Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882131 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3270 Dátum: 2009.05.04 00:39:00 »
Nem, ez minden Toyotara igaz ami benzines es 1996 utan lett gyartva (diesel is hasonlo lehet a japokat ismerve, de arrol nincs sajat tapasztalat). Te megmondod az ECU-nak mit szeretnel, az pedig megteszi es megoldja hogyan. A bowdenes gazpedal csak egy kozlesi forma, ami altalaban jobb, mint a digitalis gazpedal, de nem azzal mondod meg mennyi benzin menjen be, ezt mindig az ECU donti el.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.04 00:43:54 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3271 Dátum: 2009.05.04 00:47:57 »
Nem, ez minden Toyotara igaz ami benzines es 1996 utan lett gyartva. Te megmondod az ECU-nak mit szeretnel, az pedig megteszi es megoldja hogyan.
De én nem az ECU-nak mondom meg elsődlegesen a szándékaimat, hanem a pillangó szelepet nyitom ki, mikor lenyomom a gázt. Az OK, hogy a befrecskendezést és a gyújtást variálja, de a szelepet akkor is én mozgatom.

Hogyan működik ez a dolog akkor? Hogyan képes szabályozni az elektronika a dolgokat, mikor mechanikusan beavatkozok a gázpedállal? Hiába van nyitva a szelep, nem adagolja a motorba a benzin-levegő keveréket? Érdekelne részletesen a dolog.


A neten olvastam, hogy az ECU-reset-elést sokan meleg motornál javasolják? Erről mi az állaspont? Illetve mennyi idő kell neki, míg "felejt"?

Üdv,
Barna


tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3272 Dátum: 2009.05.04 00:48:38 »

Gyertyacsere, legtomegmero tisztitas, direkt legszuro es egyeb eroteljes beavatkozasok = ECU reset kotelezoen. Ha nem csinaljatok meg, akkor sincs tul nagy gubanc, csak tovabb tart a tanulas.

A légtömegmérőt akár rád is bízhatom te már tudod hogyan kell. :)
Sose csináltam még csak most. Amit észrevettem így elsőre az a kevesebb fogyasztás és a jobb gyorsulás az alsóbb fokozatokban. A lámpánál normálisan ki tudok gyorsítani, ha akarok , eddig  meg mindig beragadtam a lustább viselkedés miatt és sokan megelőztek mert csak normális tempót nyomtam de valamiért kevés volt. A reset után ezek a gondok megszűntek. A gyertyák cserélgetése kicsit meghűlyítette az ECU-t. Voltak berakva rövid ideig Brisk sportgyertyák is amiknek tejesen más a vége - a szikrás rész- és miután az ki lett véve akkor vadi új NGK-t kapott. Nemsokkal utána olajcsere is volt a Brisk előtt meg légszűrőt cseréltem. Havonta cseréltem 1 dolgot hosszú hónapokon keresztül.

Ezekszerint a cserélgetés után a városi közlekedés nem a legjobb arra, hogy kihozd a kocsiból a tényleges tudást meg amit a cserével el akarsz érni. Valószínű, hogy hosszabb országutas vagy autópályás utakra van szükség nem folyamatos 3-as 2-es 1-esben való araszolgatásra.


tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3273 Dátum: 2009.05.04 00:52:10 »
Az akkusarut levettem direkt, de nem volt észlelhető különbség a menetteljesítményt tekintve.


Plusz 5x nyomd be a féket is. Akkor lesz RESET.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3274 Dátum: 2009.05.04 00:54:25 »
Az akkusarut levettem direkt, de nem volt észlelhető különbség a menetteljesítményt tekintve.


Plusz 5x nyomd be a féket is. Akkor lesz RESET.
Ez most egy vicc? Minek nyomnám a féket?! :D

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3275 Dátum: 2009.05.04 00:57:50 »
nem azzal mondod meg mennyi benzin menjen be, ezt mindig az ECU donti el.

