Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901757 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2235 Dátum: 2008.08.05 10:34:36 »
A kardán vagy differenciálmű okozhat ilyet?
Kardántengely nincsen benne, elsőkerekes lévén, de féltengely az annál inkább.
Én az általad leírtak alapján kerékcsapágy hibára gondolnék.

Igaz, kardán tényleg nincs

(Ladán kezdtem, abban volt. A féltengelyt kevertem a kardánnal, az nekem egy "fél kardán". Bocs a pontatlanságér!).

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2236 Dátum: 2008.08.11 20:25:55 »
Tanácsot kérnék!

8 hónapos vadiúj 2007-es Corollám első fútóművéből 35-45 km-h-s tempónál furcsa morajlást hallok egykét hónapja. Általában erősebb a hang, néha gyengébb (pl. ha 20 fokos a hőmérséklet eetén) és főleg üresben guruláskor hallani.

Az autó eddig 9000 km-t futott, márciusban kapott négy darab alufelnit a téligumi csere után, (HRS azt hiszem), még az eredeti gumik vannak rajta.

Faterrommal felemeltük, megpörgettük és a jobb első furcsán zakatol. Főleg akkor, ha a bel első lent van. Elvittem márkaszervízbe ott a fickó azt mondta, hogy semmi baja, ilyen a menetzaj. Mondjuk, akkor nem is volt akora hangja. Aztán kicsit jobban erőlködtem, akkor azt modntha, hogy a jobb elsőből tényleg hallani valamit (ős is megtekerte terhelve). Majd bejelentette, hogy a jobb első csapágyat (vagy házat vagy mifenét) kicseréli.

Szóval azért írom le, mert nekem nem volt elég meggyőző a szervizes.
Esetleg egykét tipp illetve vélemény?
A kardán vagy differenciálmű okozhat ilyet?


Megjártam a márkaszervízt. Elvileg kicserélték a jobbelső csapágyat. Még nem teszteltem rendesen, pl. futok még egykét kört csendesebb forgalomban is, meg faterral majd újra megemelem, stb.

Egykét dolog azért gyanús:
1. Az erős ütemesebb morajlás 35-45 km/h-nál - egyelőre - megszűnt, de nem 100%-osan meggyőző az eredmény. Mintha még hallanám, de lehet, hogy már csak képzelődöm!
2. A szerelő azt mondta, hogy a csere két óra, mert a csapágyat/csapágyházat/nemtommit behelyezni nem egyszerű, azt "préselni" kell. Majd egy óra múlva hívtak, hogy kész az autó. Kérdeztem, hogy "na! hogyhogy ilyen gyorsan", mire ő az alkatrészt mégsem kellett "préselni". Első gyanúm az volt, hogy mégsem cserélték (ez amúgy nem gond, ha tök elégedett lennék az eredménnyel).

Vélemény???

(Lehet, hogy az lesz, hogy visszaviszem és otthagyom pár napra. Szedjék szét az első futóművet, nézzék át, javítsák meg ha kell, stb. De ne találgassanak...)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2237 Dátum: 2008.08.13 21:11:43 »
(Lehet, hogy az lesz, hogy visszaviszem és otthagyom pár napra. Szedjék szét az első futóművet, nézzék át, javítsák meg ha kell, stb. De ne találgassanak...)

Ezzel szerintem csak annyit érsz el, hogy pár napra megfosztod magad az autódtól. Biztos lehetsz benne, hogy konkrét hibajelenség híján a maximum, amit tenni fognak, egy pár kilométeres próbaút lesz, plusz esetleg még annyi, hogy megemelik az autót és szemrevételezik/megrángatják a futóművet. Vaktában szétszedésre tuti, hogy nem fognak munkaidőt fordítani, amit ráadásul ki sem számlázhatnak neked.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2238 Dátum: 2008.08.13 22:29:21 »
Ezzel szerintem csak annyit érsz el, hogy pár napra megfosztod magad az autódtól. Biztos lehetsz benne, hogy konkrét hibajelenség híján a maximum, amit tenni fognak, egy pár kilométeres próbaút lesz, plusz esetleg még annyi, hogy megemelik az autót és szemrevételezik/megrángatják a futóművet. Vaktában szétszedésre tuti, hogy nem fognak munkaidőt fordítani, amit ráadásul ki sem számlázhatnak neked.


Úristen, a "konkrét hibajelenséget" én vagy a szervíz mondja-e meg?
Ez olyan tipikus Toyotás hozzáállás???
Már csak azért, mert most van először Toyotám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2239 Dátum: 2008.08.13 23:33:37 »
Ezzel szerintem csak annyit érsz el, hogy pár napra megfosztod magad az autódtól. Biztos lehetsz benne, hogy konkrét hibajelenség híján a maximum, amit tenni fognak, egy pár kilométeres próbaút lesz, plusz esetleg még annyi, hogy megemelik az autót és szemrevételezik/megrángatják a futóművet. Vaktában szétszedésre tuti, hogy nem fognak munkaidőt fordítani, amit ráadásul ki sem számlázhatnak neked.


