Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368848 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8460 Dátum: 2013.07.17 07:48:49 »
Tegnap én is csatlakoztam a Prius közösséghez, egy 2005-ös, 123e km-es Svájcból behozott pezsgőmetál színű, navi-jbl felszereltségű Toyotát vettem. Szép állapotú kívül belül, törve nem volt. Képeket hamarosan töltök fel.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8461 Dátum: 2013.07.17 08:01:53 »
Tegnap én is csatlakoztam a Prius közösséghez, egy 2005-ös, 123e km-es Svájcból behozott pezsgőmetál színű, navi-jbl felszereltségű Toyotát vettem. Szép állapotú kívül belül, törve nem volt. Képeket hamarosan töltök fel.
üdv a klubban!
Jó egészséget és sok gondtalan km-t kívánok szerintem a többiek nevében is. :clap:

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8462 Dátum: 2013.07.17 09:32:25 »
Ha nem fájna a derék benne...

Ne is mondd, tegnap 6 órát ültem a P2-ben, a végén majdnem visszasírtam a 16 éves megane-t.  ;)

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8463 Dátum: 2013.07.17 13:29:25 »
Tegnap én is csatlakoztam a Prius közösséghez, egy 2005-ös, 123e km-es Svájcból behozott pezsgőmetál színű, navi-jbl felszereltségű Toyotát vettem. Szép állapotú kívül belül, törve nem volt. Képeket hamarosan töltök fel.

Egészséggel nyűdd el! Milyen a Leon után a feeling?

Megkérdezhetem, hogy mennyibe fájt a beruházás tokkal, vonóval?

Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8464 Dátum: 2013.07.17 14:17:41 »
Ne is mondd, tegnap 6 órát ültem a P2-ben, a végén majdnem visszasírtam a 16 éves megane-t.  ;)
Hát, na. Valamit valamiért.
Hová is jutna a világ, ha ezeket a dolgokat összegyúrnák egy vasba...
Szívem szerint kiberhelnék egy LB e carinát. Beletenném a p2 hajtásláncát, bele hegeszteném a renault senic üléseit, meg valahonnan aláhegesztenék valami okosabb futóművet, bár az eredeti sem volt rossz, és onnantól mondhatna nekem bárki bármit, amíg ki nem rohad alólam azzal járnék akkora vigyorral az arcomon, hogy még...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8465 Dátum: 2013.07.18 05:46:16 »
Hát, na. Valamit valamiért.
Hová is jutna a világ, ha ezeket a dolgokat összegyúrnák egy vasba...
Szívem szerint kiberhelnék egy LB e carinát. Beletenném a p2 hajtásláncát, bele hegeszteném a renault senic üléseit, meg valahonnan aláhegesztenék valami okosabb futóművet, bár az eredeti sem volt rossz, és onnantól mondhatna nekem bárki bármit, amíg ki nem rohad alólam azzal járnék akkora vigyorral az arcomon, hogy még...

Kettőt légyszíves, kettőt. Az üléseket szervírozom!  :yes: ;)  Na, jó, ha nem megy, akkor jó lesz a CarinaE kombi is, egye fene...  :whistling:

CarinaE HSD. Hmmm. Bejönne. :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8466 Dátum: 2013.07.18 07:04:36 »
Uraim!
Lehetne három?
Azzal a kitétellel, hogy francia ülés helyett Volvo ülést kérnék! Köszönettel! ;)
Today, tomorrow and after tomorrow!

dni

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8467 Dátum: 2013.07.18 07:32:52 »
Teljesen más nem is igazán lehet összehasonlítani, ez egy nyugodt kis közlekedő doboz, folyamatosan tiltakozik a dinamikus haladástól, még meg kell szoknom, de az furcsa, hogy ha ki akarom használni a elektron motor előnyeit akkor nem igazán tudok lépést tartani a pesti forgalomban. Tegnap bekapcsoltam a dugóban az EV-t, ami okán lemerült az akksi teljesen, akkor aztán nagyon lomhának érződött és csak bégetett, viszont az első 100Km-en 5,4 a fogyasztás a fedélzeti szerint. (Az utóbbi egy kb hónapban egy '95-ös 2.0 szívó dizel (70Le) fapados Corollával jártam durván 1500km-en keresztül, (rémes volt, de valahol élveztem) még az is fickósabbnak, dinamikusabbnak tűnt :) ) Nekem egy picit távol van a kormány így kevésbé kényelmes a relatíve magas üléspozíció, de majd még megpróbálok finomítani rajta. Jó a sok tároló rekesz, valamint előre a kilátás is kellemes, a HiFi jól szól bár egy kicsi töbet vártam, tetszik az osztott csomagtartó.

Én leginkább racionális indokok alapján választottam ezt az autót/típust, (nem azért mert megfogott) úgy mint alacsony fenntartási költség, automata váltó kényelmes a dugóban, hybrid hajtás ideális a városba, ahol leginkább fogom használni, jó helykínálat, ötletes a ketté osztott csomagtér és sok tároló doboz elől, a keyless go rendszer, a beépített kihangosító (bár mivel nem jött össze a frissített változat így aux hiánya miatt kell vennem egy Dension gatewayt, hogy rá tudjam kötni a telefonom) nem ösztönöz a száguldásra, 3 év garancia a fő alkatrészekre, megbízható forrás, és egy teljesen átvizsgált autót kaptam, nem kellett írnom egy listát, hogy ez-meg-az javítandó, cserélendő és jó eséllyel nem is kell tartanom valamilyen nagy volumenű kiadástól.

Ha nem lett volna olyan kemény és hangos a pesti szar utakon a Leon 1.8 tsi-m futóműve és nem kellene minden nap xvi. kerületből Budaörsre járnom valamint onnan időnként beszaladgálnom a belvárosba, biztos nem adtam volna el, és/vagy nem Priust vettem volna. Mióta eladtam a Leont, azóta hiányzik hibái ellenére is, mert nagyon jó volt vezetni és a hangulata is miden alkalommal megfogott, de majd megpróbálom elfogadni, megkedvelni a Priust is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.18 07:37:55 írta dni »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8468 Dátum: 2013.07.18 07:40:09 »
Örülök hogy mindenkinek bejön a carina e HSD. Akkor lehet is.gyártani, a fogyasztói igény megszületett. Kérem az illetékes fórumozó kollégákat tolmácsolják az itt elhangzottakat a megfelelő helyre. Mi meg várjuk a csodát.  :szemez:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8469 Dátum: 2013.07.18 07:47:02 »
Dni, ne aggódj ha nem holnap fogod otthon érezni magad a gépben. Én aztán igazán szeretem.az autózást, de majd egy évembe került amig összeszoktunk. A bègetés meg nagyon érdekes mert a hagyományos autómata váltók majdnem így működtek, azzal nem volt baja senkinek. Az EV-t általában el kell felejeteni. Fent írtuk mik lehetnek azok az esetek amikor jó használni. A rendszer bármikor jobban tudja mit hogyan kell csinálni. Vigyázni kell pár dologra ezt ki kell tapasztalni, ehhez kell az egy év. Én már komoly tényező vagyok a városban. Az isten ostora!
 :devil:
Ha hagyod dolgozni a rendszert iszonyatosat gyorsul városi forgalomban és főleg egyenletesen. Ne padlógázzal gyorsíts hanem pedállal indítsd be a mocit majd egyenletesen nyomjad lefelé. Dinamikusan a gyorsulással arányosan.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.18 07:54:12 írta b.c. »

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8470 Dátum: 2013.07.18 08:43:36 »
Ne padlógázzal gyorsíts hanem pedállal indítsd be a mocit majd egyenletesen nyomjad lefelé. Dinamikusan a gyorsulással arányosan.
Jéé, én is ezt szoktam! :) Vagy a másik verzió, mikor egy nagyobb gázadáskor (nem padló) az egyenletes gyorsuláshoz szép lassan elvenni kell a gázt (h ne pörögjön túl, hanem kb egyenletesen, vagy egyre csökkenő fogyasztással).

Volt olyan is, hogy visszavettem a gázt pont úgy, mint ha váltott volna, és mikor mondtam hogy fokozatmentes, akkor felhozták, h de hallották, h váltott! :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.18 08:49:10 írta zezoka »

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8471 Dátum: 2013.07.18 21:35:28 »
A bégetés azért volt, mert az akksit csutkára lemerítetted, és ilyenkor minden gyorsítás a motor irreálisan magas fordulatszámát eredményezi. Az autót ne úgy vezesd, hogy folyamatosan csak az elektromos motor menjen, mert úgy gyorsan lemeríted az akksit és utána a benzinmotor fog menni, plusz tölteni fogja az akkut.

Más. Mondták próbáljam ki, így 140 helyett (5.7liter) 105-tel mentem az M7-esen egy busz mögött (3,5liter). Korrekt. Nem szoktam szarakodni, de naponta járom a Velence-Budapest szakaszt, mivel a kiscsalád a nyaralóban van egész nyáron. Azért a napi 100km alatt 15-20ezret is megspórolok havonta. Igy elgondolkodtató.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8472 Dátum: 2013.07.19 15:14:28 »
Sziasztok!

