Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977316 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #15315 Dátum: 2012.11.17 13:52:12 »
Nem,neki végül más kellett.
Privátban megdumáltuk!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15316 Dátum: 2012.11.17 17:35:20 »
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata az ENERGY RELEASE ® SÚRLÓDÁS ÉS KOPÁSCSÖKKENTŐ FÉMKEZELŐ KONCENTRÁTUMmal?
Kézi kapcsolású váltóban próbálnám ki.

link 1

link 2



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15317 Dátum: 2012.11.17 18:14:19 »
Ez a legújabb kamu?

Én nem tenném bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

supraMKIV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15318 Dátum: 2012.11.17 18:18:32 »
én sem tennék ilyet egy motorba gyári olajjal kimegy a világból minden toyota motor
Toyota alkatrészek, Autóhitel, Biztosítás

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15319 Dátum: 2012.11.17 18:39:53 »
Kézi kapcsolású váltóban próbálnám ki.
Én nem tenném.
Ezek a csodaszerek,ha valóban érnének vmit,már vmelyik nagy olajgyártó cég standard adalékai lennének
Az adalékolás egyébként olyan,hogy a sok követelmény közül egy-két tulajdonságot javít, de a többin ront,ha másért nem, azért, mert az egységnyi mennyiségben jelenlévő többi alap/adalékanyag mennyiségét csökkenti. 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15320 Dátum: 2012.11.17 19:26:29 »
én sem tennék ilyet egy motorba gyári olajjal kimegy a világból minden toyota motor
Kivéve a '94-es Carina 4A-FE motorok  ;)
Kamikaze! Xado adalék?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15321 Dátum: 2012.11.18 08:05:49 »
Kivéve a '94-es Carina 4A-FE motorok  ;)
Azért az, hogy 200-250 ezer km környékén meg kell gyűrűzni ezeket a motorokat, ugyancsak nem a rövid élettartam szinonimája  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15322 Dátum: 2012.11.18 08:28:16 »
Barátom benzines autója meleg motornál, 3 perc alapjárat után gázfröccsöt adva nem füstölt kéken! Viszont indítás után van, hogy dob olyan kék füstöt mint az én swiftem! Nálam egyértelmű, hogy szelepszárszimmering, mert motorfék után, ill. nálam 3 perc alapjáraton járás után gázt lenyomva pöffent egyet! Ennél a haveromnál nem láttam még kék füstöt ilyen módon, viszont indítás után időnként - de nem mindig - kicsit hosszabb állás után, de tegnap pár óra elteltével is kék füstöt eresztett beindításkor. Akkor neki a hengerfal mentén kaphatja fel az olajat? Mert én ezek alapján a szelepszárszimmering ridegségét kizárnám. Amúgy nagyon vigyáz rá a srác, megkérdeztem, és 4ezer fölé még sose pörgette :D Kérdeztem tőle hogyan előz akkor??  Erre nem volt válasz, de nem csodálkozom, mert elég papásan vezet, pedig fiatal ő is. :)
                                                                                                                                                   

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15323 Dátum: 2012.11.18 08:35:50 »
Azért az, hogy 200-250 ezer km környékén meg kell gyűrűzni ezeket a motorokat, ugyancsak nem a rövid élettartam szinonimája  :)
De a világból kimenésnek sem  :whistling:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15324 Dátum: 2012.11.18 09:15:25 »
Barátom benzines autója meleg motornál, 3 perc alapjárat után gázfröccsöt adva nem füstölt kéken! Viszont indítás után van, hogy dob olyan kék füstöt mint az én swiftem! Nálam egyértelmű, hogy szelepszárszimmering, mert motorfék után, ill. nálam 3 perc alapjáraton járás után gázt lenyomva pöffent egyet! Ennél a haveromnál nem láttam még kék füstöt ilyen módon, viszont indítás után időnként - de nem mindig - kicsit hosszabb állás után, de tegnap pár óra elteltével is kék füstöt eresztett beindításkor. Akkor neki a hengerfal mentén kaphatja fel az olajat? Mert én ezek alapján a szelepszárszimmering ridegségét kizárnám. Amúgy nagyon vigyáz rá a srác, megkérdeztem, és 4ezer fölé még sose pörgette :D Kérdeztem tőle hogyan előz akkor??  Erre nem volt válasz, de nem csodálkozom, mert elég papásan vezet, pedig fiatal ő is. :)
Lehet az ő esetében is szelepszár-szimering. Amikor áll a motor, bejut némi olaj a hengerekbe, és indításkor elég. De ennyi miatt még nem kell aggódni.

Már miért ne lehetne előzni úgy, hogy nem pörgeted 4000 fölé a motort  :) ? Ha egy mód van rá, én is így előzök, a Yarissal is. Kicsit jobban ki kell számítani, ennyi az egész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15325 Dátum: 2012.11.18 15:03:51 »
De a világból kimenésnek sem  :whistling:

vd1234!

Azt azért számitsd bele, hogy azért van kis ellenérzésed a tipussal szemben, mert elhanyagolták a te Carinádat!!
Ha karban van tartva, félelmetesen problémamentes!
A másik a korai japán példányok lágy gyűrűi.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15326 Dátum: 2012.11.18 15:16:54 »
Kivéve a '94-es Carina 4A-FE motorok  ;)
Kamikaze! Xado adalék?

Az a helyzet, hogy ezt az Energy-t jutányos áron kapnám, ha érted.  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15327 Dátum: 2012.11.18 15:19:39 »
vd1234!

Azt azért számitsd bele, hogy azért van kis ellenérzésed a tipussal szemben, mert elhanyagolták a te Carinádat!!
Ha karban van tartva, félelmetesen problémamentes!
...
Nem vagyok biztos benne, hogy ez lenne az egyértelmű ok.
Egyébként nincs ellenérzésem, szerintem nagyon jó motor!

...
A másik a korai japán példányok lágy gyűrűi.
Inkább ez az alapvető ok. A másik maximum rásegített.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15328 Dátum: 2012.11.18 16:22:34 »
Azért az, hogy 200-250 ezer km környékén meg kell gyűrűzni ezeket a motorokat, ugyancsak nem a rövid élettartam szinonimája  :)

De a világból kimenésnek sem  :whistling:
Hát azért majdnem. Kb.: hatszor megkerülheted a Földet (~40.000 km/ kör)  :D  :D  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15329 Dátum: 2012.11.18 16:29:57 »
Hát azért majdnem. Kb.: hatszor megkerülheted a Földet (~40.000 km/ kör)  :D  :D  :D
Hát ja, én mondjuk nem ezt értettem a fogalom alatt, de ha ez a közértelmezés, akkor igazad van!
Amúgy most néztem meg egy cikkben a linkelt oldalakat. Hát valóban nem panaszkodhatok az autóra, az említett hiba mellett sem, mármint ezekhez képest  semmiképpen :eek: