Ez a dízel kontra benzines összehasonlítás örök vitatéma. Ki, mit tart előnynek, vagy hátránynak. Egy modern dízel fogyasztása, tekintetbe véve a teljesítményét is, veri a benzineseket, és még csak nem is kell különösebben oda figyelni ehhez. Ezen a ponton aztán a benzines mellett állók bevonják a kérdésbe a karbantartási költségeket is, így kerül többé kevésbé egálba a két dolog. Nekem érzésre egy 1.8 benzines sem megy sehogy, ami persze elég sarkos megfogalmazás, mert azzal is lehet azért menni, de ha valaki nem szereti forgatni a gépet, akkor annak a dízel jobban be fog jönni.
Aki meg kihasználja a benzines "lehetőségeit", az nem a fogyasztással fog büszkélkedni.
Én kedvelem a benzines hangját, főleg a soros hatos, vagy V8 hangját, de a D-CAT minden utasban mély nyomot hagyó vonóerejét még jobban. És ha a regenerálással járó többletfogyasztást nem nézzük, csak a motorét, akkor viszont be kell látnunk, hogy emellett a teljesítmény mellett nagyon jó a fogyasztása. A részecskeszűrő kissé árnyalja a képet, de még ezzel együtt sem rossz. Ha nem járnék 110-nél gyorsabban országúton, akkor 6 alatt lehetne tartani a fogyasztását (2200 ccm, közel 180LE).