Előretekintő stílussal, pedig a fogyasztás is kordában tarható, ugyanolyan átlagsebesség és menetidő mellett, nyilván csak közút esetén. Pályán ez nem állja meg a helyét.
Apropó: ha főúton kerülsz előzéses szituba, és a kívántnál hamarabb lépsz a gázra, akkor is késlekedik zavaró mértékben a váltó? Mert az simán életszerű ennél a konstrukciónál (váltóra értem), hogy nem a hirtelen gyorsítások, "kiugrások" mintagépezete, ellenben, ha előretekintően vezet az ember, nagyon is kényelmesen és dinamikusan tud vele menni.
Az enyémmel úgy szoktam előzni, hogy picit lemaradok és amikor látom, hogy a közeledő szembejövő mögött nincs más jármű, már akkor elkezdek gyorsítani, majd lendületből előzök. Nálam a visszaváltások pont emiatt ritkák, de adott esetben gondolkodás nélkül visszaváltok. Ehhez a stílushoz teljesen elegendőnek és kényelmesnek érzem még az 1,8-as benzin motor nyomatékát is.
A 7,2 -es átlag az az előretekintő vezetéssel kordában tartott érték
Hajtva, de főleg városban igen szeret nasizni, oda kell figyelni rá. De összességében rendkívül jóindulatú
Nem mondanám, hogy sokat késlekedik a váltó, inkább csak rendkívül szokatlan, hogy a korábbi "gázra lépek és megyek" helyett a gázra lépek, és visszavált egyet, aztán némi gondolkodás után esetleg még egyet - vagy azt már mégsem. Azután gyorsítás közben - végén ugyanez visszafelé. Kb 3000 -ig pörgeti a motort, utána vált fel, de nekem ott már zavaró a hangja, és a "műszereim" is azt mondják már előtte, hogy ideje lenne váltani. Szóval másképp gondolkodik, mint én.
Valóban, kissé le kell maradni vele, és úgy rágyorsítani - de nem ehhez vagyok szokva. Eddig, ha utolértem valakit 100 - 110 -el, rövid fék, szétnézés, azután egy pedálnyomásra meglódult a szekér, és mire kitekertem balra a kormányt már lehetett is visszatekerni, gyakorlatilag kikerüléssé egyszerűsítve az előzést (a 177 lovas D-CAT lehet hasonló. Ez az, amit a video nem ad vissza
). Most ilyen nincs. Egyébként rávilágítottál a lényegre, azért zavar kicsit a fogyasztás, mert ehhez a stílushoz egy gyengébb, takarékosabb (1.8 D4 vagy 2.0 D4D)motor is bőven elég (lásd Whis gyönyörű adatát)
Egyszóval az autó tökéletes arra, amire tervezték, nyugis, egyenletes (akár gyors) vezetésre, de a hirtelen gyorsítások nagyon nem az ő asztala. Szokni kell még. De ahogy írtam, a városban meg egyenesen tökéletes ugyanez a váltó, finoman, észrevétlenül pakolgatja fel le a sebességeket - nagyon jó, ott kicsit sem hiányzik a kézi szöszölés.
Én meg úgy szoktam csinálni ha országúton kell előzni, akkor nem csinálok semmit, hanem rálépek a gázra....na jó 90-nél már visszarakom 5.-be
Erről beszélek
Igen, elektromos. Kérdeztem a helyi autósboltban, hogy lehet-e náluk kapni gyorsítót, de azt mondta, ehhez a típushoz most pont nincs, de megpróbálja beszerezni. sajnos az e-gáz az ilyen...meg lehet szokni. Az oximoron féle automata-probléma jobban zavarna, bár biztosan azt is megszoknám idővel.
Biztosan én is megszokom - idővel. De most egy ideig hagyom a párom vezetni...