Szerző Téma: Avensisek fogyasztása  (Megtekintve 764134 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2130 Dátum: 2014.07.09 21:18:59 »
Én úgy tudom, nem jelzi semmi...hiszen ez egy "karbantartásmentes" részecskeszűrő rendszer.
Abbol a szempontbol lenne azert ertelme, hogy olyankor ne allitsam le kozben a gepet ha egy mod van ra.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2131 Dátum: 2014.07.09 21:27:06 »
Abbol a szempontbol lenne azert ertelme, hogy olyankor ne allitsam le kozben a gepet ha egy mod van ra.

Ez teljesen jogos és szerintem is hasznos lenne. Sőt talán sok későbbi gondtól is megkímélné az embert, ha legalább vmi villogna, vagy figyelmeztetne, vagy tudnád, hogy mire figyelj (pl. megváltozott motorhang, megugró pill. fogy., stb.)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2132 Dátum: 2014.07.09 22:30:07 »
Teljesen jó lenne egy jelzés.  :yes:
Viszont az emberek túlnyomó többsége nem tudna mit kezdeni egy újabb piktogrammal, riadtan hívnák a szerelőt/szervizt. Csak idegesítené őket  :?:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2133 Dátum: 2014.07.13 10:20:29 »
Próbáltál már valami DPF cleaner adalékot tenni bele? A Wynn's kifejezetten rövid távú autokhoz fejlesztett egy löttyöt. 3000km-enként kell a tankba tenni. Hasonlóan működik, mint amelyek lecsökkentik a korom égési hőmérsékletét. Egyetlen szépséghibája, hogy akkor hatékony, ha van regenerálás is. Mivel nálad tankonként többször is jelentkezik, így nálad segíthet.
Az már kellemetlenebb, hogy ilyen melegben is nagy füstöt látsz regeneráláskor. Ez már annak a jele, hogy kicsi az aktív felület a DPNR-ben. Ennek két oka lehet: Az egyik az, hogy tele van a gázolaj kéntartalmából származó lerakódásal, vagy akkora a részecske koncentráció, hogy már nincs szabad aktív felület. Mennyi idős, és mennyi is van a gépben?
Próbáld megfigyelni azt, hogy amikor már meleg a motorod, és mondjuk 5-ben mész 90-100-al stabil tempóban, tehát nem gyorsítasz, nem lassítasz, csak konstans gázpedálállással haladsz (nem tempomattal), akkor a pillanatnyi fogyasztásmérőd mit mutat. Ha azt látod, hogy a konstans alacsony fogyasztást időnként (7-12 sec-enként) megnöveli akár két három literrel, majd visszaáll a kis fogyasztásra, és ezt ütemesen ismételgeti, akkor a kipufogó befecskendező folyamatosan adagolja a cuccot. A nagy füst azért lehet, mert a beadagolt go. már nem ég el, hanem csekély átalakulással átmegy a katalizátoron. Ha teljesítményt még érzel a gépben, akkor próbáld ki az adalékot. Nem tudod, nem néztétek, hogy hány fokos a kipufogó gáz? Könnyen termikus sokkot kaphat a DPNR a folyamatos regeneráláskor.
A következő lépés a tisztítás, szétszerelés nélkül. (én most ilyen dolgokban töröm a fejem, ha érdekel, keress meg privátban).
Toyota diagnosztikával lehet látni az oxigénszenzor jelét, ami jól mutatja a DPNR hatásfokát.

Bár nem Avensisem van hanem Auris, én is szenvedek már egy ideje a DPNR problémával. Az autó 2007-es, tehát még a korai D-CAT szériából való, 90%-ban Budapesten használom, most van benne 83 ezer km, tehát elég keveset megyek vele, főleg az utóbbi időben. Az első problémám 2011 őszén jelentkezett, amikor is az autó 1800-as fordulat alatt elkezdett eléggé elgyengülni, a turbólyuk megnőtt. Pár nap múlva meg is jelent a check engine lámpa és többször átváltott vészüzemmódba. ODB kiolvasóm szerint P2002-es hiba. Márkaszervizben már előre bólogattak, hogy ez tipikus jelenség, de ne aggódjak, van rá megoldás. Otthagytam pár órára az autót, az alatt kipucolták a nyomáskülönbség érzékelő csöveket (a korai szériában ez még vékonyabb és hajlamos az eltömődésre), EGR-t, miegymást, kimentek vele az M0-ásra és teszterrel kényszerített regenerálásokat hajtottak végre. Amikor az autót visszakaptam, mintha kicserélték volna, gyönyörűen ment alacsony fordulaton is, a hibajelenség megszűnt teljesen. Ez a "DPNR efficiency below threshold" üzenet valójában nem a részecskeszűrő hibája miatt volt, csak az eltömődött csövek miatt érezte úgy, hogy meg van telve. Egy évvel később egy BP-Berlin autópályázás alkalmával tűnt fel, hogy az autó tartós nagy fordulaton és nagy terheléskor nem megy elég jól és kékesfehér pamacsokat is ereget. A turbónyomás 2500-as fordulat fölött visszaesik 1 bar-ról 0,7-0,6 bar-ra (torque pro androidos alkalmazással nézem), amitől az autó alig megy a teljesítményéhez képest. Korábban fékpadon is mérettem a kocsit még új korában, és ott 4000-ig kitartotta az 1 bar töltőnyomást. Én arra gyanakszom, hogy a részecskeszűrő már nem képes azt a kipufogógáz tömegáramot átengedni, mint új korában, emiatt a gázsebesség csökken és a turbónyomás is emiatt. Egyszerűbben fogalmazva a tömött szűrő lefojtja a motort. Hibalámpám többé nem keletkezett a korább említett eset óta, de ez a turbónyomás visszaesés és fehér füst eregetés aggodalommal töltött el. Azóta a fehér füst és a regenerálás közötti összefüggést én is kielemeztem. Nem mindig csinálja, de ha igen, akkor mindig egybeesik az 5. injektor működésével (tehát amikor megnő a pillanatnyi fogyasztás, vagy OBD adatokon lecsökken a légviszony, akkor pamacsol). A német autópályás eset óta kizárólag OMV prémium dieselt tankolok és azt is igyekszem a schwechati üzemanyagot áruló Róbert Károly körúti OMV székház alatti kútból beszerezni. Ennek hatására a kéksefehér füstölés eléggé minimális mértékűre csökkent, kb fél évente talán, ha jelentkezik, akkor is csak rövid időre. Ilyenkor általában kimegyek az M0-ra, figyelem az OBD adatokat, tempomattal ráállok 2000-es fordulatra 5.-ben és várom mikor szűnik meg a ciklikus fogyasztásnövekedés (=regenerálás). Van, hogy ez 20-30 percet is igénybe vesz, de idővel abbahagyja. Ilyenkor kicsit talán jobbnak érződik az autó menetteljesítménye, de a nagy fordulati turbónyomás visszaesés azóta is tapasztalható, legfeljebb nem olyan markánsan. Mivel főleg városban használom az autót, ott a teljesítmény csökkenés nem érződik annyira, kis fordulaton még nem okoz akkora blokkolást a DPF a kipufogórendszerben. Próbálkoztam amúgy adalékkal, angol Toyota fórumokon sokan ajánlották a Forté DPF cleaner nevű löttyöt, kb olyasmi lehet, mint a Wynn's meg még pár más cég is gyárt hasonlót. De őszintén szólva semmi hatását nem észleltem. Ez vagy azért van, mert valójában a DPF-em nincs rossz állapotban, csak én vagyok túl érzékeny és belebeszélem, vagy pedig egyszerűen nem tudja megoldani a problémát az adalék. EGR szelepet amúgy már kétszer tisztítottam az ominózus hibakód óta egyszer saját, egyszer szerelő kivitelezésében, de az viszonylag jó állapotban van, nem nagyon kormolódott el azóta. Rádugtuk a Toyota Intelligent Tester műszert is, ami kijelzi a kipufogógáz hőmérséklet adatokat (sajnos a Torque szoftver azt nem tudja) illetve az egész rendszer állapotát lehet vizsgálni. A teszter szerint a részecskeszűrő nem hibás, a nyomáskülönbség értékek normálisak és a regenerálás lefut hiba nélkül. Egyetlen dolog volt, ami kicsit nem illik a képbe, mégpedig az, hogy a Toyota szerviz CD szerinti minimálisan 650-700fokos regenerálási hőmérséklet kell, hogy működjön a dolog, ehelyett nálam alig volt 600 °C a kipufogógáz hőmérséklet, ennek ellenére a regenerálást befejezte és hibátlannak minősítette. Nagy a gyanúja annak, hogy a regenerálás nem tud elég hatékonyan végbemenni ezért marad elégetlen korom a szűrőben, ez pedig az oka lehet az egész mizériának. Csak lehet ez még nem olyan mértékű, hogy a teszter hibát jelezzen.

