Én még arra használom, hogy ha meredek szakaszon állok meg, akkor, hogy a p állásban a reteszt ne "nyomja" és utána Fokozatba betéve ne ugorjon az autó, beteszem N-be, kézifék, akkor picit megemelkedik az orra, megfogja a fék, és akkor nyomom P-be és ha ezek után fokozatba teszem (előre vagy hátra), akkor ne ugrik meg a kocsi. Remélem értitek
Ja, értem!
Ilyenre én is szoktam ilyenkor.
Bár én a lehető legritkábban használok kéziféket (minden autón, nem csak ebben). Bár Priusban használatam/használom legtöbbet, pont emiatt, ami leírtál, hogy ne a P-t terheljem lejtőn/emelkedőn, itt szoktam használni, pont úgy, ahogy írtad. Sík (sík közeli) úton nem kézifékezek (ilyen időben meg lehetőleg sosem, nehogy befaggyon).
De eddigi manuális autóimon sose használtam szinte. Dieseleknek volt akkora kompressziója, h még lejtőn/emelkedőn is elég volt sebességben hagyni. Nameg Bp-en szoktam rá, ahol 7 évig laktam, hogy szigorúan csak sebesség, NO kézifék, mert akkor a dinnye másik autós nem látja, hogy már érintette az autómat párh parkoláskor, így meg megmoccan... Sajnos szükség volt rá, nem egy ilyen parkolást végignéztem (szerencsére nem én autómat érintette akkor)...
Squiddy:
Tegnap már nem bírtam ellenállni én sem, hogy ne csináljak kézifékes kanyart egy nagy, üres parkolóban... Lábkézifékkel nem az igazi:
padló-csúszás-padló-gurulás! Nem annyira kényelmes, mint a sima kézit gombot benyomva húzni-engedni.
Első alkalommal jól le is csúszott a lábam róla (de sikerült kioldani), mikor vissza akartam engedni, és emiatt újra padlót kell nyomni (nem akartam megállni, csak kanyarodni). Aztán tanulva a hibából másodszorra tökéletes lett!
Csóri ESP meg se próbált semmit, csak csipogott: sokmindent nem tudott, gázt nem tudta elvenni, mert nem nyomtam, két hátsó meg csúszott így is úgy is. Nemtom beavatkozott-e az elsőkre is, szerintem érzésre nem. Meg már a kézifék benyomása menet közben is csipogást (más fajtát) váltott ki. Kétszer játszottam csak vele, nehogy kiakadjon, aztán hibára álljon itt nekem valami!