a rajzszeget, meg megmagyarázták, hogy ez milyen jó. Hááát igen.

Na igen ez tényleg zavaró, mert itt van rengeteg értékes hozzászólás és csak akkor tudhatjuk meg, ha végigzongorázzuk az összeset. Én megtettem már itt a Carina topicban egyszer, jegyzeteltem is ki magamnak ezt azt, de tök jó lenne, ha ezek az értékesebb commentek ki lennének valahova gyűjtve. Sőőőt egy összefoglalót is lehetne Írni az első hozzászólásban a típusról. Főbb típushibáknak meg külön téma kéne. Backup mentés legalább készül időközönként az adatbázisról?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22401 Dátum: 2012.11.09 22:20:58 »
Igen, nem volt levéve a hengerfej.Még korong felcserélés is lehet.Az előző olaj LM molibdénos 10W40-es volt és ha hídrótőke zajongott volna akkor jobb a mostani .Változott a hangja most már tisztán szelepeket hallani.Megnéztem a leírást amit küldtél,megpróbálom a dolgot,de ebben a motorikus dolgokban nem nagyon vagyok otthon.Köszönöm a segítségedet!   Miklós

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22402 Dátum: 2012.11.09 22:54:04 »
De akkor nagyobb fordulaton is szökne, az az produkálná a jelenséget. Vagy rosszul gondolom?
Ne kérdezd miért, de az Astránál sem volt gond magas fordulaton, meg a Carinánál sem, mondjuk azért még nem vagyok 100%-ban biztos, hogy a gyújtókábel/elosztó okozza ezt a problémát. Holnap sajnos dolgozom, de vasárnap lehet kicserélem az elosztót és a kábeleket, aztán vagy kiderül, hogy a bontott is vacak, vagy megszűnik a probléma, vagy más a probléma, több lehetőség nincs  :lol:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10325
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22403 Dátum: 2012.11.10 09:09:08 »
Igen, nem volt levéve a hengerfej.Még korong felcserélés is lehet.Az előző olaj LM molibdénos 10W40-es volt és ha hídrótőke zajongott volna akkor jobb a mostani .Változott a hangja most már tisztán szelepeket hallani.Megnéztem a leírást amit küldtél,megpróbálom a dolgot,de ebben a motorikus dolgokban nem nagyon vagyok otthon.Köszönöm a segítségedet!   Miklós
Értem. A hézagellenőrzéshez úgyis le kell venni a szelepfedelet. Carinában nincs hidrotőke, csak az egyértelműség végett  ;)
Egy jelre állítással, és egy átfordítással ellenőrizhető mind a 16 szelephézag. Kis ügyeskedéssel kivehetők a lapkák a vezérműtengelyek kivétele nélkül is, de ezt még csak Samaránál csináltam így. Ha a fogaskerék-előfeszítést jól csináltátok, akkor azt nem kell bántani, mert akkor nem zöröghet(ne).

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22404 Dátum: 2012.11.10 09:55:18 »
Hmmm, még egy Combi is lehet menő  :cool2:



Német Carina fórum, van egy pár szép darab:

http://board.toyota-forum.de/showthread.php?t=98558&page=1
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22405 Dátum: 2012.11.10 09:57:22 »
Ne kérdezd miért, de az Astránál sem volt gond magas fordulaton, meg a Carinánál sem, mondjuk azért még nem vagyok 100%-ban biztos, hogy a gyújtókábel/elosztó okozza ezt a problémát. Holnap sajnos dolgozom, de vasárnap lehet kicserélem az elosztót és a kábeleket, aztán vagy kiderül, hogy a bontott is vacak, vagy megszűnik a probléma, vagy más a probléma, több lehetőség nincs  :lol:
Dehogy nincs. Mondjuk még más is probléma. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22406 Dátum: 2012.11.10 10:13:49 »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22407 Dátum: 2012.11.10 10:20:47 »
.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22408 Dátum: 2012.11.10 10:35:15 »
Szerintem jól áll neki ez a szín!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22409 Dátum: 2012.11.10 10:52:41 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -