Én sem értem igazán, hogy milyen algoritmus szerint végzi a számításokat, de két dolog látszik nálam a tapasztalat alapján:
- A tankban lévő mennyiséget egyenlő szakaszokra osztja, és minden szakaszhatárnál frissíti a kalkulációt -valószínűleg az átlagfogyasztás alapján.
- A szakaszhatárok között a pillanatnyi fogyasztással módosítgatja a még megtehető utat
Előbbi azért látszik biztosnak, mert kiírta a fedcomp, hogy 0km a hátralévő, tankoltam, de csak 5 litert, mert egy noname kútnál tankoltam, csak azért, hogy elég legyen a bevált kútig. Az 5 liter hatására még mindig 0km volt a megtehető út, tehát nem lendült át vele a szakaszhatáron.
A második pontra pedig abból következtetek, hogy van, hogy 2km-enként lép vissza 1km-et, de van, hogy halálpontosan kilométerenként teszi ugyanezt. vezetési kondíciótól függ.
Egyébként meg adhat egy kapaszkodót ez az adat, de néhány ezer, vagy 10ezer km után Te jobban fogod tudni, hogy állsz a mennyiséggel.