Véleményem szerint egy mez.gaz erőgépet sem kell garanciális javításra begurítani a gyárba. Amennyiben mégis, az a kereskedő költségén utazik!
A mezőgazdasági gépjárművek elég speciális garanciával rendelkeznek. A garancia azt jelenti, hogy a javítás munkadíját nem a tulajdonos fizeti, minden mást azonban ráterhelnek. Ki kell csengetni a kiszálási díjat, és a cserélt alkatrészt is. Sajnos sokan ezzel visszaélve pl. olyan gumikon adják el a traktorokat, ami a szántón való munkavégzésre alkalmatlan.
én hajlandó voltam 4-5 napot várni az autó megjavíttatásával
A garancia vállalás feltételei sok helyen részletesen le vannak írva. Adattároló eszköznél pl. nem vonatkozik a gari adatmentésre, és nem téríti meg az adatvesztésből származó kárt. A riasztó- indításgátlók esetén egyetlen esetben nincs huzavona, gyári riasztóval szerelt új autó esetén. Egyedül ebben az esetben lehetünk biztosak abban, hogy probléma esetén nincs másra mutogatás, és egyértelmű rendezési kötelezettség van.
Minden más esetben sokkal nagyobb rizikót vállalunk.
A 4-5 napos garanciális reakció idő nem túl szép dolog, főleg nem országon belül. A hiba akár Görög vagy Spanyolországban is előjöhetett volna.
Rossz belegondolni, akkor vajon végül ki állja a számlát, és hogyan oldódik meg a probléma egy rendelkezésre álló dokumentáció nélkül mozgásképtelenné tett autó esetén.