Köszi!
Ennek tükrében az MG1-et jelölném meg a fokozatmentességért felelős alkatrésznek, ennek a fordulatától és forgási irányától függ szinte minden, és talán a működése döntő többségében a töltésért felelős?
igen, ő a felelős a fokozatmentességért, de regeneratív fékezésnél szerintem az MG2-t használja visszatöltésre. Az MG1-ről kifejezetten akkumulátor töltési céllal töltéslevétel akkor van, ha a kocsi áll és a motornak mennie kell.
Egyébként ha belegondoltok való igaz, hogy nem evidens az, hogy B állásban mindenképp többlet töltés van. Szerintem igazabb, hogy lehet.
Mert ugye alapvetően az erősebb motorféküzem a cél. Azt azzal éri el, hogy ellen nyomatékod ad, hogy a motor kénytelen legyen forogni. Ezt úgy is megteheti, hogy generátorként terhelem, de ha van elég töltés az akkukban akkor meg motorként kell forgatni (visszafelé), ami meg energiát igényel.
Nem könnyű ezt összehozni, ha belegondoltok, hogy hegyről lefelé legyen a lúzernek motorfékje minden esetben, meg tartsuk a hibrid akkuk hosszú élettartamát biztosító töltés kisütés ciklust, hááát tényleg kellett hozzá majd 30 év.