Üdvözlök mindenkit! Márciusban vettem egy 94-es gyártású 1.6 4AFE japán toyotát.Elég sok mindent megcsináltam már rajta az itt olvasottak alapján is.Most volt szelepszárszimering cserén és sajnos elég komoly szelep hangja lett utána.Lecseréltem az olajat motul 5W40-es 8100-as full syntre,de nem lett csendesebb tőle.Hogyha van valakinek ilyen tapasztalata,vagy ha a szelepállítás segít csak akkor azt hol tudnám megcsináltatni elfogadható áron?Ebben kérnék segítséget,amit előre is köszönök ! Miklós
Üdv a fórumon!
Többször láttam már, hogy olvasod a fórumot, örülök, hogy most írtál is
Azt gondolom, hogy ha csak a szelepszárszimmeringeket cserélték (talán hengerfej levétele nélkül), és a hézagolók oda kerültek vissza, ahol voltak, akkor a vezérműtengelyek közötti fogaskerék-áttételt ugraszthatták ki. Így mivel nincs előfeszítve, "jó" hangja lehet
Nem olyan nagy meló megoldani. Ki kell venni a szívóoldali vezérműtengelyt, előfeszíteni, és visszatenni a helyére.
Az enyémnél nem kellett előfeszíteni, de
ennek a 105. oldalán írja, hogyan kell. A biztosító csavart csak a vezérműtengely visszarakása után szabad kivenni, amikor már nem tud kiugrani a pozíciójából.
Olajcsere ezen sajnos nem segít
Ha mégis szelephézagállítás kellene, akkor az is benne van a pdf-ben. Hézagállító alátétet én a Szakálmetálban kaptam. De jó, ha van mikrométered hozzá.