Szerző Téma: Avensisek fogyasztása  (Megtekintve 769562 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2310 Dátum: 2014.07.21 18:04:32 »
Igen, elektromos. Kérdeztem a helyi autósboltban, hogy lehet-e  náluk kapni gyorsítót, de azt mondta, ehhez a típushoz most pont nincs, de megpróbálja beszerezni.  :D sajnos az e-gáz az ilyen...meg lehet szokni. Az oximoron féle automata-probléma jobban zavarna, bár biztosan azt is megszoknám idővel.
Miféle "gyorsító" ez? Olyan, mint a SprintBooster, vagy vmi hasonló?

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2311 Dátum: 2014.07.21 19:02:03 »
Előretekintő stílussal, pedig a fogyasztás is kordában tarható, ugyanolyan átlagsebesség és menetidő mellett, nyilván csak közút esetén. Pályán ez nem állja meg a helyét.
Apropó: ha főúton kerülsz előzéses szituba, és a kívántnál hamarabb lépsz a gázra, akkor is késlekedik zavaró mértékben a váltó? Mert az simán életszerű ennél a konstrukciónál (váltóra értem), hogy nem a hirtelen gyorsítások, "kiugrások" mintagépezete, ellenben, ha előretekintően vezet az ember, nagyon is kényelmesen és dinamikusan tud vele menni.
Az enyémmel úgy szoktam előzni, hogy picit lemaradok és amikor látom, hogy a közeledő szembejövő mögött nincs más jármű, már akkor elkezdek gyorsítani, majd lendületből előzök. Nálam a visszaváltások pont emiatt ritkák, de adott esetben gondolkodás nélkül visszaváltok. Ehhez a stílushoz teljesen elegendőnek és kényelmesnek érzem még az 1,8-as benzin motor nyomatékát is.  :yes:
A 7,2 -es átlag az az előretekintő vezetéssel kordában tartott érték  :D Hajtva, de főleg városban igen szeret nasizni, oda kell figyelni rá. De összességében rendkívül jóindulatú  :yes:
Nem mondanám, hogy sokat késlekedik a váltó, inkább csak rendkívül szokatlan, hogy a korábbi "gázra lépek és megyek" helyett a gázra lépek, és visszavált egyet, aztán némi gondolkodás után esetleg még egyet - vagy azt már mégsem. Azután gyorsítás közben - végén ugyanez visszafelé. Kb 3000 -ig pörgeti a motort, utána vált fel, de nekem ott már zavaró a hangja, és a "műszereim" is azt mondják már előtte, hogy ideje lenne váltani. Szóval másképp gondolkodik, mint én.
Valóban, kissé le kell maradni vele, és úgy rágyorsítani - de nem ehhez vagyok szokva. Eddig, ha utolértem valakit 100 - 110 -el, rövid fék, szétnézés, azután egy pedálnyomásra meglódult a szekér, és mire kitekertem balra a kormányt már lehetett is visszatekerni, gyakorlatilag kikerüléssé egyszerűsítve az előzést (a 177 lovas D-CAT lehet hasonló. Ez az, amit a video nem ad vissza  :devil:). Most ilyen nincs. Egyébként rávilágítottál a lényegre, azért zavar kicsit a fogyasztás, mert ehhez a stílushoz egy gyengébb, takarékosabb (1.8 D4 vagy 2.0 D4D)motor is bőven elég (lásd Whis gyönyörű adatát)
Egyszóval az autó tökéletes arra, amire tervezték, nyugis, egyenletes (akár gyors) vezetésre, de a hirtelen gyorsítások nagyon nem az ő asztala. Szokni kell még. De ahogy írtam, a városban meg egyenesen tökéletes ugyanez a váltó, finoman, észrevétlenül pakolgatja fel le a sebességeket - nagyon jó, ott kicsit sem hiányzik a kézi szöszölés.
Én meg úgy szoktam csinálni ha országúton kell előzni, akkor nem csinálok semmit, hanem rálépek a gázra....na jó 90-nél már visszarakom 5.-be :whistling: :D
Erről beszélek  :yes:
Igen, elektromos. Kérdeztem a helyi autósboltban, hogy lehet-e  náluk kapni gyorsítót, de azt mondta, ehhez a típushoz most pont nincs, de megpróbálja beszerezni.  :D sajnos az e-gáz az ilyen...meg lehet szokni. Az oximoron féle automata-probléma jobban zavarna, bár biztosan azt is megszoknám idővel.
Biztosan én is megszokom - idővel. De most egy ideig hagyom a párom vezetni...  :devil:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2312 Dátum: 2014.07.21 19:14:33 »
a nagy hatótáv egyébként meg annak is a függvénye, hogy mekkora a tank  :devil:
A hatotav egy bizonyos km folott total felesleges. Ulj vegig pl 600km-nel tobbet egy s eggre pisi nelkul. Elotte meg mar ugyis hatart lepsz at, matricat venni meg tudja tok.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2313 Dátum: 2014.07.21 19:17:15 »
Nyugis haladásra van ez kitalálva, értetlenül áll az előtt, ha előzni akarok vele (pl állandóan vissza akar kapcsolni, ahelyett, hogy nyomatékból megoldaná a feladatot - pedig képes rá) Igaz, a 13 lóerő hiánya a vártnál sokkal jobban érezhető az előzőhöz képest.
Ha ez megnyugtat, az dsg is ezt csinalja. Mult heten egy Octaviat kinoztunk es az is uvegelte szegeny dizel 4000 fole, pedig padlozastol tavol voltam  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2314 Dátum: 2014.07.21 20:12:45 »

Ha ez megnyugtat, az dsg is ezt csinalja. Mult heten egy Octaviat kinoztunk es az is uvegelte szegeny dizel 4000 fole, pedig padlozastol tavol voltam  :wacko:
Ne mond, hogy a 200 olyan messze volt tőle... :)))))))
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2315 Dátum: 2014.07.21 20:21:53 »

A 7,2 -es átlag az az előretekintő vezetéssel kordában tartott érték  :D Hajtva, de főleg városban igen szeret nasizni, oda kell figyelni rá. De összességében rendkívül jóindulatú  :yes:
Nem mondanám, hogy sokat késlekedik a váltó, inkább csak rendkívül szokatlan, hogy a korábbi "gázra lépek és megyek" helyett a gázra lépek, és visszavált egyet, aztán némi gondolkodás után esetleg még egyet - vagy azt már mégsem. Azután gyorsítás közben - végén ugyanez visszafelé. Kb 3000 -ig pörgeti a motort, utána vált fel, de nekem ott már zavaró a hangja, és a "műszereim" is azt mondják már előtte, hogy ideje lenne váltani. Szóval másképp gondolkodik, mint én.
Valóban, kissé le kell maradni vele, és úgy rágyorsítani - de nem ehhez vagyok szokva. Eddig, ha utolértem valakit 100 - 110 -el, rövid fék, szétnézés, azután egy pedálnyomásra meglódult a szekér, és mire kitekertem balra a kormányt már lehetett is visszatekerni, gyakorlatilag kikerüléssé egyszerűsítve az előzést (a 177 lovas D-CAT lehet hasonló. Ez az, amit a video nem ad vissza  :devil:). Most ilyen nincs. Egyébként rávilágítottál a lényegre, azért zavar kicsit a fogyasztás, mert ehhez a stílushoz egy gyengébb, takarékosabb (1.8 D4 vagy 2.0 D4D)motor is bőven elég (lásd Whis gyönyörű adatát)
Egyszóval az autó tökéletes arra, amire tervezték, nyugis, egyenletes (akár gyors) vezetésre, de a hirtelen gyorsítások nagyon nem az ő asztala. Szokni kell még. De ahogy írtam, a városban meg egyenesen tökéletes ugyanez a váltó, finoman, észrevétlenül pakolgatja fel le a sebességeket - nagyon jó, ott kicsit sem hiányzik a kézi szöszölés. Erről beszélek  :yes:Biztosan én is megszokom - idővel. De most egy ideig hagyom a párom vezetni...  :devil:
Na, azért annyira ne "irigykedj" a benzinesre. A tied jóval dinamikusabb és nem befolyásolja annyira a sok külső tényező: emelkedő, csomagok, utasok száma... Bőven vannak előnyei az 1,8-cal szemben. Mondom ezt ugy, hogy ha lehetőségem lesz a jövőben, akkor egy T27 1,8 valvematic CVT-re fogom cserélni a jelenlegi autómat...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2316 Dátum: 2014.07.21 20:45:48 »
Elektromos a pedál is gondolom. Egy gyorsító biztos megoldaná  ;)
Én többször biztos ami  biztos alapon 3-ba rakom vissza, a 140 eddig mindenhol elég volt.

