A fékedet valóban kíméled, de pl. alacsony fordulaton, különösen nagyobb fokozatban gyilkolod a kettőstömegű lendkereket, a kuplungot, és a motorfelfüggesztés elemeit (dízelmotor esetén persze). Benzinesnél kissé jobb a helyzet, de kis fordulaton terhelve a mocit minden jobban igénybe van véve a motor környékén, és az olaj nyomása is kisebb lesz meleg olaj esetén. (valószínűleg ki van az találva, hogy működjön így is megfelelően, de hosszú távon...) A "tömegek", amelyek lendületbe jönnek, kisebb frekvencián "rezegnek", amik így nagyon közel vannak az egyéb alklatrészek saját rezonanciájához, így felerősödnek. Ezeknek rövidtávon szinte nincs észrevehető hatása....de ki tudja. Az éna utómon sajnos (vagy nem sajnos) nagyon hosszúak a fokozatok, és nagyobb fokozatokban ugyan működik a gép, de érzem, hogy utálja. Például 50km/h-nál nemhogy 5.-be, de még 4-be sem nagyon járok, mert alapjárat közelében van. Inkább megyek 60-al, vagy 3.-ban....és így a fogyasztásom is jobb.
Igen, egyet értek mindazzal amit írtál. Érzem is az autón, a hangján, teljesítményén, hogy vissza kell kapcsolgatni (ebből a szempontból jobb lenne egy automata váltó
) Mondhatom, hogy már valamennyire kitapasztaltam mikor kell vissza kapcsolgatni vagy motorfékezni.
Kiegészítés egy korábbi írásomra érkező reagálás miatt (nem Te írtad), hogy a forgalom ritmusa felvétele nem szerepelt az ellen javaslatomban.
Minden körülmény között meg lehet találni az adott motor (diesel vagy benzin tök mindegy) helyes sebesség/fordulatszám arányát.