Ezen kicsit elgondolkodtam. Hiszen innen már csak 1 lépés és az ECU egyszerűen az autó sebességét is le tudja majd korlátozni adott esetben autópályán 120 km/h-ra amit pl. pont most terveznek az eu-ban.


szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3276 Dátum: 2009.05.04 08:47:34 »
nem azzal mondod meg mennyi benzin menjen be, ezt mindig az ECU donti el.

Ezen kicsit elgondolkodtam. Hiszen innen már csak 1 lépés és az ECU egyszerűen az autó sebességét is le tudja majd korlátozni adott esetben autópályán 120 km/h-ra amit pl. pont most terveznek az eu-ban.


Mert szerinted az erosebb kocsik hogy vannak leszabalyozva 250-nel?

leszilaci

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3277 Dátum: 2009.05.04 09:28:00 »
Mert szerinted az erosebb kocsik hogy vannak leszabalyozva 250-nel?
az úgy van megoldva,h addig van skálázva a sebességmérő [rohog]

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3278 Dátum: 2009.05.04 12:33:24 »
Az akkusarut levettem direkt, de nem volt észlelhető különbség a menetteljesítményt tekintve.


Plusz 5x nyomd be a féket is. Akkor lesz RESET.
Ez most egy vicc? Minek nyomnám a féket?! :D

Dehogy vicc, olvass vissza , Mozso  leírta. 5x-7x kell benyomni a fékpedált lehuzott akusaruknál.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3279 Dátum: 2009.05.04 12:34:59 »
nem azzal mondod meg mennyi benzin menjen be, ezt mindig az ECU donti el.

Ezen kicsit elgondolkodtam. Hiszen innen már csak 1 lépés és az ECU egyszerűen az autó sebességét is le tudja majd korlátozni adott esetben autópályán 120 km/h-ra amit pl. pont most terveznek az eu-ban.


Mert szerinted az erosebb kocsik hogy vannak leszabalyozva 250-nel?

Pont ez az, eztán MINDEN kocsit le fognak szabályozni, ha akarnak.



barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3280 Dátum: 2009.05.04 13:11:38 »
Dehogy vicc, olvass vissza , Mozso  leírta. 5x-7x kell benyomni a fékpedált lehuzott akusaruknál.
Elolvastam Mozso hosszászólását és reagáltam is rá. Előtte senki nem írt az előző 5 oldalon olyat, hogy fékpedált is nyomni kellene, úgyhogy visszaolvastam.

Mozso 5x-i féknyomást mondott, nem 5x-7x-it, hogy pontosak legyünk.

Amúgy engem az érdekelne, hogy műszakilag mi köze van az ECU-nak a fékpedálhoz? Várom a részletes magyarázatot!

Eddig mindenki csak a neg. akku-saru lehúzását említette, sehol sem hallottam a féknyomkodásról. Számomra ezért is furcsa, meg nem látom a kapcsolatot a fék és az ECU között. Számomra ez olyan, mintha az lenne a módszer, hogy nyissam ki a csomagtartót 5x...  [rohog]

Üdv,
Barna

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3281 Dátum: 2009.05.04 14:00:02 »

Mozso 5x-i féknyomást mondott, nem 5x-7x-it, hogy pontosak legyünk.

Üdv,
Barna

Miért nem azt csinálod, amit javasolnak neked ? Mondtam , hogy olvass vissza.
itt van mit mondott, hogy pontosak legyünk:

""Az ECU resetelese (akku lehuz, fekpedal 5-7x megnyom var 5 percet vagy EFI biztositek kihuz) sokszor segitett, nem csak Avensisnel. Probaljatok meg, veszteni nem lehet rajta. (de szerintem nem lesz semmi). A 2000-es benzines biztos? Szerintem 1.8 1ZZ-FE, nem? ""


http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg245107#msg245107

Én kipróbáltam , nekem működött.  :yes: :yes:

Műszakilag: a fékpedál nyomkodása törli az ECU flash RAM memóriaterületét. Amit majd az ECU CPU-ja szépen újraír a későbbi vezetéstől függően.  Ezt a programot nem lehet kiolvasni, mert el van kódolva valami jó kis RSA 256 bites kulccsal. Hogy ne lehessen tuningolni, piszkálni.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.04 14:14:28 írta tutinet »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3282 Dátum: 2009.05.04 14:20:44 »

Mozso 5x-i féknyomást mondott, nem 5x-7x-it, hogy pontosak legyünk.

