Egyébként mennyire megbízható, biztonságos ez az autó? Fenntartási költségek, szervíz díjak hogy alakulnak? Van valami extra igénye azért, mert őkegyelme hibrid?
Asszem 5 csillagos volt a töréstesztje, továbbá széria az ABS-ESP, övfeszítő, és a rahedli légzsák (nálam 8 lufi).
Fenntartási költség gyakorlatilag a tankolás. Én is kb ilyen távokat megyek, havi egyszer tankolok, így évente esedékes a szervíz (most pl az egy év előbb jár le, mint a 15 k km). 2011 szept óta volt egy olajcserén 2012 nyarán (75k szervíz), ezért fizettem 24kFt-ot, majd most jön megint egy (90k), ez már lehet a duplája-triplája is lesz! Mindezt márkaszervízben, amit a Vw-el gondolom Te sem mertél megcsinálni. Hibridsége semmit nem igényel (max hűtővíz csere a hibrid rendszerben) maga a rendszer gondozásmentes, hátul levegő hűti az aksit , elöl a moci+inverternél max a vizet kell lecserélni, mikor előírás azt mondja.
Fenntartás azért olcsó, mert:
-generátor nincs külön, mert a hibrid rendszer része (szénkefe, ékszíjtárcsa, csapágy meghibásodás kizárva így)
-önindító nicns, mert a hibrid rendszer része
-vezérműszíj nincs, mert láncos
-ékszíjak nincsenek, mert a klíma elektromos, kormányszervó elektromos, fékszervó elektromos, egyedül egy kis csutka ékszíj van a benzinmoci vízpumpájának, max azt kell indőnként cserélni, a PIIben, mert PIIIban már az is elektromos
-kuplung nincs (hagyományos értelembe véve vett kuplung)
-kettőstömegű lendkerék sincs
-nincs benne váltó, nincsenek fokozatok (csak egy bolygómű, meg persze a kihajtáshoz a megfelelő fix áttételek - de ezek fixen rögzített helyen, nem tili-toli, mitn a sima váltóban)
Szóval ésszel végiggondolva ez az ideális autó. Nekem csak egy bajom van vele, h nem német!
Mert azért a Passatomnak kicsit nagyobb presztizs értéke volt, és nagyobb volt a prémium érzete.