Hát azt hiszem nincs mese, megyek szervízbe megnézetni a vasat. Kétségtelen nem a napi 2*15 km-re van kitalálva az autó, de azért havonta többször ki van kormolva hosszabb távú utazásokkal. A rövid távú átlag 8 körül alakul, hosszabb távval 6,7 környékén landolok. :-(
Igaz, nem eco módban járok, inkább dinamikusan. :-)
Égnek a részecskék elég rendesen továbbra is, úgy tankonként 1-2-szer Ikarus-t játszok 3-4-esben 2000-2500-as fordulat körül rövid távos közlekedésben légkondi nélkül. Érdekes, hogy légkondival nem éget...
Próbáltál már valami DPF cleaner adalékot tenni bele? A Wynn's kifejezetten rövid távú autokhoz fejlesztett egy löttyöt. 3000km-enként kell a tankba tenni. Hasonlóan működik, mint amelyek lecsökkentik a korom égési hőmérsékletét. Egyetlen szépséghibája, hogy akkor hatékony, ha van regenerálás is. Mivel nálad tankonként többször is jelentkezik, így nálad segíthet.
Az már kellemetlenebb, hogy ilyen melegben is nagy füstöt látsz regeneráláskor. Ez már annak a jele, hogy kicsi az aktív felület a DPNR-ben. Ennek két oka lehet: Az egyik az, hogy tele van a gázolaj kéntartalmából származó lerakódásal, vagy akkora a részecske koncentráció, hogy már nincs szabad aktív felület. Mennyi idős, és mennyi is van a gépben?
Próbáld megfigyelni azt, hogy amikor már meleg a motorod, és mondjuk 5-ben mész 90-100-al stabil tempóban, tehát nem gyorsítasz, nem lassítasz, csak konstans gázpedálállással haladsz (nem tempomattal), akkor a pillanatnyi fogyasztásmérőd mit mutat. Ha azt látod, hogy a konstans alacsony fogyasztást időnként (7-12 sec-enként) megnöveli akár két három literrel, majd visszaáll a kis fogyasztásra, és ezt ütemesen ismételgeti, akkor a kipufogó befecskendező folyamatosan adagolja a cuccot. A nagy füst azért lehet, mert a beadagolt go. már nem ég el, hanem csekély átalakulással átmegy a katalizátoron. Ha teljesítményt még érzel a gépben, akkor próbáld ki az adalékot. Nem tudod, nem néztétek, hogy hány fokos a kipufogó gáz? Könnyen termikus sokkot kaphat a DPNR a folyamatos regeneráláskor.
A következő lépés a tisztítás, szétszerelés nélkül. (én most ilyen dolgokban töröm a fejem, ha érdekel, keress meg privátban).
Toyota diagnosztikával lehet látni az oxigénszenzor jelét, ami jól mutatja a DPNR hatásfokát.