Egyrészt a feleslegesen sok olaj lassabban melegszik fel, de ez a kisebb baj. Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél. Még nagyobb baj, ha a főtengely beleér a karterben az olajba, és felhabosítja azt, amit elégtelen kenést okozhat.
üdv mindenkinek!Egy jótanács!
Útszélen ne próbálkozzon senki olajleeresztéssel, mert a vége boritékolhatóan az lesz, hogy kifolyik az összes olaj.
Ezt meglátja valami sheriff és még meg is büntethetik!!Aknából sem egyszerű visszaengedni adott mennyiséget, ha olyan a csavar kiképzése, nem lehet könnyen visszakapatni, az olaj meg nem fog várni mig szerencsétlenkedik valaki...
golya!A legegyszerűbb ha OBI-ban vagy bárhol veszel olyan vékony szilikontömlöt, ami befér a nívóba és elég hosszú is. Szerzel minimum 100 ml-es fecskendőt, összepárositod a tömlővel és a legkönnyebb ha langyos a motorolaj, így könnyebb felszivni.
100 ml fecskendő
Palaczk!Ki kell javitsalak!
Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél.
Az olajszintnek semmi köze az olajnyomáshoz (azt a szélsőséget mellőzve, ha nincs olaj, akkor nincs olajnyomás sem
)!
Tehát tökmindegy olajnyomás szempontjából, hogy egy 4.2 literes mennyiség 4.1 l vagy 3.5 liter. Illetve valóban hidegen magasabb az olajnyomás általában, a sűrűbb olaj miatt, viszont minden autóban van egy visszacsapószelep az olajkörben, általában már a karterban a szívókosárnál, ami a rendellenes magas értékeknél /például magas fordulatok hideg motornál/ egyszerűen visszaengedi az olajat a teknőbe.
A főtengely sonkák meg igenis belecsapkodnak az olajba (persze a túltöltés ártalmas akkor is), így keni a dugattyúcsapszeget, hengerfalat a felfröccsenő kenőanyag!