Üdv,
Barna
Miért nem azt csinálod, amit javasolnak neked ? Mondtam , hogy olvass vissza.
itt van mit mondott, hogy pontosak legyünk:

""Az ECU resetelese (akku lehuz, fekpedal 5-7x megnyom var 5 percet vagy EFI biztositek kihuz) sokszor segitett, nem csak Avensisnel. Probaljatok meg, veszteni nem lehet rajta. (de szerintem nem lesz semmi). A 2000-es benzines biztos? Szerintem 1.8 1ZZ-FE, nem? ""


http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg245107#msg245107

Én kipróbáltam , nekem működött.  :yes: :yes:


Műszakilag: a fékpedál nyomkodása törli az ECU flash RAM memóriaterületét. Amit majd az ECU CPU-ja szépen újraír a későbbi vezetéstől függően.  Ezt a programot nem lehet kiolvasni, mert el van kódolva valami jó kis RSA 256 bites kulccsal. Hogy ne lehessen tuningolni, piszkálni.

Visszaolvastam, csak nem 21 oldalt, bocs. Én az elmúlt 3-4 lapot néztem csak át. Azokon nem találtam erről részletesebb információt.
Amúgy meg szoktam fogadni a jó tanácsokat. Nem kötözködni szeretnék, csak furcsálltam ezt a nyomkodást.

Köszönöm a műszaki leírást, erre voltam kiváncsi, ugyanis az informatika az egyik szakterületem.

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3283 Dátum: 2009.05.04 14:33:28 »

Köszönöm a műszaki leírást, erre voltam kiváncsi, ugyanis az informatika az egyik szakterületem.

Nagyjából lehet ez, pontosat én sem tudok. Hasonló lehet egy PC BIOS RAM törléshez (CLEAR CMOS), amikor rövidrezársz 2 db jumpert. Na itt gondolom a fékpádállal követik el ezt a rövidzárást.

És valószínű nem az egész flash törlődik, mert akkor elszállna belőle az egész program. Viszont tisztán ROM memória sem lehet mert akkor az ECU szoftverét nem lehetne frissíteni. Vagy ha az, akkor IC-t kell cserélni a frissítéshez de nem tudom milyen,  nem láttam még az ECU paneljét.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3284 Dátum: 2009.05.04 14:38:22 »

Köszönöm a műszaki leírást, erre voltam kiváncsi, ugyanis az informatika az egyik szakterületem.

Nagyjából lehet ez, pontosat én sem tudok. Hasonló lehet egy PC BIOS RAM törléshez (CLEAR CMOS), amikor rövidrezársz 2 db jumpert. Na itt gondolom a fékpádállal követik el ezt a rövidzárást.

És valószínű nem az egész flash törlődik, mert akkor elszállna belőle az egész program. Viszont tisztán ROM memória sem lehet mert akkor az ECU szoftverét nem lehetne frissíteni. Vagy ha az, akkor IC-t kell cserélni a frissítéshez de nem tudom milyen,  nem láttam még az ECU paneljét.

Elolvastam a belinkelt oldalt. Brutális ez az ECU... Nem gondoltam volna, hogy ennyire komoly a tudása, meg ennyire kódolt, stb...

Szerintem is vmi RAM törlést jelenthet ez a pedálnyomkodás. Szerintem hasonló lehet a szgép BIOS-ához. Hogy van egy flash-es szoftver és az ideiglenesen tárolt adatok egy RAM-ban foglalnak helyet...

Minden esetre köszönöm a segítséget!