Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5075438 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15405 Dátum: 2012.11.24 10:33:00 »
Leereszteni szerencsésebb,nem?
Ha már vki kitalálta a gravitációt,minek szivjunk? :-):-):-)
Hogy eresztesz le pontosan fél litert?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15406 Dátum: 2012.11.24 10:34:06 »
Az olajleeresztőhöz nem kell leszedni a fenéklemezeket! Nálam e11-en legalábbis!
Egyébként meg van idö kicsavargatni. :-)
Multkor énis leszedtem mindkét fenéklemezt,mikor váltóolajat cseréltem.
Nem kell leszedni a lemezt, ha aknán van, vagy jól fel tudod emelni. A kis ablakon fekve alatta nem könnyű mutatvány.A patentokat se lehet távkapirgálással kiszedni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15407 Dátum: 2012.11.24 10:35:18 »
Hogy eresztesz le pontosan fél litert?
Egyszerű: megiszol egy korsó sört.... [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15408 Dátum: 2012.11.24 10:40:41 »
Apropó hová megy a többlet. Amig csak több megy fel a szelepfedélig, gondolom nem baj, csak máshová is benyomhatja? :hmmmm:
Egyrészt a feleslegesen sok olaj lassabban melegszik fel, de ez a kisebb baj. Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél. Még nagyobb baj, ha a főtengely beleér a karterben az olajba, és felhabosítja azt, amit elégtelen kenést okozhat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15409 Dátum: 2012.11.24 10:43:43 »
Egyszerű: megiszol egy korsó sört.... [rohog]
:D :yes: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15410 Dátum: 2012.11.24 10:44:53 »
Egyrészt a feleslegesen sok olaj lassabban melegszik fel, de ez a kisebb baj. Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél. Még nagyobb baj, ha a főtengely beleér a karterben az olajba, és felhabosítja azt, amit elégtelen kenést okozhat.
Értem. Esetleg a dugattyugyűrüknél is inkább kerülhet olaj az égéstérbe? :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15411 Dátum: 2012.11.24 10:50:21 »
Értem. Esetleg a dugattyugyűrüknél is inkább kerülhet olaj az égéstérbe? :hmmmm:
Ha belegondolok, hogy oda hogyan kerül az olaj, akkor erre szerintem "nem" a válasz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15412 Dátum: 2012.11.24 11:06:23 »
Egyrészt a feleslegesen sok olaj lassabban melegszik fel, de ez a kisebb baj. Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél. Még nagyobb baj, ha a főtengely beleér a karterben az olajba, és felhabosítja azt, amit elégtelen kenést okozhat.

üdv mindenkinek!
Egy jótanács!
:otlet: Útszélen ne próbálkozzon senki olajleeresztéssel, mert a vége boritékolhatóan az lesz, hogy kifolyik az összes olaj.
Ezt meglátja valami sheriff és még meg is büntethetik!!

Aknából sem egyszerű visszaengedni adott mennyiséget, ha olyan a csavar kiképzése, nem lehet könnyen visszakapatni, az olaj meg nem fog várni mig szerencsétlenkedik valaki...

golya!
A legegyszerűbb ha OBI-ban vagy bárhol veszel olyan vékony szilikontömlöt, ami befér a nívóba és elég hosszú is. Szerzel minimum 100 ml-es fecskendőt, összepárositod a tömlővel és a legkönnyebb ha langyos a motorolaj, így könnyebb felszivni.
100 ml fecskendő

Palaczk!

Ki kell javitsalak!
Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél.

Az olajszintnek semmi köze az olajnyomáshoz
(azt a szélsőséget mellőzve, ha nincs olaj, akkor nincs olajnyomás sem  :))!
Tehát tökmindegy olajnyomás szempontjából, hogy egy 4.2 literes mennyiség 4.1 l vagy 3.5 liter. Illetve valóban hidegen magasabb az olajnyomás általában, a sűrűbb olaj miatt, viszont minden autóban van egy visszacsapószelep az olajkörben, általában már a karterban a szívókosárnál, ami a rendellenes magas értékeknél /például magas fordulatok hideg motornál/ egyszerűen visszaengedi az olajat a teknőbe.
A főtengely sonkák meg igenis belecsapkodnak az olajba (persze a túltöltés ártalmas akkor is), így keni a dugattyúcsapszeget, hengerfalat a felfröccsenő kenőanyag!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 11:10:56 írta kamikaze »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15413 Dátum: 2012.11.24 11:19:00 »

Palaczk!

Ki kell javitsalak!
Nagyobb baj, hogy -főleg hidegen- túl nagy lesz az olajnyomás, ami olajszivárgást válthat ki a tömítéseknél, szimeringeknél.

Az olajszintnek semmi köze az olajnyomáshoz
(azt a szélsőséget mellőzve, ha nincs olaj, akkor nincs olajnyomás sem  :))!
Tehát tökmindegy olajnyomás szempontjából, hogy egy 4.2 literes mennyiség 4.1 l vagy 3.5 liter. Illetve valóban hidegen magasabb az olajnyomás általában, a sűrűbb olaj miatt, viszont minden autóban van egy visszacsapószelep az olajkörben, általában már a karterban a szívókosárnál, ami a rendellenes magas értékeknél /például magas fordulatok hideg motornál/ egyszerűen visszaengedi az olajat a teknőbe.
A főtengely sonkák meg igenis belecsapkodnak az olajba (persze a túltöltés ártalmas akkor is), így keni a dugattyúcsapszeget, hengerfalat a felfröccsenő kenőanyag!
Olajnyomás: OK, akkor nem ez okozza, de tény, hogy ha túl sok az olaj a motorban, az megnöveli a szivárgás veszélyét/fokozza a már meglévő szivárgást.

Főtengely: igen, ez így van ahogy írod; nem fogalmaztam jól, mert valóban beleér az olajba alapesetben is. De ha rendben van a szint, akkor nem lép fel az említett felhabosodás veszélye.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15414 Dátum: 2012.11.24 11:31:30 »
A magasabb olajszintnek az lehet a veszélye, hogy melegen nagyobb lesz a nyomás a karterben, ami ugye nem jó a szimeringek szempontjából(főtengely). Mondjuk sztem 3 deci nem oszt nem szoroz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15415 Dátum: 2012.11.24 11:35:53 »
A magasabb olajszintnek az lehet a veszélye, hogy melegen nagyobb lesz a nyomás a karterben, ami ugye nem jó a szimeringek szempontjából(főtengely). Mondjuk sztem 3 deci nem oszt nem szoroz.

üdv!

Most irom, hogy nem lesz nagyobb!!!

Palaczk!
A lényeget nem irtam! Az a veszélyes a magas olajszintben, hogy bekerül az égéstérbe és egyrészt nem tesz jót ott semminek, másrészt a lambdaszondákra, turbóra, EGR-re rakódik, működésüket akadályozva, + katalizátort, részecskeszűrőt is hazavágja...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10271
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15416 Dátum: 2012.11.24 11:40:25 »
Egyszer azt olvastam, hogy a motornak az alacsony, és a magas olajszint egyaránt káros. Ökölszabály lévén ez biztos kicsit sarkított állítás, én amikor túltöltöttem, leengedtem belőle, de olyan plusz 1mm a nívópálcán még nem vinne rá engem sem. Ezért eleve kevesebbet töltök bele az előírtnál 2-3 dl-lel, és nálam már akkor is legalább a pálca közepén van a szint, akkor már baja nem lehet. Aztán beindítás után feltölti a szűrőt is, leállítom, várok kicsit, ellenőrzöm, és még töltök rá max. 1 dl-es adag(ok)ban. Nekem beletölteni könnyebb, mint kiszedni belőle, de szerintem mindenkinek  :yes:

üdv!

Most irom, hogy nem lesz nagyobb!!!

Palaczk!
A lényeget nem irtam! Az a veszélyes a magas olajszintben, hogy bekerül az égéstérbe és egyrészt nem tesz jót ott semminek, másrészt a lambdaszondákra, turbóra, EGR-re rakódik, működésüket akadályozva, + katalizátort, részecskeszűrőt is hazavágja...

Fizikailag nagyobb lesz, ha magasabban áll az olajszint, mivel P=ro*g*h, vagyis nyomás=sűrűség*gravitációs gyorsulás*folyadék magassága. Persze most túlynomásról beszélünk. Pár deci plusz olajtól azonban olyan kevéssel nagyobb ez a statikus nyomás (vagyis olyan kevéssel magasabb az olajszint), hogy gyakorlatilag igazad van, elméletileg azonban magasabb az említett statikus nyomás, más kérdés, hogy ha ez a lepkef*ng plusz nyomás miatt bárhol is kijönne, akkor az a tömítés is annyit ér. Az alapvető gond itt a dinamikus tényezőkkel lesz, amit tárgyaltatok feljebb  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 11:44:58 írta vd1234 »

golya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15417 Dátum: 2012.11.24 11:46:48 »
Jelentem a műtét megtörtént :clap:, katétercsővel+50ml fecskendővel. egy uncle bens-es üveg jött le ~4dl. így most pont a fölső ponton( +/- 3mm) áll az olajszint. az 50km-es olaj a nívon szép sárga az üvegben meg setétbarna és nem látszik át

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15418 Dátum: 2012.11.24 12:24:48 »
Palaczk!
A lényeget nem irtam! Az a veszélyes a magas olajszintben, hogy bekerül az égéstérbe és egyrészt nem tesz jót ott semminek, másrészt a lambdaszondákra, turbóra, EGR-re rakódik, működésüket akadályozva, + katalizátort, részecskeszűrőt is hazavágja...
Igen... Ehhez viszont már extrém magas szint kell.

Szélsőséges esetben, egy dízelmotort meg is lehet így ölni. Ha a szelepeknél befolyik az olaj az égéstérbe, a motor felpörög, és szétmegy. Szó szerint. Nagybátyámék Citroen XM TD-je így nyiffant ki. Olajcserekor a szervíz nem engedte le a régi olajat, az újat viszont betöltötte...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10271
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15419 Dátum: 2012.11.24 12:40:26 »
....Olajcserekor a szervíz nem engedte le a régi olajat, az újat viszont betöltötte...
Érdekes dolgokat lehet olvasni olajcserékkel kapcsolatban   :nonono:
A jelek szerint igen bonyolult műveletről van szó!  :wacko: