Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369431 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11595 Dátum: 2014.09.02 10:44:15 »
Tegnap estére lemerült az uj optima akksim.96óra alatt elszívta az energiáját a kulcs figyelés....

Nem kelett más,csak annyi csütörtök este beállt a garázsba a feleségem."bebikáztam"s elmentem vele kocsikázni,hogy töltse a kis akksit a kocsi...

Ezt nem olvastam túl nagy örömmel. Priuschaten azt írják, hogy a kulcsot ne tartsd túl közel a kocsihoz, mert akkor folyamatosan megy a kommunikáció az autó és a kulcs között. Nem lehetett ez a gond?

Közben itt kiderült, visszakanyarodva a saját témámra, hogy pont beszoptam, a kereskedő rosszul emlékezett és el is ismerte már a hibáját. Az autóm 2010. július 27-én, vagy 29-én lett forgalomba helyezve először, a Toyota Austria meg nem sokkal utána kezdte 5 év garival adni a kocsikat. A következő lépés az, hogy csütörtökön jön Bécsbe, délután megkeres és megpróbálunk vmi bikáztatást, akármit (persze ezt az assistance is megcsinálta volna, amikor hívtam reggel őket, de a cél az, hogy ne fizessek érte :D ). De ha valamiért az akksi megint lemerül, akkor ugyanott vagyok, szóval egyelőre nem érzem azt, hogy megérte Priust venni. :(
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.02 10:51:38 írta agabor »

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11596 Dátum: 2014.09.02 12:47:40 »
Hát nem volt túl közel a kulcs mert légvonalban is kb 20m a távolság az autó és a kulcs közt...

Kocsikázni volt kedvem...

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11597 Dátum: 2014.09.02 13:43:53 »
elmentem vele kocsikázni,hogy töltse a kis akksit a kocsi...
9*gyorsultam vele 0-110km/ig.mikorra lemerült a nagy akksi is....
Attól h jobban pörgeted, és gyorsulsz, nem fog jobban tölteni! :)  :devil: Gondolom nem is ez volt a cél! :)

De a fékezésekkel elérted legalább, h ne álljon be a betét (én is így raktam helyre a fékezés nélkül is nyikorgó hátsó fékbetétemet - és ugyanígy csoffadt 1 vonalra szívta a nagy aksit, olyant addig még nem is láttam). Néha kell velük nagyobbakat is fékezni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.02 13:45:45 írta zezoka »

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11598 Dátum: 2014.09.02 14:03:52 »
Igy van,nem az volt cél,de olyan úton mentem ahol ki tudtam próbálni a gyorsulásokat....:)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11599 Dátum: 2014.09.02 14:49:22 »
Sompetike, ahonnan vetted az autót, a vásárlás előtt nem volt véletlenül autókozmetikában?
Történt ugyanis, hogy anyukám OFF autója bizony múlt héten volt az éves takarításon, waxoláson, és mosták a motorterét is. Ennek eredményeképpen fél délutáni állásban 0-ra merült az új Exide aksija, még a visszajelző lámpák a műszerfalon sem világítottak. Valami leszívta. Riasztó, egyéb nem gyári dolog nincs az autóban.
Kiderült, hogy cserélni kell generátort és valami fesztáblát (nem tudom pontosan), mert beáztak és bizony kontakt hibát okoztak, emiatt leszívta az aksit. A kozmetika 20ezer forintján felül még 40ezret kellett mindennel együtt kifizetni. Az autószerelő nem tudta megerősíteni, hogy pont a mosástól jött elő ez a hiba, de előtte semmi gond nem volt vele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11600 Dátum: 2014.09.02 15:47:49 »
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11601 Dátum: 2014.09.02 19:40:27 »
Attól h jobban pörgeted, és gyorsulsz, nem fog jobban tölteni! :)  :devil: Gondolom nem is ez volt a cél! :)

De a fékezésekkel elérted legalább, h ne álljon be a betét (én is így raktam helyre a fékezés nélkül is nyikorgó hátsó fékbetétemet - és ugyanígy csoffadt 1 vonalra szívta a nagy aksit, olyant addig még nem is láttam). Néha kell velük nagyobbakat is fékezni.

Ez a hátsó fék beragadás P3-nál is játszik?

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11602 Dátum: 2014.09.02 19:42:58 »
Ezt nem olvastam túl nagy örömmel. Priuschaten azt írják, hogy a kulcsot ne tartsd túl közel a kocsihoz, mert akkor folyamatosan megy a kommunikáció az autó és a kulcs között. Nem lehetett ez a gond?

