Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940815 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3195 Dátum: 2009.04.19 07:32:58 »
Azt meg tudnád nekem mondani mit jelent az Exedy kuplungoknál az, hogy OEM?


Original Equipment Manufacturer, azaz a gyari, vagy a gyarival azonos teherbirasu es minosegu cuccok. A Daikin/Exedy sokszor szallit a Toyotanak, viszont az Exedy nev mindig az emelt teljesitmenyu Daikin kuplungokra vonatkozik, legalabbis eredetileg az volt a cel.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3196 Dátum: 2009.04.19 10:06:21 »
Tehát, ha nem szeretnék keményebb kuplungot, és nem használom a kocsit extrém körülmények között, válasszam az Organic helyett az OEM-et?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3197 Dátum: 2009.04.19 11:38:33 »
A kuplung kemenysege nem a tarcsatol fugg, hanem a szerkezettol. Altalaban az Exedy szerkezetek erositettek 20-40%-al jobban szoritanak. Emiatt a pedal is kemenyebb. Viszont sok helyen a sima OEM Daikin cuccot is Exedykent tuntetik fel es ez zavaro lehet, hiszen nem minden esetben emelt teljesitmeny szintu. Tudsz cikkszamot esetleg?

A tarcsat illetoen nekem sima OEM Daikin/Exedy TD035U van az erosebb szerkezetben (ez a tarcsa egyebkent neked is passzol a TS-be). Az Exedy Sport Organic tarcsak az OEM-hez kepest erosebbek, jobban birjak az igenybevetelt, de a pedal erzet OEM szerkezettel nem fog valtozni, csak az hogyan viselkedik csusztataskor.

 

« Utoljára szerkesztve: 2009.04.19 11:40:06 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3198 Dátum: 2009.04.19 12:11:27 »
Több helyről próbálok árajánlatot kérni, eddigi eredmények:

NKK: 40000
Aisin: 50000
Gyári: 100000
Exedy OEM: hétfőn hívnak vissza (Unix)
TRD: erősen Jen függő

Az első kettőt nem ismerem, a gyári biztos jó, de ha sikerülne egy jobb szettet összeállítani ennyi pénzből inkább azt választanám. Pályára nem járok, néha egy kis gyorsulás, kanyarvadászat, de semmi más. Viszont túl kemény pedált nem akarok.

Hát nem egyszerű.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3199 Dátum: 2009.04.19 12:33:12 »
Exedy OEM:
Komplett szett: TYK2217
Csapagy: BRG913
Tarcsa: TYD035U (ahogy irtam korabban)
Szerkezet: TYC613

http://www.exedy.adc-cat.com/index.php?page=applications&sid=b2403764a902ff2bf29a621713ea9819

Nekem az emelt teljesitmeny szintu szerkezet + csapagy es a sima tarcsa tavaly osszesen 80.000 korul volt szallitassal.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3200 Dátum: 2009.04.19 12:41:41 »
Exedy OEM:
Komplett szett: TYK2217
Csapagy: BRG913
Tarcsa: TYD035U (ahogy irtam korabban)
Szerkezet: TYC613

http://www.exedy.adc-cat.com/index.php?page=applications&sid=b2403764a902ff2bf29a621713ea9819

Nekem az emelt teljesitmeny szintu szerkezet + csapagy es a sima tarcsa tavaly osszesen 80.000 korul volt szallitassal.

Köszönöm szépen.

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3201 Dátum: 2009.04.20 18:20:30 »
No, úgy néz ki, a lassan hét éves gyári akksi a téli bizonytalankodás után most végleg megadja magát. Múlt héten naponta mentem a kocsival, nem volt gond, de szombat délután óta nem indítottam, és ma reggel megint bikázni kellett.

Ti gyári akksit vennétek, vagy valami másfélét? Árfüggő is a dolog, fogalmam sincs, mennyi a gyári.

TZoli

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3202 Dátum: 2009.04.20 18:26:21 »
No, úgy néz ki, a lassan hét éves gyári akksi a téli bizonytalankodás után most végleg megadja magát. Múlt héten naponta mentem a kocsival, nem volt gond, de szombat délután óta nem indítottam, és ma reggel megint bikázni kellett.

Ti gyári akksit vennétek, vagy valami másfélét? Árfüggő is a dolog, fogalmam sincs, mennyi a gyári.

Exide, Banner, Varta, ezek közül nyugodtan válogathatsz, jó sokáig bírta egyébként a mostani akksid.

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3203 Dátum: 2009.04.20 18:33:45 »
Ezeket ismerem, a garázsban mindháromból van egy-egy korábbi autókból. Egyik sem bírta eddig, sőt, 3-4 év után jellemzően feladták. Ezért gondolom, hogy akár drágábban is megvenném a gyári akksit.  :hmmmm:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3204 Dátum: 2009.04.20 18:40:07 »
Ezeket ismerem, a garázsban mindháromból van egy-egy korábbi autókból. Egyik sem bírta eddig, sőt, 3-4 év után jellemzően feladták. Ezért gondolom, hogy akár drágábban is megvenném a gyári akksit.  :hmmmm:

A gyári akkumulátor (Toyota feliratos, francia gyártmány, de nem azonos az elsőszerelt akksival) kb. azonos áron megy ezekkel a márkásabb akksikkal, és jellemzően 4-5 évet bírnak ki.
Xanyi

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3205 Dátum: 2009.04.20 19:04:02 »
Aha, tehát amit gyáriként utólag veszek a márkaszervizben, az nem ugyanaz, mint amivel a kocsit nullkilométeresen szerelik...  :hmmmm:

Na, nekem olyan fajin akksi kéne, amilyen most van benne. Az milyen gyártmány lehet?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3206 Dátum: 2009.04.20 19:07:19 »
Na, nekem olyan fajin akksi kéne, amilyen most van benne. Az milyen gyártmány lehet?
Mutlu, de rá van írva a mostanira... ::)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3207 Dátum: 2009.04.20 19:25:36 »
@Satriani:

Szerintem nem éri meg a gyári szerelésűt beletenni. 4-5 év az átlagos élettartam. Ezt általában mindegyik ólomakksi bírja, legyen az Banner, vagy Jász-akku. Persze aranyárban is lehet akksit venni, de szerintem nem érdemes, kivéve, ha valaki restaurál.

Én maradnék jó ár/értékarányúnál. Ez nálam a Banner, Exxide körüli szegmens.
A jelenlegi francia 5 éves lesz május elején, télen nmár észre vehetett venni, hogy fárad. Ősszel kap egy újat és viszontlátásra.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3208 Dátum: 2009.04.20 20:54:34 »
Delphi nagyon jó, az Opelben 5 évet bírt és OEM beszállító.

Túl drágát nem vennék, hiszen 2 év után szokták mondani ingyen megy az akksi.

A haverom a Civicjében mindkettőben 2 év alatt kinyírta, mert csak évi 7ezret ment velük.
Konrád

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3209 Dátum: 2009.04.21 01:45:26 »
Ezeket ismerem, a garázsban mindháromból van egy-egy korábbi autókból. Egyik sem bírta eddig, sőt, 3-4 év után jellemzően feladták.

És a Corolládban voltak ezek az akksik is  ;) ? Mert különben nem érdemes összehasonlítani. Jellemzően a gyári akksik is 4-5 évet szoktak bírni; ha a tiéd hetet kibírt, az nem azért volt, mert gyári. Szóval nyugodtan vedd meg bármelyik említett márkát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )