"Ráadásul városban, ahol ritkán kell nagy teljesítmény, 80%-ban csak levegővel is használható az autó."
Valami nagyon tuti kompresszort találhattak fel, hogy a bevitt energiának (20%) a 4-szeresét (80%) tudja visszaadni. Ez igen!
Bár ha jobban belegondolok, akkor akár a kerekekből is ki lehet engedni a levegőt és azzal is lehet hajtani.
Szerintem úgy értették, hogy akkor tud 80%ban arról menni, ha nem termeli éppen, hanem már megtermelte/beletermelték a nyomást. Nyilván nem akkor, ha már kiürült, és a benzinmotor folyamatosan termeli. De lehet letérdel a benzinmotor, vagy legalábbis jócskán lesz többletfogyi, ha egy combosabb nyomást kell létrehoznia, mire feltölti az tuti... Nem beszélve a rengeteg veszteségről, aminek egy jó része hővé is alakul.
Prius is csak akkor megy villannyal nulla fogyasztással, ha tele az aksi, vagy legalábbis van benne szufla. Ha töltődik, akkor a hajtás mellett a töltés is plusz fogyasztás, tehát nem csak h benzinesként halad az autó, de még a városi fogyinál is több van, mert az aksi töltés is plusz fogyi. Ezért mondják azt az okosok, hogy nem is az a jó taktika, ha városban full villannyal mész. Mert akkor manuális EV-vel 2km-ig nulla a fogyi, de utánna 2-3km-ig meg a sima városi fogyinál jóval a több. Helyette inkább azt javasolják, h olyan pedál állással kell menni, ahol végig 2-3l a fogyi.
Szax: Most is vannak nagynyomású dolgok, mégsincs semmi baj balesetkor (LPG, CNG). Egyszerűbb csinálni egy túlméretezett nyomásállóságú tartályt, mint egy jó aksit. De tény, h a hatótáv növekedésével vagy nagyobb tartály kell, vagy nagyobb nyomás! Midegyik extra többlet súllyal jár a tartály megerősítése miatt, és még mindig lehet gond esetleg egy durvább balesetkor! És akkor még nem beszéltünk a nagy nyomás miatt a csövezésről, öregszik, ereszt, stb, stb.
Mondjuk nekem a villany akkor is jobban teteszik!