Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977910 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15360 Dátum: 2012.11.20 11:58:08 »
Úgy őszintén, van itt olyan, akinek váltóolajcserétől jobb lett a váltója?  :hmmmm: Momentán csak olyan jut eszembe, aki szívott, vagy semleges.
A Toyota meg elő sem írja a cserét. Én is cserélném, de elgondolkodtam ezen  :hmmmm: Nekem hidegben jobban kapcsolható a váltó, jobban mondva a kapcsolással nincs gond, de a kapcsolási érzet jobb hidegben, nem olyan durva, darabos. Ebből arra következtetek, hogy mechanikaliag elfáradhatott, elnyíródhatott az olaj benne(105ekm)  :hmmmm: VAgyis nem elég sűrű. LEhet hogy hülyeségeket beszélek.
Csak nem akarok szívni, valami nem jó váltóolajjal. Ugye a viszkozitás egy dolog. Meg írták itt többen hogy teljesen tiszta olajat engedtek le..
A modernebb (értsd: vvt-i korszaktól kezdve) egészen biztosan nincs kötelezően előírt váltóolajcsere a Toyotákban.
A hivatalos Toyota szervizben azt szokták tanácsolni, hogy 10 évente cseréljék le ennek ellenére, illetve, vásárlás után nem árt minden folyadékot lecserélni, de mindezt csak a tulaj biztonságérzete miatt, nem kötelezően.

Az érzet stimmel, hidegben az enyém is sokkal jobban, könnyebben kapcsolható, pedig idén tavasszal lett benne lecserélve (Castrol Syntrans Transaxle 75W-90), szóval, amit írsz, hogy elfáradhatott az olaj, nem igaz.  :flowers: ...legalábbis ez alapján nem mondható, hiszen nekem is így működik a friss olajjal... Ellenben, nyáron IS jobb lett a váltóm, váltóolaj csere előtt 2-ből 3.-ba kapcsoláskor kellemetlenül akadt a váltó, cseét követően pedig nem. Szóval, megéri szerintem.

A váltó olajcserét leginkább azért szokták javasolni, mert nem egy nagy összeg bele az olaj és nem is bonyolult művelet...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15361 Dátum: 2012.11.20 20:48:15 »
Nekem jobb lett. Sokkal.
A régivel az volt:
-hidegen iszonyatos erővel és csak lassan lehetett mozgatni a kart
-kettes nagyon recsegett
-kuplung kinyomásakor 500 fordulatot ugrott az alapjárat hidegben
-kicsit sírós váltó hang főleg kettesben, hidegen és melegen is

Az új olajjal:
-hidegen, melegen könnyű váltani. nagy hidegben csak alig észrevehetően nől a kar mozgatásának erő igénye, inkább a váltószoknya gumija merevedik meg (néha ki szokott ugrani olyankor a helyéről)
-kettes szinkronja, hidegen melegen jó. van egy átmeneti hőmérséklettartomány, ahol NÉHA recseg, ez az elindulás utáni 5-10 perc közti időszak. sokkal jobb lett, mint volt.
-kuplung kinyomásakor 100-200 fordulatnál többet nagy hidegben sem változik, (mostani hőmérsékleten még nem is érzékelhető csak -10 körül). igaz alapból is sokkal többet pörög így az alapjárat, erre még a 5W-30-as olaj is rátett párszáz fordulatot. nagy hidegben 2000-ig is felpörög az alapjárat hidegen, mert sokkal kisebb lett a motor/váltó ellenállása
-a sírós hang semmit sem változott, nem romlott, nem javult
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 20:50:20 írta Kalmi »

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15362 Dátum: 2012.11.20 22:48:45 »
A váltóolajat én is lecseréltem még két évvel ezelőtt.
Semmi azaz semmi érezhető változás nem történt. Az olaj amit leengedtek belőle, szép tiszta, olaj színe volt. /nem volt matt/
A szakim azt mondta, hogy ha el lenne színeződve akkor az már erős kopásnak lenne a jele.
Az olajat a Toyota szervizben vettem /drága volt, és hordós/. Cikkszáma szerint GL4-5.


Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15363 Dátum: 2012.11.20 22:50:49 »
Fura ez, amit páran arról írtok, hogy a váltótok hideg olajjal jobban kapcsolható, mint meleggel  :hmmmm: ... Számomra ez arra utal(na), hogy túl híg az alkalmazott olaj. Elvileg ugyanis fordítva kéne legyen a dolog, hidegen kéne nehezebb legyen a kapcsolhatóság - és az összes kocsinkon ez így is van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re: Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15365 Dátum: 2012.11.21 09:40:05 »
Vagyis a 2-2 csavar meg alátét ugyanolyan!
És 24-es kulcs fogja!;)
Kicsit tovább kutakodtam.
Tudja vki mi a különbség a
90341‑12032
90341‑12012 motorolaj leeresztő csavarok között? Elvileg a Toyotánál M12x1,25 a motorolaj leeresztő méretének a szabványa. Más anyag vagy vmelyik mágneses?

Illetve a
90341‑18006
90341‑18033 (2005.06.után)
cikkszámú manuális váltó olajleeresztő/ ellenőrző csavarjai között?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15366 Dátum: 2012.11.21 09:48:06 »
Fura ez, amit páran arról írtok, hogy a váltótok hideg olajjal jobban kapcsolható, mint meleggel  :hmmmm: ... Számomra ez arra utal(na), hogy túl híg az alkalmazott olaj. Elvileg ugyanis fordítva kéne legyen a dolog, hidegen kéne nehezebb legyen a kapcsolhatóság - és az összes kocsinkon ez így is van.
Fura, vagy sem, így van. Hidegben könnyebben mozog a váltó minden irányban, nyári melegben hajlamos akadni, de - nekem - csak a 2.-3. fokozat közötti felváltásoknál, visszafelé sehol nem akad.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15367 Dátum: 2012.11.21 10:47:33 »
Próbának rendeltem egy mágneses motorolaj leeresztő csavart. Ez remélhetőleg 1-nél többszöri be és kicsavarást fog kibírni. Ha megérkezik,és vki nem nyúlja le a postán letesztelem originál állapotban,és 170C ra melegítve mit tud mechanikusan illetve mágnesesen. Ennél nagyobb hőterhelést nem valószínű, hogy kapna a  teknőben.

