Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3377449 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10365 Dátum: 2014.03.13 08:25:10 »
A sebességindexen kívül miért nem jó? Szóval ha félretesszük a 160ig jó sebességindexet, akkor miért nem jó? A villanyautó is ugyanúgy gurul, kanyarodik, hajt, fékez! Milyen szálak összetartása? Gumit nem hiszem , h érdekli, hogy a hajtó forgómozgást benzin-diesel vagy villany állítja elő.
Nem, elsősorban valóban nem meghajtáshoz, hanem teljesítményhez és tömeghez célszerű gumit választani (az egyéb igényekről sem feledkezve meg).
A gumi terhelhetősége a sebességindex függvényében is változik (tehát az azt merevítő szálak erőssége is). Igaz kifinomultan, de legfőképpen a kormányzáson érhető tetten ez a különbség. Te magad is írod, hogy a sebességindex nem megfelelő, ez így is van de mi a helyzet a többi igen lényeges tulajdonsággal azokban szerinted teljesen egyforma a két gumi? pl.: azonos körülmények között ugyanott fog megállni vele (mondjuk egy vészfékezéskor) a PII is, mint egy kis villanyautó?
De még egyszer leírom: szereltesse fel vki és kíváncsian várom a tapasztalatokat minden téren...
Today, tomorrow and after tomorrow!

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10366 Dátum: 2014.03.13 11:36:47 »
Autokozmetikaval kinek es milyen tapasztalata van? Sajnos a mienkre elegge raferne... eddig egyszer voltam autokozmetikaban az elozo autommal, de az nem volt ennyire tele mikor karcokkal.
Olvasni a neten minden felet... Sima tisztitas polirozassal, keramia bevonat...

Tipp/velemeny?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10367 Dátum: 2014.03.13 12:01:15 »
A karcok eltüntetése, vagy legalábbis csökkentése már egy közepes anyaggal megoldható, a valódi kérdés az, hogy mennyire lesz tartós? A karcok előbb-utóbb visszajönnek.
Ha sikerül egy hozzáértő helyet találni, ahol 3M, Autoglym, vagy más szintén nagyon jó minőségű termékekkel dolgoznak, akkor első körben érdemes velük mit kezdeni.
Nekem sikerült egy profit találnom, így tavasszal és ősszel (azaz tél előtt) átwaxoltatom vele az autót. Tavaly tavasszal, a vásárlást követően, egy alapos polírozást is kértem, és nyáron a belsejét is kipakoltattam és kitakaríttattam. Megérte.  :yes:

Azelőtt én voltam az az ember, aki soha nem adta ki a saját kezéből az autóját.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10368 Dátum: 2014.03.13 12:10:27 »
Autokozmetikaval kinek es milyen tapasztalata van? Sajnos a mienkre elegge raferne... eddig egyszer voltam autokozmetikaban az elozo autommal, de az nem volt ennyire tele mikor karcokkal.
Olvasni a neten minden felet... Sima tisztitas polirozassal, keramia bevonat...

Tipp/velemeny?
Szakembert érdemes keresni ha polírozásban gondolkodsz, ha közelebb lennél már küldenék is telefonszámokat :D
De gondolom nálatok is vannak erre specializálódott helyek
Today, tomorrow and after tomorrow!

Mooc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10369 Dátum: 2014.03.13 12:17:09 »
bepi81

Ne tartsd magadban az infot! Lehet mast is erdekelne a dolog


Outlow:

Ugytunik megyunk haza husvet utan igy otthon megcsinaltatnam. Itt is megoldhato lenne bar tobb maceraval jar... arban nem sok a kulonbseg 5-6e sporolnek max.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10370 Dátum: 2014.03.13 12:56:16 »
Nem, elsősorban valóban nem meghajtáshoz, hanem teljesítményhez és tömeghez célszerű gumit választani (az egyéb igényekről sem feledkezve meg).
A gumi terhelhetősége a sebességindex függvényében is változik (tehát az azt merevítő szálak erőssége is). Igaz kifinomultan, de legfőképpen a kormányzáson érhető tetten ez a különbség. Te magad is írod, hogy a sebességindex nem megfelelő, ez így is van de mi a helyzet a többi igen lényeges tulajdonsággal azokban szerinted teljesen egyforma a két gumi? pl.: azonos körülmények között ugyanott fog megállni vele (mondjuk egy vészfékezéskor) a PII is, mint egy kis villanyautó?
Na, akkor nézzük másképp, mert nem arra válaszoltál amit kérdeztem! :)

Vegyünk egy olyan autót, aminek a végsebessége 160 alatt van, és rakható rá Q-s gumi. Akkor azon sem lesz biztonságos az Energy E-V, csak azért mert villanyhoz lett kifejlesztve? Mert így ez jön le abból amit írsz! (Azt már csak zárójelben jegyzem meg, h egy villanyautónál mindig pont a nagy súly jelenti a problémát, és a moci is nyomatékos, ami miatt olyan gumi is kell rá, ami mindezeket bírja is.)

