Lehet kissé furcsának tűnik,de én eddig még nem találtam olyan autót, amelyet a rétegmérő alapján ne tudtam volna megbuktatni...
Biztos van ilyen, gondolom nem a 4 milliós kategóriáig, ugyanis ebben a szegmensben én rétegmérővel eddig mindig könnyűszerrel kiszúrtam a javított elemeket.
Az azért erős kifejezést, hogy eltörnéd a kezét, meg visszavennéd a szakmunkás bizonyítványát.... én nem egy és nem kettő javított kocsit láttam már... autót eddig csak rétegmérővel kezemben vettem....
Egyik ismerős Peugeot Partner-e, ami állítása szerint sose volt javítva, bal első sárvédőeleménél fújva van.
Gyári értékek 90-125 mikronig, a javított elem értéke 150-160 mikron. Valszeg már a gyárban javították, ugyanis ő maga látta, mikor a trailerről levették még a rendszámfeltét előtt, és akkor ott hibátlannak tűnt.
Eredeti fényezésű Audi 80-as, melyet még anno Bécsből hozott a tulaj, nincs benne 70e km... ott is első sárvédő elem 200 mikronos érték.
Saját Partnerünk teteje is javított, egész pontosan a tető oldalsó széle olyan 1000Ft-nyi területen. 350-től 450-ig mértem rajta. Minden elem eredeti értéket mutat...... a tető többi része is...
Az én általam használt rétegmérő 500 mikron felett nem is mér, bár nem a legprofibb, de mikor Németországban is ugyanilyen mérőt adott a kezembe az egyik kereskedő azért megnyugodtam.
Amúgy nem biztos, hogy érdemes a rétegvastagságon lovagolni, már ha javított az autó, szvsz sokkal fontosabb, hogy volt-e rendesen felületkezelve a sérült elem....hiszen ettől fogja majd ledúrni a rozsda a normális festéket, ha alatta kikezdi a nem megfelelő alapozás miatt.
Európában 300 mikronig a rétegvastagság gyárival megegyező minőségű javításnak felel meg.... ez azért mindent elmond.....
Szóval ha valaki új autót vesz, és az egyik elem egy kis helyen javított, még csak nem is szólhat......hiszen az is bőven bele fog féni a gyári értékbe.
Tehát még csak nem is érdemes kártérítésért, vagy engedményért acsarkodni, mert a jog nem az ő oldalán áll.
Más....
Most olvastam hogy a Prius megnyerte a meghibásodási versenyt.... biztató.....
"Autók 3 éves kor alatt
Átlagos futásteljesítmény 50 000 kilométer (2000 kilométerrel kevesebb, mint a 2011-es jelentésben)
1. Toyota Prius 1,9% ***ázalék, azaz a bevizsgált Priusok között 1,9 százaléknál találtak jelentékeny hibát)(39 000 km átlagos futás mellett); "
Európa legnagyobb autópiacán, Németországban évente 25 millió autó műszaki vizsgálatát végzik el. A TÜV szerelői ebből 10 millióval találkoznak, a 2012-es TÜV-jelentést 7,78 személyautó műszaki vizsgája alapján állították össze.