Emberi érzékszervekkel a nagy fordulaton történő teljesítménycsökkenésen kívül az alábbi jelenségek fedezhetőek fel amióta elkezdődött a probléma: 2007-2011 között a kipufogó teljesen fémtiszta volt, ha belenyúltam az ujjammal, gyakorlatilag nem ragadt rá korom. Azóta szemmel láthatóan kormos, sőt még a kipufogócső peremére is kirakódott egy kis feketeség. Ezen kívül volt egy érdekes jelenség, újabb korában regenerálás után ha leállítottam a motort, kiszállva hallottam a kipufogó felől jövő fémes, pattogó hangot a hőtágulás, hűlés miatt. Utóbbi években ez a pattogás teljesen megszűnt. Ez is arra enged következtetni, hogy a regenerálási hőmérséklet túl alacsony, nem megfelelő.

A fogyasztásom amúgy nem rossz. Budapesti forgalomban 6,5-7 liter körül alakul, ha regenerálási ciklus is beleesik, akkor 7,5-8-ra is felmehet. Országúton 5-5,5 liter  90-100-as átlagos tempó mellett (teljes tankra vetítve, a pillanatnyi itt ez alatt szokott lenni, 4-4,5 liter), autópályán viszont elég torkos, ott bekapja a 8-8,5 litert is 130-140-nél, 160-nál pedig már inkább a 10 fele közelít (mármint a pillanatnyi fogyasztás, a teljes tankra jobb értékek szoktak kijönni a sok motorfékezgetés miatt). Összességében azt hiszem nincs túl nagy baj az autóval, de én azért érzem, hogy nem olyan, mint régen és ez zavar. Szeretném olyan állapotban tudni, mint pár éves korában. Ezért most gondolkodom egy részecskeszűrő tisztításon, több cég is foglalkozik ezzel. Nem olvastam még senkitől tapasztalatot ezzel kapcsolatban, de talán ártani nem árthat. Úgy vettem észre két féle módszer van, az elterjedtebb a vegyszeres tisztítás, amely nem igényel megbontást, a másik a gépi, gőzös, ahol csak a szűrőelemet helyezik be egy masinába, de azt nem tudom hogyan szedik ki. utóbbival kapcsoaltban kicsit tartok a megbontástól, de az tűnik hatékonyabb módszernek. Ezzel a műhellyel szemezgetek: http://elesautoszerviz.ewk.hu/ a honlap szerint tapasztalt, több éve ezzel foglalkozó cég, hát lehet, hogy bevállalom, nagyon kíváncsi vagyok, hogy a részecskeszűrő "elhasználódása" az oka a fentebb taglalt jelenségeknek, vagy sem és ez csak így tud kiderülni szerintem.

Bocs, hogy ilyen baromi hosszú voltam, de hátha más is hasonló cipőben jár és esetleg támpontot, megerősítést tudok nyújtani saját maga által tapasztalt dolgokhoz. Természetesen én is szívesen fogadom mások véleményét, tapasztalatát a fentiekkel kapcsolatban, esetleg ha valaki járt már részecskeszűrő tisztításon, az is mesélhetne kicsit róla.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2134 Dátum: 2014.07.13 13:04:03 »
Üdv!