Q-s gumit ne hasonlítsunk egy nagyobb indexűhöz! Ott egyértelmű, h a nagyobb indexű erősebb, kiegyensúlyozottabb, stabilabb, biztonságosabb, pláne, ha az autó végsebessége is tudja, tilos kisebbet rakni rá. Almát almával, Q-s gumit a Q-s gumival összehasonlítva! Így értettem, h vegyük ki a képletből a sebességindexet!
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.13 12:58:50 írta zezoka »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10371 Dátum: 2014.03.13 13:14:00 »
És akkor mi a kérdés?
Sebeségindex nélküli gumikat hasonlítgassunk össze?
Te beszállnál egy ételliftbe másik 4 emberrel?
Today, tomorrow and after tomorrow!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10372 Dátum: 2014.03.13 13:22:41 »
És akkor mi a kérdés?
Sebeségindex nélküli gumikat hasonlítgassunk össze?
Te beszállnál egy ételliftbe másik 4 emberrel?
:) Az volt a kérdés, hogy Miért nem jó egy villanyautóra gyártott gumi egy sima autóra (persze amire index alapján rátehető, azaz nem Priusra)!

És nem szállnék be ételliftbe, mint ahogy Q-s gumit sem raknék az autóra. :) (Sőt inkább nagyobb indexet veszek, mert azok nagyobb pontossággal vannak gyártva, és erősebbek, és árban nem sok különbség szokott lenni.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10373 Dátum: 2014.03.13 13:38:33 »
bepi81

Ne tartsd magadban az infot! Lehet mast is erdekelne a dolog
Nem szokásom.  ;) De Békéscsaba neked igen messze lenne erre a célra.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10374 Dátum: 2014.03.13 13:45:48 »
Úgy néz ki, hogy nem lesz Energy EV-m, mivel 37e / db a strausznál, és ezt egy kicsit sokallom..

Melyik a jobb szerintetek a sima Energy Saver, vagy az Energy Saver+ ?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10375 Dátum: 2014.03.13 13:54:13 »
Úgy néz ki, hogy nem lesz Energy EV-m, mivel 37e / db a strausznál, és ezt egy kicsit sokallom..

Melyik a jobb szerintetek a sima Energy Saver, vagy az Energy Saver+ ?
Mindenképpen a Saver+ -t venném, mert a tesztek szerint javult a vízes futása, stabilabb lett. A kopásállósága nem romlott és szárazon is nagyon stabil értékei vannak.
De ehelyett akár jó lehet még a GY Efficient Grip Performance, vagy a többi hasonlóan nagy márka Ecogumija. Ezek között inkább "vallásbeli" különbség van, mint sem, hogy mérhető lenne. Én leginkább az ár alapján döntenék közöttük.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10376 Dátum: 2014.03.13 14:31:02 »
Energy Saver B fogyasztás A vizes aszfalt izé, de 40k körül van.
Energy Saver + C/A és 33k.
Kíváncsi vagyok mennyit jelent az a B-s jelzés. És miért a W-s sebességindex? o.O

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10377 Dátum: 2014.03.13 14:45:14 »
Ha megengedtek egy szigorúan magán véleményt és egyben tanácsot: xarjátok le azt a kis papírkát, mert nem más, mint marketing.  :excl: Ne kizárólag EZ alapján válasszatok.  :nono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10378 Dátum: 2014.03.13 14:48:23 »
Köszi a tippeket..

Az van, hogy az 195-ös ESaver 36e
És ESaver+ból a 205, 87H 26e...

Tehát most azt kell eldönteni, hogy 205 vagy 195.. Mert ha 195, akkor végül is megpróbálom inkább az EV-t egy ezresért drágábban.. (amúgy a 195 vs. 205 szerintem jobban befolyásolja a dolgokat, mint a Q vagy W sebességindex).

Persze a 40e difi a 195 és a 205 között elgondolkodtató. És bármilyen jó is legyen az ES+hoz képest az EV, tuti hogy nem hozza be a fogyasztáson az árát... Itt tartok most:)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #10379 Dátum: 2014.03.13 14:54:38 »
Ismét tök privát vélemény, de én a 205-öst preferálnám, ha az enyém lenne a Prius.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i