Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
52 (15.4%)
Eneos
103 (30.6%)
Castrol
68 (20.2%)
Motul
13 (3.9%)
Egyéb
37 (11%)
Liqui Moly
37 (11%)
MOL
5 (1.5%)
ELF
4 (1.2%)
Total
9 (2.7%)
Q8
9 (2.7%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 2244230 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
  • Autó: Yaris I. d4d
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21375 Dátum: 2017.11.23 20:50:25 »
Nálatok minden esetben pontosan ugyanaz az olajszint minden pálcakihúzásnál? Nálam szokott lenni némi eltérés.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21376 Dátum: 2017.11.26 21:38:42 »
Toyota gyári fagyállót hol lehet mostanában vásárolni? Az azzal közel egyenértékű Eneos is jó volna, de azt sem találtam már egy ideje. Minden bolt tele van OAT-tal. Persze a gyári fagyálló biztosan kapható a márkaszervizben, de én azon kívül gondoltam.

Amúgy ahogy olvasgattam a Volvo a Honda és a BMW is hasonló összetételű fagyállót ajánl, mint a Toyota. Legalábbis hybrid hűtőfolyadékot ajánlanak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22614
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21377 Dátum: 2017.11.27 08:25:09 »
Olajcsere előtt állok.
Az nem kérdés, hogy LM lesz, de melyik típus?

Top Tec 4300, vagy
Molygen?

Az elsőből 6 litert kapok 15500-ért, a másodikból 4 liter kerül 18000-be.
Nem is a gazdaságossági szempontok miatt kérdezem, hanem amiatt, hogy a Molygen jobb-e annyival, hogy NE a TT-et vegyem?



Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21378 Dátum: 2017.11.27 08:51:45 »
Ahogy én olvastam, a Molygen 2csak" plusz adalék, mint a molibdén-szulfid (MoS2), csak ez molibdén-volfrám-szulfát (MFC). Tehát akkor vedd, ha extrát akarsz nyújtani a motornak, pl. extra körülmények miatt. Amúgy nem tudom pontosan mi az az MFC adalék és mire jó.

Itt egy leírás róla: http://liquimoly.ru/new_molygen.html (A fordító egész jól boldogul vele!)
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.27 08:58:15 írta Soma01 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8116
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21379 Dátum: 2017.11.27 10:07:49 »
Olajcsere előtt állok.
Az nem kérdés, hogy LM lesz, de melyik típus?

Top Tec 4300, vagy
Molygen?

Az elsőből 6 litert kapok 15500-ért, a másodikból 4 liter kerül 18000-be.
Nem is a gazdaságossági szempontok miatt kérdezem, hanem amiatt, hogy a Molygen jobb-e annyival, hogy NE a TT-et vegyem?
Amennyit te mész ezzel a kocsival, nem fenyeget az a veszély, hogy kérdésessé válik a motor 600e km után, tehát igényelné az extra olajon (LM TopTec 4300) kívül a további extra-extra mittudoménmit. Bevált éveken keresztül a 4300, miért variálnál?   :hmmmm:   :hug:   :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.27 10:11:29 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22614
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21380 Dátum: 2017.11.27 10:14:29 »
Nem akarok, csak megláttam. Valszeg maradok a TT-nél. Annál jobb nem kell.



akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16530
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21381 Dátum: 2017.11.27 11:58:09 »
tt4300 olaj meg maw68/3 szűrő páros...
ne változtass!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4877
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21382 Dátum: 2017.11.28 14:41:38 »
Olajcsere után, az autómmal menet közben hallom a vadi új extra csendes gumik surrogását. Aggódom. Lehet, hogy az olaj az oka mindennek, hisz a fiúk nem használnak Top-ot, csak Sustinát, azt is blekfrájdéj áron.   ::) 
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Mogyoro42

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: Céges
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21383 Dátum: 2017.12.10 13:50:36 »
Sziasztok!

A kérdésem, hogy kinek mi a tapasztalata /véleménye a Blue Print szűrőkről.

Üzemanyagszűrőből csak Mannt használok, és azt is fogok.
A többi szűrőből Mahle, Knecht, Hengst, esetleg Bosch márkákat részesítem előnybe.

A Blue Printet nagyon nyomják, hogy ezeknél is jobb (a Mannál persze nem) és az ára jóval kedvezőbb. Állítólag Mazda márkaszervízben is ezt szerelik be.


Viszonylag gyakran cserélek olajat 7000...9000 km elteltével, LM TT 4300-t, és az összes szűrőt.
Nincs gondom az autó fenntartásával, de minden forint fádalmat okoz,  amit feleslegesen költök el, legyen szó bármiről.

Ha a Blue Print tényleg annyira megbízható, a fenének sincs kedve olajcserénként egy +5000-est belegyűrni a kukába, ha nem muszály.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16530
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21384 Dátum: 2017.12.10 14:23:52 »
jó az...febi bilstein csoport...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1067
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21385 Dátum: 2017.12.10 14:33:14 »
...

Viszonylag gyakran cserélek olajat 7000...9000 km elteltével, LM TT 4300-t, és az összes szűrőt.
Nincs gondom az autó fenntartásával, de minden forint fádalmat okoz,  amit feleslegesen költök el, legyen szó bármiről.

Ha a Blue Print tényleg annyira megbízható, a fenének sincs kedve olajcserénként egy +5000-est belegyűrni a kukába, ha nem muszály.

Miért kell ilyen sűrűn cserélni az összes szűrőt? Még az olajat csak-csak megértem, de pl. levegőszűrőt ~40...50.000 km-enként előírás, hacsak nem földúton jársz... :hmmmm: Nekem 20.000 km-nél még szinte újszerű a levegőszűrő.
Pollenszűrőt évente egyszer(tavasszal), olajszűrőt nyilván minden olajcserekor(15.000-kmenként) cserélek.
Én így spórolok... :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21386 Dátum: 2017.12.10 14:50:41 »
Nekem is többször volt már ilyen olajszűrőm. Levételkor sem volt vele semmi gond. Nem volt rozsdás, nem volt szétesve, normálisan nézett ki kívül-belül. A pollenszűrőből mindig BluePrint-et veszek mindkét autóba. Levegőszűrőből is ezt szoktam venni. Kinézetre ez hasonlít legjobban a gyárira. Az egész egy anyagból van. Szerintem ez jobb, mint a műanyag keret, körbe (vacakul illeszkedő) gumitömítéssel (a MAN, Bosch, Fliltron, Mahle - Knecht és Hengst márkánál is) és a keretre van ráragasztva egy réteg szűrőanyag. Ennek az illeszkedése elég pontatlan "szokott" lenni. Maradok az egy anyagból préseltnél.

Én levegőszűrőt 1-2 évente cserélek. (kb. 20.000 Km-enként)
Olajat és szűrőt 10.000 Km/1 évenként
Pollenszűrőt évente 1x, tél előtt. Tavasszal csak kiporolom óvatosan, meg kifújatom kis nyomású levegővel.

gezahofi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
  • Autó: Avensis 1.8 MultidriveS
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21387 Dátum: 2017.12.10 18:15:21 »
Ha van kedvetek, egyszer vágjatok szét random olajszűrőket (űz.anyag rá is érvényes ) a lényeg hogy különböző gyártóktól legyenek. Amit találtok az a köv. lesz:  a ház nagyjából ugyanaz. A visszafolyas gátló szelep a jobb típusokban gumi tömítésel is meg van támogatva a rugója pedig a gyártóval egyenértékű mint erő . A megkerülő szelep rugója a gyárival megegyező nyomason nyit ( biztonsági funkció, ha eltomodott a szűrő , a szelep át kapcsol és a motor továbbra is kap olajat, ennek a rugója fontos h a gyári értéken működjön ). De ami a legfontosabb a szűrő papír  mennyisége . Ugyan egy szövet de azért mégiscsak jobbára cellulóz . Ha ez a csillag alakban össze ragasztott papírt megfelelő türelemmel szét vágód és kiterited kapsz egy hosszú papír csíkot kb mint a WC papír . Na itt van a kutya elütve. A jobb szűrő és a legolcsóbb szűrő között az a különbség hogy a jobb szűrő papircsikja többszörösen lesz hosszabb mint az olcsoé

gezahofi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
  • Autó: Avensis 1.8 MultidriveS
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21388 Dátum: 2017.12.10 18:57:33 »
Ezt csak a “van e különbség ?” re írtam .

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1554
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21389 Dátum: 2017.12.10 19:45:01 »
Itt eléggé szét vannak szedve. Bár nincsenek kiterítve a szűrőpapírok. De azért látszik, melyiknek van több "bordája".  :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.10 19:51:03 írta Soma01 »