No, akkor pár észrevétel az újdonságról (Octavia Combi Style 1,4 TSI 150LE 6 seb. manuál) ...
Akarva akaratlan a 18 éves T22-höz fogom hasonlítani.
Pro:
- új
- a Skoda Simply Clever dolgai tényleg nagyon jók, bármelyik autógyártó átvehetné őket egy az egyben, nem csak a Toyota, mert ezekkel csakis Mi, használók leszünk magasabb szinten kiszolgálva. Pl.: a csomagtér világítás valójában egy led lámpa, ami kivehető és a helyén töltődik is egyben. Pici, a markomban elfér. Jópofa. A Style felszereltség része a Skodás esernyő, amit az első utasülés alján egy nyitható tartóba lehet helyezni. A láthatósági mellény a vezetőülés aljában elhelyezett kis tárolóba helyezhető. Az ajtók térképzsebei textillel béleltek és minden rekesz, kesztyűtartó is bélelt. Kiváló az ergonómia. Kényelmes az ülés és mindenfelé állítható, gerinctámaszos. A gerinctámasz mértéke és helyzete is állítható. Parkolójegy tartó a szélvédő szélén. A középkonzolon az italtartó alján gumibütykök vannak, hogy a 0,5 literes PET palack ne csúszkáljon. A csomagtartóban van mindkét oldalon egy-egy kivehető, tépőzáras aljú, középen félbe hajtható kis műanyag elem, amivel megtámaszthatjuk a szállított dolgokat, így azok nem csúszkálnak.
- a motor alapból annyira halk, hogy alapjáraton, bent ülve nem hallatszik és nem érződik, hogy jár. Kb 1700-tól indul meg, elvileg 1500-3500-ig 250Nm nyomaték van. 110-nél 2300-at fordul 6.-ban, 140-nél 3000-et, 180-nál 4000 körül.
- A futómű abszolút pozitív csalódás, jól rugózik, nem dübög (mint a korábbi modellekben) és stabil. A változó áttételű szervó jó dolog. Parkolásnál 1 ujjas, de kb 100km/h felett nehezebb és jól tartja az egyenest.
- Utastér tényleg bazi nagy. Ennél nagyobbat egyszerűen ép ember nem kívánhat 2 gyerekkel. A csomagtartó egyenesen a hullaszállító jelzőt érdemelné.
- a hátsó LED-es lámpa kifejezetten mutatós. Ledcsík világít benne, nem pontok. Nálam az egyszerűbb hátsó lámpa van, ebből létezik egy másik is, amiben az irányjelző is ledes.
- a parking pilot meglepett: be akartam tolatni a kapun és a szintkülönbséget (befelé lejtő bejáró, emelkedő járda vonal) érzékelve, vészfékezett a rendszer, állóra. A fékpedál hangosan rezgett, nem tudtam, mi történt. Semmi, csak megijedt a rendszer, hogy túl gyorsan közeledik hátulról valami és megállította az autót.
- Elől-hátul van parkradar és jó dolog, hogy pl. piros lámpánál, ha megállunk, és az autó elkezd gurulni előre, vagy hátra, a rendszer azonnal hanggal jelez, hogy "figyelj a gépjármű mozgására" és az központi képernyőn aktiválja a parking pilot képernyőjét az első-hátsó radarokkal. Ez jó dolog, mert sokszor nem veszi észre az ember, hogy picit gurul az autó.
- A start-stop bizonyos esetekben jól tud jönni. Pl.: tegnap Budapesten csalingáltam 50km-t. Nem kellett dugóznom, csak haladtam a forgalom ritmusával. A motor üzemi hőfokon, oljhőfok is 90 fok felett, így nem lehet gond a start-stopból.
Majd írok egy pár kontra észrevételt is később...