Ez így korrekt.
Én nem csinálom meg, mert fogalmam sincs egy csomó költséget illetően, azonkívül nekem ez teljesen elvi jellegű adat.
Az egyik autós szaklap már nagyon régóta vezet hasonló rovatot ahol mindig két azonos kategóriájú autót "lőnek" össze km költségre - néha elolvasom, de inkább csak átfutni szoktam, nem tudom manapság ki vesz autót várható km költség alapján.
Én azért figylembe szoktam venni autóvásárláskor a várható költségeket és az utóbbi 4 autómnál mindegyiknél sikerült fejlődnöm a spúrkodásban
Excelben vezetem a javítási és karbantartási költségeket és az átlagos fogyasztás alapján az üzemanyagköltségeket is, eladási és vételárat, ebből az értékveszést is számolom (kb ahogy a kiszámoló blogos srác). Egyedül biztosítási és adóköltségeket nem számolok, viszont csak megtörtént javításokat, gumicseréket írok bele, semmi becslés és találgatás meg átalány.
Így eddig a Priusom ígérkezik a legolcsóbb közlekedési eszköznek. Jelenleg a dízel C-max-om előzi még meg pár Ft-al (/km), de az úgy volt nálam egy évig, hogy egy nagyszervízt sem csináltam meg rajta megvételkor, gyakorlatilag úgy adtam el ahogy vettem, így ott szervizköltség nem volt. (éreztem én, hogy nem akarom azt megtartani és hát igen nagyot kockáztattam is) A Priusba viszont már fektetem a pénzt (spirálkábel, gyertyacsere, kisakksi csere), ez hosszú távú szerelem lesz
Szóval visszatérve, azon túl, hogy az ember jól kell, hogy érezze magát az autóban, szerintem igenis érdemes ezeknek utána számolni. Nekem sokban segítettek ezek az excel táblák az optimális döntésben, tudom hol vannak a pénzügyi határaim. Persze ha az autó egyben szerelem is, akkor nyilván nem fogja ezt mérlegelni az ember, az más.
Szóval, ha valakit érdekelnek az én reális adataim a következők: Ford Mondeo 1998, 1.8b 38 hónap 54Ft/km, Ford Focus 2004, 1.6b 36 hónap 53Ft/km, Ford C-max 2008, 1.6tdci 12 hónap 36Ft/km (itt az üzemagyag áfáját vissza tudtam igényelni, jut eszembe, azért ilyen jó ez), Prius 2006, 4 hónap jelenleg 37Ft/km