Nem, elsősorban valóban nem meghajtáshoz, hanem teljesítményhez és tömeghez célszerű gumit választani (az egyéb igényekről sem feledkezve meg).
A gumi terhelhetősége a sebességindex függvényében is változik (tehát az azt merevítő szálak erőssége is). Igaz kifinomultan, de legfőképpen a kormányzáson érhető tetten ez a különbség. Te magad is írod, hogy a sebességindex nem megfelelő, ez így is van de mi a helyzet a többi igen lényeges tulajdonsággal azokban szerinted teljesen egyforma a két gumi? pl.: azonos körülmények között ugyanott fog megállni vele (mondjuk egy vészfékezéskor) a PII is, mint egy kis villanyautó?
Na, akkor nézzük másképp, mert nem arra válaszoltál amit kérdeztem!
Vegyünk egy olyan autót, aminek a végsebessége 160 alatt van, és rakható rá Q-s gumi. Akkor azon sem lesz biztonságos az Energy E-V, csak azért mert villanyhoz lett kifejlesztve? Mert így ez jön le abból amit írsz! (Azt már csak zárójelben jegyzem meg, h egy villanyautónál mindig pont a nagy súly jelenti a problémát, és a moci is nyomatékos, ami miatt olyan gumi is kell rá, ami mindezeket bírja is.)
Q-s gumit ne hasonlítsunk egy nagyobb indexűhöz! Ott egyértelmű, h a nagyobb indexű erősebb, kiegyensúlyozottabb, stabilabb, biztonságosabb, pláne, ha az autó végsebessége is tudja, tilos kisebbet rakni rá. Almát almával, Q-s gumit a Q-s gumival összehasonlítva! Így értettem, h vegyük ki a képletből a sebességindexet!