A postásra várakozás közben kicsit kísérleteztem az otthoni dolgokkal.
A gyári 25mmes csavart kívülről a 2db 30x15x3 mm-es N35H átmágnesezi. Ezzel csak az a gond,hogy kicsavarás előtt el kell távolítani, mert a kulccsal nem férek hozzá a csavarhoz.-( Ha minden kötél szakad ez marad.

Szintén N35H (max 120C) D6x3mm 2db igy viselkedik a csavaron (ragasztás nélkül):


A képek természetesen függőlegesen készültek, és a csavarkulcs 613g-os.
 
Arra gondoltam,hogy a gyári csavarba belefúrva és rögzítve egy hő és olajálló ragasztóval egy N35EH D6x12 megfelelő lenne.

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 10:55:29 írta Agyarka »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15368 Dátum: 2012.11.21 11:21:36 »
Próbának rendeltem egy mágneses motorolaj leeresztő csavart. Ez remélhetőleg 1-nél többszöri be és kicsavarást fog kibírni. Ha megérkezik,és vki nem nyúlja le a postán letesztelem originál állapotban,és 170C ra melegítve mit tud mechanikusan illetve mágnesesen. Ennél nagyobb hőterhelést nem valószínű, hogy kapna a  teknőben.

...
Üdv!

Ha jól emlékszem, kamikaze a leeresztőcsavart preparálva építette be a hőmérséklet érzékelőt a motorolaj hőmérsékletmérőjéhez, de még 90-100 fokot sem nagyon érte el neki, eddigi tudomásom szerint. Elvileg ez a leghidegebb része az olajrendszernek.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15369 Dátum: 2012.11.21 12:36:03 »

Arra gondoltam,hogy a gyári csavarba belefúrva és rögzítve egy hő és olajálló ragasztóval egy N35EH D6x12 megfelelő lenne.

Elvileg megoldható,mert a leeresztőcsavar belső,olajjal érintkező részén van egy kis furat,kb.4mm átmérő meg 5mm mély.
Ebbe a furatba bele lehetne ragasztani egy erőmágnest!
De xerintem,ha a külső részén,a csavarfejre feltapasztunk egy mägnit,akkor az is begyűjti az esetlegesen az olajban úszó "fémcafatokat"!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15370 Dátum: 2012.11.21 12:42:18 »
Elvileg megoldható,mert a leeresztőcsavar belső,olajjal érintkező részén van egy kis furat,kb.4mm átmérő meg 5mm mély.
Ebbe a furatba bele lehetne ragasztani egy erőmágnest!
De xerintem,ha a külső részén,a csavarfejre feltapasztunk egy mägnit,akkor az is begyűjti az esetlegesen az olajban úszó "fémcafatokat"!
Ez utobbi már túl egyszerű, de nagyszerű :szemez:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15371 Dátum: 2012.11.21 12:55:58 »
...  kamikaze a leeresztőcsavart preparálva építette be a hőmérséklet érzékelőt a motorolaj hőmérsékletmérőjéhez, de még 90-100 fokot sem nagyon érte el neki, eddigi tudomásom szerint. Elvileg ez a leghidegebb része az olajrendszernek.
(Kivéve,ha van külön olajhűtő ami többségünk gk-jában nincs)
A 80-90C jó,mert akkor többféle és erősebb mágnest is lehet használni.
De xerintem,ha a külső részén,a csavarfejre feltapasztunk egy mägnit,akkor az is begyűjti az esetlegesen az olajban úszó "fémcafatokat"!
Ezt csináltam eddig is az itthon talált mágnesekkel, csak az updaten töröm a fejem.
1. a fej méretéhez igazodó erősebb és vastagabb mágnes, (ebbe nem tudnak belekötni garis autónál)
2. a korábban leírt befúrós, ragasztásos megoldás. ( erősebb mint az 1.ver.,)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:gyáriból mágneses olajleeresztő csavar házilag
« Válasz #15372 Dátum: 2012.11.21 13:02:20 »
(Kivéve,ha van külön olajhűtő ami többségünk gk-jában nincs)
A 80-90C jó,mert akkor többféle és erősebb mágnest is lehet használni.Ezt csináltam eddig is az itthon talált mágnesekkel, csak az updaten töröm a fejem.
1. a fej méretéhez igazodó erősebb és vastagabb mágnes, (ebbe nem tudnak belekötni garis autónál)
2. a korábban leírt befúrós, ragasztásos megoldás. ( erősebb mint az 1.ver.,)
És mi az erdmény? Mennyi vasat gyüjtött össze a mágnes a csavaron?

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15373 Dátum: 2012.11.21 14:47:56 »
Emlékeim szerint az OFF Ladákon már 30-40 éve is mágneses volt az olajleeresztő csavar. Majd ha egyszer alámászok, megnézem, hogy jól emlékeztem-e rá. Bár ennyi idő alatt már biztos elveszítette az erejét.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15374 Dátum: 2012.11.21 14:57:13 »
Egyébként, a Toyota motorban van vas a fötengelyen, hajtókarokon kívül? Meg esetleg a vezérmű. De a blokk nem alu? Meg a dugattyú is. Esetleg a gyűrű acél.