Az utóbbi napokban elkezdtem alkalmazni az alábbi technikát.
Ha lámpás kereszteződésbe érek és véhetően hosszabban kell álldogálni, de a fűtés miatt nem áll le a benzinmotor, akkor nyomok egy EV-t, majd N-be teszem és kikapcsolom az EV-t. Ha magától leáll, akkor csak N-be teszem. Így ugye nem tudja újra beindítani a motort és nem fogyaszt feleslegesen várakozás közben. Aztán amikor indulni kell, akkor D.
Valahogy megoldhatta volna a Toyota, hogyha csak kis fűtésteljesítményre van szükség (pl. 23 fok van beállítva, de a ventillátor csak kis fokozatra, mert kabátban vezetve megelégszem a lassú felfűtés is), akkor ne akarja a benzinmotort addig járatni, amíg el nem éri a 70 fokot a hűtővíz. Akkor sokkal takarékosabb lenne a járgány hideg időben és nem kellene a fenti technikát alkalmazni unalmas perceimben.