G6:

Tanulságos leírás  :otlet:

Ha meggondolom, hogy én meg valós 140 mellett sokallom a 8,4-es fogyasztást a Carinánál télen... :hmmmm:

Hűtőfolyadék szintje nem csökken?


xtibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2135 Dátum: 2014.07.13 14:35:23 »
Köszi a válaszokat, tippeket Spet-nek és G6-nak is.

Megpróbálom az adalékot, bár nem nagyon hiszek bennük, aztán kb. 1-1,5 hónapon belül úgyis megyek a fékek miatt, akkor majd megszakértik. ÖMV Prémiumot tankolok és a teljesítménnyel nincs baj, megy a vas rendesen, tele és üresen egyaránt. 2009-es, 126e km van benne, ebből én a 6-ot én raktam bele az utóbbi 4 hónapban, vétel előtt átvizsgálva, rendeben volt/van az autó, tehát feltehetően nem kóros elváltozás.
Pattogás: van, nem kell széthajtani, hogy kiszállás után pattogjon. Megoldás, az utoló párszáz méter nyugiban és beállás után egy-két percig még jár a motor és lehül, utána nem pattog. Mikor jön elő? Pl. Budaörs-Budafok 9-10 perc alatt állásból állásba, 7-esen Kamaraerdőnél buszt előzve, stb.
Bevallom, nem tudom mennyit fogyaszt 110-nél, mert pályán gyorsabban megyek, a városban, meg szeretnék tudni ennyivel, de túl sok a lámpa ;-)
Érdekesség: Légkondi mellett nem füstöl, autópályán sem, sőt jellemzően nem feltétlenül beletaposós gyorsításkor tör rá az üríthetnék.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2136 Dátum: 2014.07.13 15:21:29 »
Sziasztok,

Nekem van Toyota spec. teszterem, és szoktam is hosszútávú adatokat gyűjteni, majd elemezgetni. Az a helyzet a dpf tisztítókkal, hogy regenerálási ciklus nélkül hiába van a tankban, semmit sem ér, mert bejutva a hengerbe, jórészt elég és csak az égéstermékei jutnak a szűrőbe, oda, ahol ki kellene fejtenie a hatását.
Ismerem a vékonyabb nyomásmérő cső miatti hibát, az enyémen a már a módosított DPNR van: a felsö cső vaskosabb. A turbo nyomás eséséhez annyit, hogy igen, okozhatja a DPF eltömődöttsége miatt megnövekedett ellennyomás, de nekem más ötleteim is vannak. Egyik, a légtömegmérő, aminek egy tisztítás amúgy sem árt néha. Nálam ez okozta a problémát, igaz, pont kis fordulaton. A másik, a szívócsőnyomás-érzékelő előtt be van építve egy kis szűrő, bár ez meg nem igazán turbónyomás esést, hanem rossz keverékképzést okoz. Viszont érzetre olyan, mintha nem menne a turbo.

A kipufogó hőmérséklete: Két hőmérséklet érzékelő van a kipuffban, egyik az NSR után, a másik a DPF után. Az NSR betét Bariumos aktív felületén létrejövő oxidációs folyamatok hozzák létre a nagy hőmérsékletet a DPF előtt, ami aztán a DPF-ben a korom égésével némileg tovább nő. Nekem (és szerintem másoknak is ez a füstölés fő oka), az NSR betétben a kéntartalom miatti SO2 miatt egyrészt nem jön létre a NOx tárolás/redukálás, ezzel együtt nem jön létre a megfelelően magas hőmérséklet. Vagyis a kéntartalom csökkenti az oxidációs hajlamot. Nekem elég gyakran a nyomáskülönbség mérő hibátlan jele ellenére is megindul az 5. injektor működése. Ez az eset a kénmentesítés, illetve a gázolajban lévő egyéb adalékok égéstermékeinek eltávolítása a szűrőből. A normál NOx redukcióhoz egyébként nem használja a rendszer az 5. befecskendezőt, hanem utó befecskendezéssel (post injection) csinálja meg, illetve az EGR-hányad növelésével. Az adalék használata előtt nekem sem ment 600 fok fölé a kipufogó gáz hőmérséklete, azonban az adalék használata után, az NSR betét mögött (DPF előtt) már eléri a 700 fokot, ami már intenzív oxidációra enged következtetni. Viszont a kényszer-regenerálással vigyázni is kell, mert könnyen termikusan degradálódik a katalizátor, és ez a folyamat már nem visszafordítható,tisztítással sem.  A másik gond a hamu, amit semmiféle kémiai eljárással nem lehet eltávolítani a szűrőből, csak szétszedéssel. Viszont a szétszedéses tisztítással meg könnyen eltávolítják az aktív felületet is, amin a reakcióknak létre kell jönniük, így a DPF hamar eltömődik a tökéletlen regenerálás miatt.