Közben itt kiderült, visszakanyarodva a saját témámra, hogy pont beszoptam, a kereskedő rosszul emlékezett és el is ismerte már a hibáját. Az autóm 2010. július 27-én, vagy 29-én lett forgalomba helyezve először, a Toyota Austria meg nem sokkal utána kezdte 5 év garival adni a kocsikat. A következő lépés az, hogy csütörtökön jön Bécsbe, délután megkeres és megpróbálunk vmi bikáztatást, akármit (persze ezt az assistance is megcsinálta volna, amikor hívtam reggel őket, de a cél az, hogy ne fizessek érte :D ). De ha valamiért az akksi megint lemerül, akkor ugyanott vagyok, szóval egyelőre nem érzem azt, hogy megérte Priust venni. :(

Ez komoly? Azért nem érte meg P3-at venned, mert lemerült az akkud és mert a kereskedő átcsattintott a garanciával? :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11603 Dátum: 2014.09.02 19:55:53 »
a kereskedő rosszul emlékezett és el is ismerte már a hibáját
Akkor semmi gond, befizeti a Toyotának a +2 évet, valamint bikázza vagy cseréli az akkut. -)

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11604 Dátum: 2014.09.02 22:16:34 »
Sompetike, ahonnan vetted az autót, a vásárlás előtt nem volt véletlenül autókozmetikában?
Történt ugyanis, hogy anyukám OFF autója bizony múlt héten volt az éves takarításon, waxoláson, és mosták a motorterét is. Ennek eredményeképpen fél délutáni állásban 0-ra merült az új Exide aksija, még a visszajelző lámpák a műszerfalon sem világítottak. Valami leszívta. Riasztó, egyéb nem gyári dolog nincs az autóban.
Kiderült, hogy cserélni kell generátort és valami fesztáblát (nem tudom pontosan), mert beáztak és bizony kontakt hibát okoztak, emiatt leszívta az aksit. A kozmetika 20ezer forintján felül még 40ezret kellett mindennel együtt kifizetni. Az autószerelő nem tudta megerősíteni, hogy pont a mosástól jött elő ez a hiba, de előtte semmi gond nem volt vele.

Én nem most vettem a kocsit :eek:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11605 Dátum: 2014.09.03 09:16:17 »
Ez a hátsó fék beragadás P3-nál is játszik?
Ha sokat mész vele városban, ahol sok kicsit kell fékezni, és azt is finoman teszed, amikor is villannyal fékez, ott is beragadhat persze!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11606 Dátum: 2014.09.03 09:31:33 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11607 Dátum: 2014.09.03 09:34:37 »
Ez komoly? Azért nem érte meg P3-at venned, mert lemerült az akkud és mert a kereskedő átcsattintott a garanciával? :)

Jó, persze, ez így élesen lett megfogalmazva. :D Csak brutál hidegzuhany és csalódás volt, hogy egy kocsi, amit pont azért veszek meg, mert mindenhol azt olvasom róla, hogy mennyire megbízható, röviden a vásárlás után ezt csinálja. Volt más is radaron, amikor autót kerestünk, de végül a hibrid maradt. Részben azért is, mert Ausztriában is van teljesítményadó, ami indokolatlanul bünteti a benzines kocsikat, hasonlóan a hazai szabályozáshoz (rengeteg a dízel, gondolom ezért is, meg olcsóbb az üzemanyag, meg aki lízingeli, az pár év után átül másikba és nem éri utol valami drága javítás).

A pasasra egyébként nem mondanám rá egyértelműen, hogy átkúrt, bár lehet, hogy csak én vagyok naív. :) Pl. kérésemre megcsinálták a kocsi éves szervizét is (ez most hamarabb jött, mint a 15k), de először 5W30-as olajat raktak bele. Kaptam tőle egy szép nagy, nyomtatott mátrixot, amiben benne van, hogy mikor mit kell ellenőrizni és cserélni a kocsin, ez az olaj valóban megengedett, de mondtam neki, hogy nem örülök neki, mert a 0W20 az ajánlott. Mondta, hogy semmi probléma és kicserélték még a maradék 2-3 nap alatt erre. Legalábbis remélem. :D

A Gewaehrleistung (törvényileg előírt jótállás) meg egyelőre elég jól védi a seggemet, a legrosszabb esetben ti. semmis a szerződés, vissza a kocsi, vissza a pénz. Az ÖAMTC honlapján elég jól leírják, bár még kell kicsit szótáraznom, de perpillanat meglehetősen jó pozícióban vagyok jogilag tárgyalni vele.

Majd tudósítok a fejleményekről. :)

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11608 Dátum: 2014.09.03 12:14:09 »
Azért egy lemerült HASZNÁLT aksi miatt nehogymár visszadobd neki a Priusod. :P

Kotipas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11609 Dátum: 2014.09.03 13:13:22 »
Van olyan a fórumon, aki PII-n használ 15"-os felnit ?
Próbáltam körülnézni a neten, de nem akadtam a méretekre. Egyáltalán acélfelniben létezik vagy csak az USA modellek 15-ös alufelnije van?