Kedves márkatársak, Prius tulajok!
Jelenleg egy E12 Corollát hajtok, 5 ajtós karosszéria 1,4 VVT-i motorral. Az autót szeretem (bár van pár hiányossága), mivel azonban sokszor csak nagyon rövid városi utakat megyek, a fogyasztás eléggé el tud szállni ilyenkor. Hosszú távon teljesen rendben van a gép, 6 l körül simán el lehet vele járni normálisan közlekedve, viszont télen 10-11 litert is benyelhet a vidéki kisvárosi forgalomban. Gondolkodom egy Prius vásárlásán, egyrészt a takarékosság, másrészt amiatt, hogy nyáron volt lehetőségem kipróbálni az új Rav4 hibridet és engem teljesen megvett ez a technika. Sajnos anyagilag nem állok úgy, hogy ezt megengedhessem magamnak, PII-eseket nézegettem. Mire számítsak az öregebb hibrideknél, mennyire érné meg a csere? Nincsenek illúzióim, rövid távon nem számítok 5 literes átlagra, de azért 7 körül gyanítom beérné a Prius rövid távokon is (télen). Ahogy számolgattam, az autóm értékéhez kb 600-800 ezer forintot kéne hozzátennem, ha egy tűrhető állapotú PII-est szeretnék vásárolni. Mivel évi 10-12 ezer km-t autózom jelenleg, ezért körülbelül 6-8 év alatt térülne meg a befektetés, ha csak a fogyasztáskülönbséget nézem. Érdemes lenne cserélni, elmennek a 12-13 éves PII-esek még ennyit költséges javítások nélkül? Mit gondoltok erről? A válaszokat előre is köszönöm.
Nos, valóban addiktív a technika
én is ezért vettem.
Nyugodtan megveheted a P2őt nem rosszabb, sőt pár dologban még jobb is, mivel azon még nem a költséghatékonyság volt a szempont.
Használat függő, de van lehetőség nagyon takarékosan közlekedni rövidtávon is, hidegben.
A motor természetesen nagyon sokat fogyaszt, mint minden belsőégésű hidegben. Azonban a hibrid miatt van lehetőség olyan stílusban autózni amikor ilyenkor is gazdaságos marad.
Pl. ma reggel 0 fokban 3.6km-en 4.9liter/100km volt a fogyasztási átlag. 3,6km után meg már meleg a rendszer, ez után már jó a fogyasztás, csak a hideg üzem átlagát kell behoznia.
Ez mondjuk extrém, mert inkább 6,5-7liter az átlagom (hideg függő) , de most direkt erre mentem rá.
Kiálláskor nem indítottam a benzinmotort, csak tisztán villannyal indultam, illetve a fűtést sem kapcsoltam be.
Amikor már az úton voltam akkor indítottam csak a benzint. 40-es és egyenletes tempóval mentem kis utcákban, így kis terhelésen melegítette fel magát, és váltott át elektromos üzemmódra amikor már meleg volt a motor (és természetesen melegítés közben töltötte az akkut)
Ugyan ezen a távon visszafelé, jobbkezes utcákat is megadva, 4.6liter volt az átlag.
Ugyan ezt a 4.6-os átlagot hozta 25km-en nagyrészt zsúfolt városi forgalomban is, szóval imádja a várost, sajnos én jórészt nagyon rövid távon, illetve 80km/h környékén használom amikor nem tud dolgozni a hibrid, szóval a 4 és 3.5literes gyári fogyasztást még nem sikerült produkálnom