Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882046 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2250 Dátum: 2008.08.25 12:05:02 »
Ezzel kapcsolatban várom az öteletek, hogy mit kellene másféle képpen bekötnöm, stb, hogy a motor jó irányba működjön. :helpsmilie:
Remélem meg lehet oldani majd vhogyan ezt a problémát, nem szeretném, ha nem menne a motor benne.

Rossz hírem van: az angol és a japán bekötése tök ugyanaz: 1 - fekete/fehér drót: 0, 2 - piros/fekete (jobb) / piros/sárga (bal) magasság állítóhoz, 3 - piros/kék: 12V.
A magasság állító valószinüleg egy változó ellenállás (poti).
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2251 Dátum: 2008.08.25 12:11:22 »
Ezzel kapcsolatban várom az öteletek, hogy mit kellene másféle képpen bekötnöm, stb, hogy a motor jó irányba működjön. :helpsmilie:
Remélem meg lehet oldani majd vhogyan ezt a problémát, nem szeretném, ha nem menne a motor benne.

Rossz hírem van: az angol és a japán bekötése tök ugyanaz: 1 - fekete/fehér drót: 0, 2 - piros/fekete (jobb) / piros/sárga (bal) magasság állítóhoz, 3 - piros/kék: 12V.
A magasság állító valószinüleg egy változó ellenállás (poti).


Próbáltam több féle képpen bekötni, de csak egyféle képpen működött a motor. És ekkor pont fordítva. Szerintem a japán potija pont fordítva van bekötve, ezért nem úgy működik, mint az enyém.
Szerintem én ezt úgy fogom tudni csak orvosolni, ha veszek még egy magasságállító potmétert és akkor külön-külön állítom be a kettő lámpa magsságát.
Elsőre nehéznek tűnhet a dolog, de ha egyedül megyek, akkor mindegyik max-ra van állítva, ha meg beülnek hátra, akkor meg leszedek mindegyikből vmennyit, azt úgy is látom majd...

Már csak akkor az a kérdésem, hogy a japán és az angol potija akkor más vagy ugyan az, fordított polaritással bekötve? Csak mert ha más, akkor a japánt kell keresnem majd a bontókban...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2252 Dátum: 2008.08.25 12:35:45 »
Próbáltam több féle képpen bekötni, de csak egyféle képpen működött a motor. És ekkor pont fordítva. Szerintem a japán potija pont fordítva van bekötve, ezért nem úgy működik, mint az enyém.
Szerintem én ezt úgy fogom tudni csak orvosolni, ha veszek még egy magasságállító potmétert és akkor külön-külön állítom be a kettő lámpa magsságát.
Elsőre nehéznek tűnhet a dolog, de ha egyedül megyek, akkor mindegyik max-ra van állítva, ha meg beülnek hátra, akkor meg leszedek mindegyikből vmennyit, azt úgy is látom majd...

Már csak akkor az a kérdésem, hogy a japán és az angol potija akkor más vagy ugyan az, fordított polaritással bekötve? Csak mert ha más, akkor a japánt kell keresnem majd a bontókban...
A rajz alapján ugyanaz a kapcsoló, de meg kéne nézni, hogy kólönbözik-e a típus szám - nekem nincs EPC-m.
Én azért megnézném, hogy szét lehet-e szedni a magasság állító motort, valószinüleg ott kéne csak átkötni egy madzagot a pluszról 0-ra vagy fordítva.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2253 Dátum: 2008.08.25 12:52:19 »
Próbáltam több féle képpen bekötni, de csak egyféle képpen működött a motor. És ekkor pont fordítva. Szerintem a japán potija pont fordítva van bekötve, ezért nem úgy működik, mint az enyém.
Szerintem én ezt úgy fogom tudni csak orvosolni, ha veszek még egy magasságállító potmétert és akkor külön-külön állítom be a kettő lámpa magsságát.
Elsőre nehéznek tűnhet a dolog, de ha egyedül megyek, akkor mindegyik max-ra van állítva, ha meg beülnek hátra, akkor meg leszedek mindegyikből vmennyit, azt úgy is látom majd...

Már csak akkor az a kérdésem, hogy a japán és az angol potija akkor más vagy ugyan az, fordított polaritással bekötve? Csak mert ha más, akkor a japánt kell keresnem majd a bontókban...
A rajz alapján ugyanaz a kapcsoló, de meg kéne nézni, hogy kólönbözik-e a típus szám - nekem nincs EPC-m.
Én azért megnézném, hogy szét lehet-e szedni a magasság állító motort, valószinüleg ott kéne csak átkötni egy madzagot a pluszról 0-ra vagy fordítva.