+1  :yes:

100-ig mehet a vissza 3, semmi gond vele, 130-ig mehet a vissza 4, afölött pedig egyszerűen gáz.  :devil:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2317 Dátum: 2014.07.21 21:57:54 »
Ne mond, hogy a 200 olyan messze volt tőle... :)))))))
Az maskor volt  :D Amugy visszafele hosszu lejton valos 219 volt a max.   :whistling:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2318 Dátum: 2014.07.22 00:37:12 »
Szerintem sem adja vissza a video, jó lenne bele ülnöd és úgy megfigyelni. Ha én 4.-ben 50-nél nyomok egy padlót, akkor stopperrel 60-100-ig 6 sec-re van szükség. Ha ezt 3-ban csinálom, akkor meg 4.7sec-re. 5.-ben ugyanez (70-nél padló, stopper 80-nál indít) 80-ról 120-ra 8 sec.
Nem ide tartozik, de már csak kíváncsiságból is, ha valakinek van hozzá huzalma, mérje meg a sajátját. Engem egyébként is érdekel, hogy melyik autó mit tud, és ez a gyorsítás nem veszi igénybe a hajtásláncot, mint egy 0-100-ra gyorsítás...meg azt amúgy is megadja a gyártó, és nem is igazán életszerű.

Egyébként vannak fent 1.8-as gyorsítások is, meg a linkelt videonál ugyesebb d-cat gyorsítások is.  :hug:

Ha mindenképp a legjobb gyorsulás mérése a cél, akkor érdemes 2-esből indulni. Persze ez nem üzemszerű használat, de egy váltásnyi időt és egy turbó felpörgést meg lehet vele spórolni. Van akkora nyomatéka bőven, hogy ne csússzon a kuplung, 2500-as fordulatról indulva simán elforgatja a kerekeket. Nekem az Aurisban a legjobb gyorsulási értékem még fénykorában, Gtech pro műszerrel mérve 6,97 0-100-ra, télen, hidegben (olyankor erősebb a motor). De különösebb erőfeszítés nélkül el lehet érni 7,3-7,5-ös értéket. 60-100 harmadik fokozatban 3,6 negyedik fokozatban 4,6, 80-120 negyedikben 4,8 ötödikben 6,2 másodperc. Van az autóban egy Küberl tuningbox, ettől fékpad szerint kb 450 Nm-re nőtt a nyomatéka (a gyári 388 volt).
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2319 Dátum: 2014.07.22 00:41:43 »
Én meg úgy szoktam csinálni ha országúton kell előzni, akkor nem csinálok semmit, hanem rálépek a gázra....na jó 90-nél már visszarakom 5.-be :whistling: :D
Egyébként a D-CAT-nél az van (az enyémnél), hogy összeszedettebben gyorsít, ha nem hirtelen padlózok, hanem kicsit lassabban nyomom le a gázt. (főleg kis fordulatszámokon). Ha lepadlózom, néhány tized másodpercig olyan, mintha "nem tudna mit kezdeni" a hirtelen lenyomott pedállal.

