Ez komoly? Azért nem érte meg P3-at venned, mert lemerült az akkud és mert a kereskedő átcsattintott a garanciával?
Jó, persze, ez így élesen lett megfogalmazva.
Csak brutál hidegzuhany és csalódás volt, hogy egy kocsi, amit pont azért veszek meg, mert mindenhol azt olvasom róla, hogy mennyire megbízható, röviden a vásárlás után ezt csinálja. Volt más is radaron, amikor autót kerestünk, de végül a hibrid maradt. Részben azért is, mert Ausztriában is van teljesítményadó, ami indokolatlanul bünteti a benzines kocsikat, hasonlóan a hazai szabályozáshoz (rengeteg a dízel, gondolom ezért is, meg olcsóbb az üzemanyag, meg aki lízingeli, az pár év után átül másikba és nem éri utol valami drága javítás).
A pasasra egyébként nem mondanám rá egyértelműen, hogy átkúrt, bár lehet, hogy csak én vagyok naív.
Pl. kérésemre megcsinálták a kocsi éves szervizét is (ez most hamarabb jött, mint a 15k), de először 5W30-as olajat raktak bele. Kaptam tőle egy szép nagy, nyomtatott mátrixot, amiben benne van, hogy mikor mit kell ellenőrizni és cserélni a kocsin, ez az olaj valóban megengedett, de mondtam neki, hogy nem örülök neki, mert a 0W20 az ajánlott. Mondta, hogy semmi probléma és kicserélték még a maradék 2-3 nap alatt erre. Legalábbis remélem.
A Gewaehrleistung (törvényileg előírt jótállás) meg egyelőre elég jól védi a seggemet, a legrosszabb esetben ti. semmis a szerződés, vissza a kocsi, vissza a pénz. Az ÖAMTC honlapján elég jól leírják, bár még kell kicsit szótáraznom, de perpillanat meglehetősen jó pozícióban vagyok jogilag tárgyalni vele.
Majd tudósítok a fejleményekről.