Hű, de felkavarta az állóvizet ez az egyébként sajnálatos, de abszolút egyedi meghibásodás.
Még mielőtt szívgyógyszerhez nyúlnánk -bár lehet, hogy nyitott kapukat döngetek-, megnyugtatnám a publikumot, egy pár, a témával kapcsolatos dologban.
- a hiba abszolút nem általános, nem kell egyből aggódni a 2005-ös évjáratúaknak! Amint látjuk a szerkezet remekül kezeli a hibát, minden gond nélkül. Tehát hagy felkészülési időt, még ha nem is tökéletesen, de működik. Erre csak egy példa, hogy lehet ez máshogy is:
valamelyik mercedes sorozat BOSCH ABS rendszerű fékjében km futás számláló van beépítve. Ha a kocsi lefutotta a km-t, onnantól kezdve a kocsit nem lehet beindítani, amíg az ABS egységet (kompletten) ki nem cserélik. Ennyit szavatol a BOSCH, hogy megfelelően működik a cucc, innentől kötelező csere! Jött egy házaspár németországból a remek német autójukkal, itt "lejárt az idő" és a kocsi tréleren ment a szervizbe, az egyébként hibátlanul működő fékkel. Németországból rendeltek alkatrészt hozzá, nem kell mondanom horror áron+a szálloda 4-5 napig, betették, számláló indul, a kocsi indul, mehet haza. Na, ehhez kell viszonyítani.
- az ABS-es ESP-s fékek valamennyi típusának azonos elven épül fel a pumpa, nyomástartó része. Ergo ez a hiba véletlenül sincs összefüggésbe azzal, hogy Prius-e az autó. Tehát ugyanez bármelyik más modern kocsival előfordulhat, hogy belső nyomástartási problémái adódnak, ez az alkatrész azoknál is menthetetlenül csere, sőt az ára is ilyen!
Tehát elkeseredésre semmi ok, ez egy roppant szerencsétlen véletlen, messze a hibahatáron belül!
Itt jegyzendő meg, hogy ép tegnap olvastam egy cikket, hogy a Prius 9.éve az első helyezett a kategóriájában a németországi meghibásodások számát tekintve!