Köszönöm a segítséget! Nekem nincs rajzom hozzá, de próbálok akkor majd ezügyben érdeklődni. Amúgy neked a kocsihoz milyen rajzod van? Van hozzá repair/wiring manual-od? Nekem csak a fateréhoz van, az szoktam használni az enyémhez is, ha tudom. Amúgy mi az EPC? Nem ismerem ezt a rövidítést.
A magasság állító motort nem egyszerű szétszedni, van 2 patent fogja oldalanként. Meg közötte van egy tömítés is, szerintem utána nem lehet összerakni már úgy hogy faintos legyen.
Amúgy ha csak egy szimpla polaritás cserével megoldható lenne a dolog, akkor már nem is lenne gond, mert kipróbáltuk fordított polaritással is, de úgy nem ment a motor. Lehet, hogy van benne egy egyenirányító is, csak minek, azt nem tudom.

Eléggé tanácstalan vagyok, nem tudom, hogy szórakozzak-e még a motorral, bekötésekkel vagy vegyek egy másik kapcsolót, azt bekössem arra.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2254 Dátum: 2008.08.25 13:53:18 »
Köszönöm a segítséget! Nekem nincs rajzom hozzá, de próbálok akkor majd ezügyben érdeklődni. Amúgy neked a kocsihoz milyen rajzod van? Van hozzá repair/wiring manual-od? Nekem csak a fateréhoz van, az szoktam használni az enyémhez is, ha tudom. Amúgy mi az EPC? Nem ismerem ezt a rövidítést.
A magasság állító motort nem egyszerű szétszedni, van 2 patent fogja oldalanként. Meg közötte van egy tömítés is, szerintem utána nem lehet összerakni már úgy hogy faintos legyen.
Amúgy ha csak egy szimpla polaritás cserével megoldható lenne a dolog, akkor már nem is lenne gond, mert kipróbáltuk fordított polaritással is, de úgy nem ment a motor. Lehet, hogy van benne egy egyenirányító is, csak minek, azt nem tudom.

Eléggé tanácstalan vagyok, nem tudom, hogy szórakozzak-e még a motorral, bekötésekkel vagy vegyek egy másik kapcsolót, azt bekössem arra.
A Wiring Diagram Manual letölthető a Toyota Europe oldaláról. Nem ingyenes, de én 1 óra alatt megtaláltam ami nekem kellett és ez 3 Euró - cca 850 Ft. Szerintem hasnzos.
Az EPC a Toyota alkatrész katalógusa. Itt alvázszám alapján megnézheted milyen alkatrész milyen típússzámon rendelhető. Ha rákeresel a neten, ebből biztos találsz letölthetőt - Linux alatt nem nagyon megy.
A polaritás cserét a motor részen belül gonoltam.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2255 Dátum: 2008.08.25 14:28:35 »
A Wiring Diagram Manual letölthető a Toyota Europe oldaláról. Nem ingyenes, de én 1 óra alatt megtaláltam ami nekem kellett és ez 3 Euró - cca 850 Ft. Szerintem hasnzos.
Az EPC a Toyota alkatrész katalógusa. Itt alvázszám alapján megnézheted milyen alkatrész milyen típússzámon rendelhető. Ha rákeresel a neten, ebből biztos találsz letölthetőt - Linux alatt nem nagyon megy.
A polaritás cserét a motor részen belül gonoltam.

A Wiring Manual-t lehet akkor, hogy le fogom tölteni a kocsimhoz. Nem egy utolsó ötlet.
Az EPC-t is összeszedem majd akkor vhonnan, abból tényleg kiderül sok minden.

A polaritás csere jó ötlet, csak félek, hogy ha megbontom a motort, akkor nem lesz már utána 100%-os. Eléggé összetett, nehéz szétszedni is, meg a tömítése sem hiszem, hogy élvezné a dolgot...

Köszönöm az ötleteket!

thoman 10.

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2256 Dátum: 2008.09.02 18:17:13 »
Szaisztok!
E111 Corolla Sedanhoz keresek jobb hátsó ajtót és hátsó lámpákat amelyek a csomagtér tetőben vannak.
HELP, egy csúnya Fiat nem ismerte a stpo táblát, segítség!!!
Köszi:

Attila

Konyata

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2257 Dátum: 2008.09.06 14:22:56 »
Sziasztok!

Új tag, új Toyotás vagyok. Pár napja vettem egy E11es Corollát. Előző gazdi mondta, hogy picit szól a hátsó kerékcsapágy, hallottam magam is. Aztán melegebb időben meg már nagyon zajos. JÖtt a hidegzuhany, ABSes autóra a csapágy aggyal 1ütt van, 80ezer a legolcsóbb. Nincs vm infotok, tényleg ilyen drága?  Vagy van rá olcsóbb megoldás a füldugón kivül.. :)

Előre is köszi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2258 Dátum: 2008.09.06 18:18:54 »
Az árat alvázszáma alapján bármelyik Toyota szerviz megmondja neked, akár telefonon keresztül is. Valóban nem olcsó, viszont ha nem 3 napra tervezel a kocsival, akkor érdemes beruházni.
Ez a Toyoták titka, megfelelő minőségű alkatrész.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2259 Dátum: 2008.09.06 18:59:39 »
Sziasztok!

Új tag, új Toyotás vagyok. Pár napja vettem egy E11es Corollát. Előző gazdi mondta, hogy picit szól a hátsó kerékcsapágy, hallottam magam is. Aztán melegebb időben meg már nagyon zajos. JÖtt a hidegzuhany, ABSes autóra a csapágy aggyal 1ütt van, 80ezer a legolcsóbb. Nincs vm infotok, tényleg ilyen drága?  Vagy van rá olcsóbb megoldás a füldugón kivül.. :)

Előre is köszi

Ne a legolcsóbbat keresd, hanem vegyél belőle gyárit. Az is 80 ezer Ft körül van. Igaz, hogy drága, de nagy valószínüséggel többször nem kell cserélned. Elvileg örök életű, hogy a tiéd mégis szól az valszeg azért lehet, mert ütést kaphatott valamikor.
Xanyi

James

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2260 Dátum: 2008.09.06 21:11:35 »
hello,

van egy kis gondom, remélem valaki tud segíteni. reggeli (hideg) induláskor amikor a kuplungot ráengedem a kocsi egy kissé darabosan indul. olyan mintha a kulungot nem engedném fel teljesen. gondoltam elkopott és csuszik de ha már bemelegszik a motor, akkor minden rendben van. kicsit furcsálom. a másik kissé idegesítő dolog, amikor egyesbe vagy hátramenetbe rakom a váltót akkor rövid ideig nyikorgás halható. valakinek van a problémával kapcsolatosan ötlete? 
voltam szervízben is ot ttermészetesen nem vettek észre semmi különöset.

toyota corolla 1.4  a kocsiban egyébként 110 000 km van.

előre is köszi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2261 Dátum: 2008.09.07 08:37:58 »
ez sztem kuplung. de hol a hideg?  :winkiss:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

James

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2262 Dátum: 2008.09.07 15:09:17 »
ez sztem kuplung. de hol a hideg?  :winkiss:

ezt sejtettem, de mi a hiba? mert ha már bemelegszik akkor nem csúszik. hideg speciel itt van 15 fok és esik

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2263 Dátum: 2008.09.08 01:07:44 »
hello,

van egy kis gondom, remélem valaki tud segíteni. reggeli (hideg) induláskor amikor a kuplungot ráengedem a kocsi egy kissé darabosan indul. olyan mintha a kulungot nem engedném fel teljesen. gondoltam elkopott és csuszik de ha már bemelegszik a motor, akkor minden rendben van. kicsit furcsálom. a másik kissé idegesítő dolog, amikor egyesbe vagy hátramenetbe rakom a váltót akkor rövid ideig nyikorgás halható. valakinek van a problémával kapcsolatosan ötlete? 
voltam szervízben is ot ttermészetesen nem vettek észre semmi különöset.

toyota corolla 1.4  a kocsiban egyébként 110 000 km van.

előre is köszi

Mit jelent az, hogy "darabosan indul"? Rángat?

Ha a kuplung csúszik, az úgy nyilvánul meg, hogy a motor felpörög, de az autó mégsem gyorsul. De ez nem egyesben meg rükiben szokott először jelentkezni, hanem magasabb sebességfokozatban, emelkedőn és/vagy gyorsításkor.

Ha rángat, az valóban lehet a kuplung, de egyrészt emiatt még nem kell rögtön cserélni, másrészt mivel bemelegedő motornál megszűnik, ezért könnyen lehet, hogy inkább maga a motor felelős érte. Ha üresben felpörgeted a hideg motort, simán felpörög, rögtön reagál a gázra?

A nyikorgás-dolgot nem értem. Mikor nyikorog pontosan? Kinyomott kuplungnál, mikor beteszed a váltót egyesbe/rükibe? És honnan jön pontosan a nyikorgás?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

James

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2264 Dátum: 2008.09.08 09:10:49 »

[/quote]

azt így nem mondanám hogy rángat, kb úgy csinál mint egy automata váltóban kevés az olaj. megindul és felpörög a motor, a kocsi nem gyorsul 4-5 méter után enyhe rántással, mint amikor hirtelen ráengedem a kuplungot megindul a kocsi. a kuplungot kiprobáltam nem tapasztaltam hogy csuszna. nem igazán tudom milyen a kuplung rendszere a toyonak. de mintha
valamelyik kuplungmunkahenger akadna. vagy inkább valami a kuplungban. igazából nem értem.

hidegen semmi gond azonnal reagál a gázadásra.

nyikorogni akkor nyikororg amikor kinyomom a kuplungot sebeségbe rakom. valahonnan a kocsi alol jön a hang. talán valamelyik motortaró bak?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.08 20:36:19 írta James »