Úristen, a "konkrét hibajelenséget" én vagy a szervíz mondja-e meg?
Ez olyan tipikus Toyotás hozzáállás???
Már csak azért, mert most van először Toyotám...

Ez olyan tipikus márkaszervízes hozzáállás.

Ha jól értem, te magad sem tudod eldönteni, hogy ad-e még ki rendellenes hangokat az autód, vagy sem. Na, erre írtam, hogy nincs konkrét hibajelenség. Ha szép egyértelműen zörög, az jó, akkor tudnak miből kiindulni. De erre, hogy "szedjék szét és nézzék át" a futóművet, egy nem-is-biztos-hogy-létező hibajelenség alapján, aligha lesznek szívesen hajlandóak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sinick

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2240 Dátum: 2008.08.14 08:29:19 »

Ez olyan tipikus márkaszervízes hozzáállás.

Ha jól értem, te magad sem tudod eldönteni, hogy ad-e még ki rendellenes hangokat az autód, vagy sem. Na, erre írtam, hogy nincs konkrét hibajelenség. Ha szép egyértelműen zörög, az jó, akkor tudnak miből kiindulni. De erre, hogy "szedjék szét és nézzék át" a futóművet, egy nem-is-biztos-hogy-létező hibajelenség alapján, aligha lesznek szívesen hajlandóak.


Igazad van, tényleg úgy írtam, mintha én magam sem tudnám eldönteni...
Azóta egyértelmű(bb) a helyzet, ugyanúgy ütemes morajló hangot hallok 35-45 km/h-nál az első futóműből, csak valamennyire halkabban. Mindegy, hogy egyenesen megyek vagy kanyarodok. Mindegy, hogy motorfékkel gurulok vagy üresben gurulok. Egyedül gyorsuláskor nem hallom, gondolom a motorzaj miatt. A morajló hang pár hónapja jött elő. Az autót otthon felemeltük úgy, hogy az egyik első kerék mindig rögzítve volt és eredetileg a jobb első futóműből hallottuk a hangot (a szervízben úgy ellenőriztük, hogy mindkét kerék pörgött, ott annyira nem hallottuk). A jobb első kerékcsapágyat munkalap szerint kicserélték (vagy nem, mert a szervizes azt mondta, hogy nem kelletl "bepréselni". ki tudja?).
Szóval itt tartok és már az eredeti erősebb hangnál is győzködtek, hogy ez normális menetzaj.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2241 Dátum: 2008.08.14 13:16:22 »
sajnos igazam lett. másik szerviz :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

9kS

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2242 Dátum: 2008.08.16 16:41:31 »
A hátsó kerék felől fékezéskor érkező hangok alapján most jött el a fékbetét(?) csere ideje.
Mibe fog ez nekem kerülni? (98-as Corolla Sedan)

Egyébként most megy műszakira a gép.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2243 Dátum: 2008.08.17 00:46:51 »
A hátsó kerék felől fékezéskor érkező hangok alapján most jött el a fékbetét(?) csere ideje.
Mibe fog ez nekem kerülni? (98-as Corolla Sedan)

Egyébként most megy műszakira a gép.
Tavaly decemberben nekem 12.241+ÁFA volt a listaára egy garnitúra hátsó fékbetétnek (és 10.937+ÁFA volt egy darab tárcsa.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

koril

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2244 Dátum: 2008.08.21 09:05:42 »
Sziasztok!

Tegnap lemerült az akksim (8 éves, gyári Panasonic :) )
A gondom, hogy nincs ráírva a kapacitás és a nagykönyvében sem találom. Meg tudná valaki mondani, hogy milyet keressek hozzá?

köszi!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2245 Dátum: 2008.08.21 09:21:43 »
Sziasztok!

Tegnap lemerült az akksim (8 éves, gyári Panasonic :) )
A gondom, hogy nincs ráírva a kapacitás és a nagykönyvében sem találom. Meg tudná valaki mondani, hogy milyet keressek hozzá?

köszi!


Az eredeti 40-45Ah de belefér az 55-ös is;

pl EXIDE

44-es 11700+áfa 55-ös 13900 +áfa - ért tudom beszerezni

leírás:

 EXIDE Excell 55Ah
Akkumulátor 12V 55Ah 460A J+, 242x175x190mm.

Végfelhasználói ára: 14 388.- Ft +ÁFA / db

Belgiumban gyártott, kiváló minőségű akkumulátor.

- Kálcium-Kálcium technológiás.
- Megnövelt indítóáram.
- Hosszú élettartam.
- Teljesen gondozásmentes.
- Töltöttség figyelő ablak.
- 2 év garancia.


-persze a gyári pana élettartamát ne várd tőle (feleségemében is 7 évesen kellett cserélni.) - de 4-5 évet ez is elmegy.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

koril

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2246 Dátum: 2008.08.21 09:36:43 »
Sziasztok!

Tegnap lemerült az akksim (8 éves, gyári Panasonic :) )
A gondom, hogy nincs ráírva a kapacitás és a nagykönyvében sem találom. Meg tudná valaki mondani, hogy milyet keressek hozzá?

köszi!