Ez így van, én is észrevettem. Nekem nemhogy néhány tized, hanem néhány másodpercig nem csinál semmit, ha mondjuk 1500-as fordulat környékén, magasabb fokozatban hirtelen lepadlózom. Ha lassabban nyomom le a gázt, jobban veszi a lapot. Ez nyilván a turbó felpörgési késedelme miatt van amúgy, mert nagyobb fordulatszámon, ahol már megfelelő a gázdinamika, azért jóval kisebb ez a késedelem.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2320 Dátum: 2014.07.22 07:00:40 »

Ha mindenképp a legjobb gyorsulás mérése a cél, akkor érdemes 2-esből indulni. Persze ez nem üzemszerű használat, de egy váltásnyi időt és egy turbó felpörgést meg lehet vele spórolni. Van akkora nyomatéka bőven, hogy ne csússzon a kuplung, 2500-as fordulatról indulva simán elforgatja a kerekeket.
Nemhogy nem üzemszerű, de pár próbálkozás után valszeg kinyirodik a kuplung és a kettős tömegű lendkerek. Ilyenkor a kuplung egészen addig NAGYON csúszik, amíg kiengedett kuplung pedál állás mellett el nem éred a 2500-as fordulatot. Nem kétlem, hogy valamivel jobban gyorsulhat így, de nem ajánlom ezt senkinek, mert egyik modern dízel autó kuplungja sem olcsó újonnan. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2321 Dátum: 2014.07.22 08:23:02 »
A hatotav egy bizonyos km folott total felesleges. Ulj vegig pl 600km-nel tobbet egy s eggre pisi nelkul. Elotte meg mar ugyis hatart lepsz at, matricat venni meg tudja tok.
papot akarsz írni tanítani, barátom?  :lol: :hug: brüsszel-passau megvolt egyszer megállás nélkül, még a mazda2-vel...aszittem leszakad a s eggem a végére, de nem akartam megállni, csak ha tankolok is :D a mazda5-össel csak azért álltunk meg mindig kétszer az 1450 km alatt, mert nem volt elég nagy a tankja...

egyébként alapvetően igazad van, de engem nem elsősorban amiatt érdekel a kérdés, hogy milyen messzire tudok vele megállás nélkül elmenni, hanem, hogy milyen meszire tudok vele tankolás nélkül elmenni :D

utálok tankolni, na...


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2322 Dátum: 2014.07.22 08:25:49 »
Az maskor volt  :D Amugy visszafele hosszu lejton valos 219 volt a max.   :whistling:
nem rossz. az 200-205 lehet vízszintesen. mindig is mondtam, totál felesleges egy avensisbe több...szerintem a kétliteres dízellel tuti választás. pont, mint ami neked van... :yes:

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2323 Dátum: 2014.07.22 08:35:42 »
Nemhogy nem üzemszerű, de pár próbálkozás után valszeg kinyirodik a kuplung és a kettős tömegű lendkerek. Ilyenkor a kuplung egészen addig NAGYON csúszik, amíg kiengedett kuplung pedál állás mellett el nem éred a 2500-as fordulatot. Nem kétlem, hogy valamivel jobban gyorsulhat így, de nem ajánlom ezt senkinek, mert egyik modern dízel autó kuplungja sem olcsó újonnan. ;)

Ha 1-esben indulsz 2500-as fordulatról, ugyanannyit csúszik, azaz szinte semennyit. Azonnal összezár, a kerekek pedig kipörögnek. Szóval nem kap nagyobb terhelést, mint 1-esben egy sportosabb indulásnál. Itt van amúgy a videó róla:

https://www.youtube.com/watch?v=aN4DlAzghuE


Szervizben nekem amúgy azt mondták, hogy a D-CAT-nak nem szokott gondja lenni a kettőstömegű lendkerékkel, jó konstrukció. Ettől függetlenül persze én is azt mondom, hogy ne így rajtoljon az ember az utcán :) :nono: De ha gyorsulást mér és a lehető legjobb időt szeretné elérni, akkor azt így teheti meg.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2324 Dátum: 2014.07.22 18:34:29 »
nem rossz. az 200-205 lehet vízszintesen. mindig is mondtam, totál felesleges egy avensisbe több...szerintem a kétliteres dízellel tuti választás. pont, mint ami neked van... :yes:
Vizszintesen nagy nehezes erte el a ~190-et. Persze, hogy pont vizszintes volt-e a talaj azt csak a joisten tudja meg a palyakezelok.
Amugy ez egy 1.6crdi  octavia volt  :yes: Igen becsuletes ertekek ezek 110 loerotol  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX