...Ha 10.000 Km/év alatt megy az autóval, akkor cseréltesse csak évente vagy max akkor ha eléri a 10.000-et (ha 2év/20.000 Km az előírt csere periódus), de még minden képen 2 év előtt. Mindezt a nehezített körülmények miatt. Szóval max. 10.000 Km és kb. max. 1,3-1,4 év. Lehet nem gondolod, de az idő önmagában is befolyásoló tényező az olaj elhasználódása szempontjából (autóba töltve), kb. annyira, mint a sok kilométer. Kevés Km (pl. a megengedett negyede, fele) + sok idő (a max. megengedett, pl. 1 év) = sok Km (a max. megengedett, pl. 20.000 Km) + kevés idő (pl, fél év)!
Köszi, értem hogy hogyan kellene, arra gondoltam mikor és mivel szembesül aki nem törődik az olajcserével.
Amennyire láttam a neten 100.000 körül is elketyegnek a motorok akár ás akkor is inkább az a gond, hogy a lerakódások, olajsár miatt eldugul a kenési rendszer és így tulajdonképpen besül a motor. Illetve ha csak a gyűrűk nem kapnak kenést akkor megperzselődnek, kopnak és olajfogyasztós lesz a gépezet, ha van turbó és oda nem jut olaj akkor nyilván az megy gallyra, vezérműlánc is kaphat, de az sem szakad el egyik napról a másikra, ha a micra egyáltalán láncos, de ha szíjas, azt is túl lehet használni viszonylag kevés kockázattal.
Ami érdekes, hogy egy youtube-os merci negyed órát is ment leengedett olajjal, 5 perc után kezdett hangja lenni.
A lényeg, hogy nem kell annyira aggódnom, 5 évet még jó eséllyel elmehet ezzel az olajjal, aztán majd lesz a kocsival valami, nyilván nem lesz túl egészséges, de ez már végképp nem az én gondom.
Én cserélem az olajat évente, tavasszal, szeretem, ha rendben van az autóm.