Az eredeti 40-45Ah de belefér az 55-ös is;

pl EXIDE

44-es 11700+áfa 55-ös 13900 +áfa - ért tudom beszerezni

leírás:

 EXIDE Excell 55Ah
Akkumulátor 12V 55Ah 460A J+, 242x175x190mm.

Végfelhasználói ára: 14 388.- Ft +ÁFA / db

Belgiumban gyártott, kiváló minőségű akkumulátor.

- Kálcium-Kálcium technológiás.
- Megnövelt indítóáram.
- Hosszú élettartam.
- Teljesen gondozásmentes.
- Töltöttség figyelő ablak.
- 2 év garancia.


-persze a gyári pana élettartamát ne várd tőle (feleségemében is 7 évesen kellett cserélni.) - de 4-5 évet ez is elmegy.


Köszi! Még körülnézek, aztán lehet, hogy jelentkezek az Exide-ért.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2247 Dátum: 2008.08.23 10:42:46 »
Tegnap elmentünk a haverommal bontózni, az én kocsimhoz kellett pár dolog, meg ők is sikeresen vettek pár alkatrészt. Voltunk vagy 6 helyen, egész nap ezeket jártuk, rohadt meleg volt, meg nagy volt a dugó is... Eléggé elszomorító a bontóban levő autók látványa, szerintem amúgy sok a lopott kocsi közöttük. Volt olyan autó is, ami fullra jó állapotú volt, de állítólag 8 évesen nyugaton leadták a bontóba, mert volt rajta 3 db vakrozsda folt... Aki akarja, az elhiszi, én nem.

Na a lényeg az, hogy a kocsimnak az előző (egyben első) tulaja összetörte a jobb-első lámpát és szutyok Depo márkájúval pótolta azt. Ezt szerettem volna lecserélni egy gyári bontottra és sikerült is részben. Vettem egy relatíve jó állapotú, japán gyártmányú, japán kocsihoz való lámpát az én angol gyártmányú kocsimhoz... Nagy volt az öröm, mert olcsó is, meg szép is a lámpi. :clap:

A lámpa beépítése nem volt problémás, gyönyürűen világít, szép a vetített képe, nagy a fényereje, stb... A gond a magasság állító motorral kezdődött, mert ugye ebben tér legfőképpen el a két, különböző helyen gyártott autó lámpája. Vettem egy csatlakozót ott még a bontóban hozzá, gondoltam átforrasztom az angol csatijának a helyére az újat és kész. Így is történt, minden jónak tűn, míg ki nem próbáltam az állítását. Először röhögni kezdtünk, ugyanis, mikor a gyári angol bal oldalon lement, akkor a japán fel a jobb oldalon.

De a vicces jókedv nem tartott sokáig, ugyanis nem működik a motor semilyen más bekötési módon, csak úgy. Nem lehet úgy kötni a vezetékeket, hogy másképpen menjen, csak egy féle képpen működik és akkor fordítva.

Ezzel kapcsolatban várom az öteletek, hogy mit kellene másféle képpen bekötnöm, stb, hogy a motor jó irányba működjön. :helpsmilie:
Remélem meg lehet oldani majd vhogyan ezt a problémát, nem szeretném, ha nem menne a motor benne.

Legrosszabb esetben arra gondoltam, hogy beszerelek egy másik lámpamagasság-állító tekerentyűt, aztán egyik az egyiket, a másik a másikat állítja majd. Úgy is csak én vezetem szinte a kocsimat, nekem nem okoz gondot ezt használni...

De természetesen az lenne a legjobb, ha a meglévő állító vinné mind a kettőt. Kérlek adjatok ötleteket, mert kifogytam...

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2248 Dátum: 2008.08.23 14:34:18 »

Na a lényeg az, hogy a kocsimnak az előző (egyben első) tulaja összetörte a jobb-első lámpát és szutyok Depo márkájúval pótolta azt. Ezt szerettem volna lecserélni egy gyári bontottra és sikerült is részben. Vettem egy relatíve jó állapotú, japán gyártmányú, japán kocsihoz való lámpát az én angol gyártmányú kocsimhoz... Nagy volt az öröm, mert olcsó is, meg szép is a lámpi. :clap:


Helloka

nekem a bal első van berepedve (by elöző tulaj + kavics)...
- mennyiért és hol sikerült hozzájutnod a lámpához? (nekem japán gyártású van....és ahogy látom te a jobbost vitted el... a balos megvolt még?) :)

Pityu

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2249 Dátum: 2008.08.23 19:52:07 »
Helloka

nekem a bal első van berepedve (by elöző tulaj + kavics)...
- mennyiért és hol sikerült hozzájutnod a lámpához? (nekem japán gyártású van....és ahogy látom te a jobbost vitted el... a balos megvolt még?) :)

Pityu

Szia!
Én a Jap-Ker-nél vettem Szentendrén. Ez egy nagy japán autó bontó. Volt ott még lámpa, de sok szar állapotban. Érdemes egy próbát tenni.

Az elérhetősége a honlap bontók menüpontjában...