Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 601859 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Biztosítás
« Válasz #1155 Dátum: 2010.10.21 09:39:21 »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Biztosítás
« Válasz #1156 Dátum: 2010.10.21 10:32:39 »
Korábban említettem, hogy volt egy kis koccom egy zsírúj jettával. A Jetta első sárvédőján egy 50 ftosnál valamivel nagyobb enyhe horpadás lett a kerékíven. Ez még szeptember elején volt.
A héten megjött a levél, hogy 151e ftot fizettek ki rá, és 2-t ugrik a bónuszom..
Most őszintén: mi a f.sz került ennyibe? Azért egy komplett autót lefényeznek már.. Gondolom kicserélték márkaszervízben a komplett sárvédőt. mennyi lehet egy gyári sárvédő? 40-60e sztem. Munkadíj? Meg a festés? Ilyen sok lenne? :)  Persze nyilván a szervíznek baromira megérte, hisz így volt bevételük, és lett egy tartalék sárvédőjük, amit majd újként kiszámláznak valaki másnak..
És azt is szemétségnek tartom, hogy 2t ugrik a bónusz, amikor soha életemben még semmi kárt nem okoztam, 10 év alatt. Ráadásul most sem a fél autót rongyoltam le, na de ez gondolom mind1
Dögöljenek meg ott ahol vannak mind :gun_bandana:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1157 Dátum: 2010.10.21 10:40:51 »
Azért én remélem, hogy sokkal nem lesz drágább még így sem, elvégre 2 éve van autóm, még semmi gondom nem volt eddig, most leszek B2-be, meg egy évvel idősebb. Talán a tavalyi árszintemet nem haladja majd meg a jövő évi sem.  :otlet:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Biztosítás
« Válasz #1158 Dátum: 2010.10.21 10:45:10 »
Szerintem nem volt drága a Jetta javítása. Egy elem csere, szereléssel, fényezéssel, ez vállalható ár.
Vagy ha neked okoz valaki hasonló kárt akkor elvinnéd a sarki szakihoz és megcsináltatnád a lehető legkisebb pénzből - jó gány módon? Ugye nem.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Biztosítás
« Válasz #1159 Dátum: 2010.10.21 10:54:35 »
Szerintem nem volt drága a Jetta javítása. Egy elem csere, szereléssel, fényezéssel, ez vállalható ár.
Vagy ha neked okoz valaki hasonló kárt akkor elvinnéd a sarki szakihoz és megcsináltatnád a lehető legkisebb pénzből - jó gány módon? Ugye nem.


Végülis tökmind1, mert nem én fizettem  :hug:
Ha zsírúj lenne az autóm, valszeg én is kicseréltettem volna. 

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Biztosítás
« Válasz #1160 Dátum: 2010.10.21 10:56:38 »
Szerintem nem volt drága a Jetta javítása. Egy elem csere, szereléssel, fényezéssel, ez vállalható ár.
Vagy ha neked okoz valaki hasonló kárt akkor elvinnéd a sarki szakihoz és megcsináltatnád a lehető legkisebb pénzből - jó gány módon? Ugye nem.


Végülis csak arra akartam kilyukadni, hogy tökmind1, hogy totálkárt okozol, vagy csak nekikoccansz 5km/h-val, ugyanúgy ugrik a bónusz.. SZtem ezt azért lehetne rangsorolni. Legalább ne 2t ugorjon.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Biztosítás
« Válasz #1161 Dátum: 2010.10.21 11:07:14 »
... SZtem ezt azért lehetne rangsorolni. Legalább ne 2t ugorjon.
lehet rangsorolni. pl.: közúti veszélyeztetés, ahol nem a bónusz ugrik 2-t, hanem a szabadságvesztés éveinek száma.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Biztosítás
« Válasz #1162 Dátum: 2010.10.21 11:13:01 »
... SZtem ezt azért lehetne rangsorolni. Legalább ne 2t ugorjon.
lehet rangsorolni. pl.: közúti veszélyeztetés, ahol nem a bónusz ugrik 2-t, hanem a szabadságvesztés éveinek száma.

Most ez mi? HA neccesen előzök-de semmi baj nem lesz-akkor 3 év? :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Biztosítás
« Válasz #1163 Dátum: 2010.10.21 11:22:13 »
Nem lehet teljesen igazságos rendszert létrehozni. Ha a kártól függene a bónusz-változás, akkor meg azon menne a mutyizás..
Ugyanaz mint a kötelező kategóriákkal. A mostani váltásnál is nyilván lesznek akik rosszabbul járnak, nekik nyilván nem tetszik.
De szerintem a teljesítmény-kategóriás rendszer még mindig igazságosabb lesz mint a köbcenti-alapú. Bár abban teljesen egyetértek a tegnapi totalcar-os cikkel, hogy túl nagyok a (díj)különbségek az egyes kategóriák között, meg a lakhelyeket tekintve. (És ezt most nem azért mondom mert a fővárosban lakom és nagy teljesítményű autóim vannak.  :whistling: )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1164 Dátum: 2010.10.21 13:18:29 »
Valami alapján csak meg kell állapítani a kötelezőt. Ha mindenki ugyanannyit fizetne, akkor azon lenne a felzúdulás. Egyéb javaslat, hogy mi alapján állapítsák meg a mértékét?
Ami meg mindenkinek jó (pl. hogy ne fizessünk semmit), nem létezik.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1165 Dátum: 2010.10.21 13:27:25 »
Talán költői az ötlet és hülyeség, de:
- Jogsi éveinek száma (klasszikus értelemben a rutinévekre gondolok, mondjuk az első 5 év növelné a kockázatot, aztán 5 évente csökkentené)
- Autó mérete (Azért egy Q7 kevésbé kíméli az átlag autót egy esetleges koccanásnál, mintha két átlag autó koccanna)
- Teljesítmény (ez is fontos, igen, de szerintem kevésbé, mint az előző kettő)
(- a ccm-nek szerintem semmi köze nincs a dologhoz.)

Úgy gondoltam, hogy az előző 3 pont egyszerre befolyásolná a kötelező díjának mértékét...
 :hmmmm: :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1166 Dátum: 2010.10.21 13:41:12 »
És pl bizonyos kor felett meg ismét nőne a kockázat (mert annak is van realitása)?

Az a baj, hogy az idő és a rutin nem mindig együtt járnak.

Az autó méreténél mire gondoltál (hossz? tömeg? a sofőr arca?  :D)
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 13:45:00 írta Nagycitrom »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Biztosítás
« Válasz #1167 Dátum: 2010.10.21 15:22:32 »
Kíváncsi leszek édesapám Avensise mennyibe jön majd ki. Ha nem történik semmi az utakon (kop-kop-kop), akkor jövőre B7-es lesz, de ugye 2.4-es moci és 163 LE (forgalmi szerint csak 118 KW a prospektusok szerinti 120 helyett).
Az övé alapvetően nem lesz drágább, mert így is úgy is elég magas kategóriába esik. A 136 LE-nél erősebb 2000cm alatti motorok járnak valószínűleg rosszul.
A forgalmi viszont állítólag nem lesz mérvadó, mert a katalógusadatot veszik alapul, legalább is nyilvánvaló elírásnál. (Az az oka, hogy sok helyen a kW adat helyett az autó tömegét(!!!) írták oda, így akad néhány 1300LE körüli kocsi...) De ennek az ő esetében nincs is jelentősége, hiszen ott épp nem lesz kategóriahatár.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1168 Dátum: 2010.10.21 15:30:54 »
"És pl bizonyos kor felett meg ismét nőne a kockázat (mert annak is van realitása)?"
Ez is igaz, de csak részben: egy fiatal nyugdijas, lehet már nemsokat vezet, igy a kockázat is kevesebb,viszont ha nagyon öreg ,akkor meg nagy a kockázat ha autóba ül.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Biztosítás
« Válasz #1169 Dátum: 2010.10.21 15:35:25 »
Talán költői az ötlet és hülyeség, de:
1. Jogsi éveinek száma (klasszikus értelemben a rutinévekre gondolok, mondjuk az első 5 év növelné a kockázatot, aztán 5 évente csökkentené)
2. Autó mérete (Azért egy Q7 kevésbé kíméli az átlag autót egy esetleges koccanásnál, mintha két átlag autó koccanna)
2. Teljesítmény (ez is fontos, igen, de szerintem kevésbé, mint az előző kettő)
(- a ccm-nek szerintem semmi köze nincs a dologhoz.)
1. Ez sem jó ötlet, mert anyámnak például kb. 40 éve van jogsija, amiből jó 30 évet egyáltalán nem vezetett, 3 éve van megint kocsija, gyakorlatilag újra tanult vezetni, mindezt 70 év felett...
2. Éppen egy Q7-ből sokkal jobban lehet kilátni, mint egy átlagautóból, ergo kevesebb balesetet okozol.
3. A teljesítmény is relatív adat, hiszen nem mindegy, hogy a 400 lóerős jármű, ami alattad van egy M5, vagy egy Scania busz. Akkor már többet mond a kg/kW adat, de valahol ez sem teljesen informatív, mert az sem mindegy, hogy ülsz egy veled együtt 700kg-os 26 lovas Trabantban, vagy egy  fullra megpakolt, 2,5 tonnás 75 lovas Hiaceban.
music