Adva vagyok Én jelenleg család nélkül barátnővel, aki naponta ~6-8 kmt ingázok munkahelyemre és vissza. Havonta ~2x-el haza látogatok szüleimhez. Ez a túra oda vissza 2x300 km. A hétvégi ide-oda kiruccanásokat és egyebeket össze adva ~12.000 km-t megyek évente. Higgadtan, nyugodtan vezetek. Igyekszem betartani mindent a józan ész határain belül. Jelenleg egy '97-es 1.4 benzines VW Polo-t hajtok. Ha összejön a pénzmag, valószínű le fogom cserélni egy szebb, újabb, jobb autóra.
Árban és felszereltségben a 2005-6-os Prius is képbe került.
Ha ezt az írást olvasnám magamról, akkor magamnak a Prius-t javasolnám ideális autónak. :) Egyet értetek velem?
Egyébként mennyire megbízható, biztonságos ez az autó? Fenntartási költségek, szervíz díjak hogy alakulnak? Van valami extra igénye azért, mert őkegyelme hibrid? :)

Köszönöm a segítséget!

Szerk.:
Család alapítás benne van az 5 éves tervben, uh mindenképp olyan autót szeretnék, amit nem kell majd lecserélnem azért, mert házunk fölött megjelenik a gólya.

« Utoljára szerkesztve: 2013.07.19 15:16:23 írta Pomk »

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8473 Dátum: 2013.07.19 15:56:49 »
Egyébként mennyire megbízható, biztonságos ez az autó? Fenntartási költségek, szervíz díjak hogy alakulnak? Van valami extra igénye azért, mert őkegyelme hibrid? :)
Asszem 5 csillagos volt a töréstesztje, továbbá széria az ABS-ESP, övfeszítő, és a rahedli légzsák (nálam 8 lufi).

Fenntartási költség gyakorlatilag a tankolás. Én is kb ilyen távokat megyek, havi egyszer tankolok, így évente esedékes a szervíz (most pl az egy év előbb jár le, mint a 15 k km). 2011 szept óta volt egy olajcserén 2012 nyarán (75k szervíz), ezért fizettem 24kFt-ot, majd most jön megint egy (90k), ez már lehet a duplája-triplája is lesz! Mindezt  márkaszervízben, amit a Vw-el gondolom Te sem mertél megcsinálni. Hibridsége semmit nem igényel (max hűtővíz csere a hibrid rendszerben) maga a rendszer gondozásmentes, hátul levegő hűti az aksit , elöl a moci+inverternél max a vizet kell lecserélni, mikor előírás azt mondja.

Fenntartás azért olcsó, mert:
-generátor nincs külön, mert a hibrid rendszer része (szénkefe, ékszíjtárcsa, csapágy meghibásodás kizárva így)
-önindító nicns, mert a hibrid rendszer része
-vezérműszíj nincs, mert láncos
-ékszíjak nincsenek, mert a klíma elektromos, kormányszervó elektromos, fékszervó elektromos, egyedül egy kis csutka ékszíj van a benzinmoci vízpumpájának, max azt kell indőnként cserélni, a PIIben, mert  PIIIban már az is elektromos
-kuplung nincs (hagyományos értelembe véve vett kuplung)
-kettőstömegű lendkerék sincs
-nincs benne váltó, nincsenek fokozatok (csak egy bolygómű, meg persze a kihajtáshoz a megfelelő fix áttételek - de ezek fixen rögzített helyen, nem tili-toli, mitn a sima váltóban)

Szóval ésszel végiggondolva ez az ideális autó. Nekem csak egy bajom van vele, h nem német! :) Mert azért a Passatomnak kicsit nagyobb presztizs értéke volt, és nagyobb volt a prémium érzete.
 

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8474 Dátum: 2013.07.19 16:06:41 »
Köszönöm a részletest választ!
Az Én VW az Én időm alatt márkaszervizt csak kívülről látott. :)
Viszont ha egy ilyen Priusom lenne, azt gondolom csak oda lenne érdemes hordani. Kicsit tartok is ettől, ill. attól, hogy ehhez a hibrid rendszerhez márka szervizen kívül senki, vagy nagyon kevesen értenek.
A presztízs értéket mindig is nagy ívben letojtam. Nem igazán érdekel, hogy mások mit gondolnak a kocsimról.
A minőség az már más kérdés...fapadosnak érzed egy kicsit?