A részecskeszűrőket odafigyeléssel sokáig jó állapotban lehet tartani, de előbb-utóbb sajnos végük van. Másik tanulság: Magyarországon elvétve van kénmentes gázolaj. (10ppm, vagy az alatti). Mára egészen jó a helyzet, de még mindig messze a fejlett országok átlaga alatti a minőség.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2137 Dátum: 2014.07.13 21:10:17 »
IX ker kulso szelerol Dobogokore, majd vissza vegig legkondizva, 3 szemellyel a megengedett +10% 4.7 :) Kellemes egy ekkora hajotol ;)
A dugozasban 9-10 korul fogyaszt, mar ezt is tudom.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2138 Dátum: 2014.07.13 21:26:54 »
Laci, baráti jóindulattal ajánlom, hogy lehetőleg ne használjatok dugóban, mert meg fogja enni a kettős tomegűt... ;))
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2139 Dátum: 2014.07.13 21:34:56 »
Tegnap tankoltam, készülök a jövő 7 végére (Kakucs), így Maxmotion 95-öt kapott a kicsike.
Az előző teljes tankom átlaga 7,1 lett. Ebben most kevesebb "fogyasztás barát" út volt, többek között a padlógázos szülészetre száguldás. Volt jópár városi út is, asszony is vezette, nő es klíma használat is, amikor az idő úgy kívánta.

A fedcomp 6,8-at mutatott, de előtte már 2x reszetelve lett a hifi beépítés miatt.

Kiváncsi leszek jövő héten hogyan zárjuk majd a találkozót...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Avensisek fogyasztása
« Válasz #2140 Dátum: 2014.07.13 21:35:02 »
Munkahelyre be kell vinnem (es elhoznom) hogy hetkoznap orzott, fedett helyen parkolhasson ;) amugy hosszu utakra hasznaljuk tovabbra is :)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2141 Dátum: 2014.07.13 21:52:58 »
Én azt vettem észre,hogy az obd-n keresztül kiolvasott adatok pontosan 2dl kevesebb értéket mutat,mint a boardcomp.Ez mitől lehet,vagy melyik az igaz?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2142 Dátum: 2014.07.13 22:16:25 »
Én azt vettem észre,hogy az obd-n keresztül kiolvasott adatok pontosan 2dl kevesebb értéket mutat,mint a boardcomp.Ez mitől lehet,vagy melyik az igaz?
A board téved.  ;) T25-nél általában 2dl-nél többet is tévedhet...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2143 Dátum: 2014.07.14 07:41:13 »
A tankolt literek is ezt támasztják alá kb.  :clap:

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #2144 Dátum: 2014.07.14 09:40:25 »
Tegnap tankoltam, készülök a jövő 7 végére (Kakucs), így Maxmotion 95-öt kapott a kicsike.
Az előző teljes tankom átlaga 7,1 lett. Ebben most kevesebb "fogyasztás barát" út volt, többek között a padlógázos szülészetre száguldás. Volt jópár városi út is, asszony is vezette, nő es klíma használat is, amikor az idő úgy kívánta.

A fedcomp 6,8-at mutatott, de előtte már 2x reszetelve lett a hifi beépítés miatt.

Kiváncsi leszek jövő héten hogyan zárjuk majd a találkozót...

Bővült a család?! :) Gratulálok!  :flowers: