Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1559211 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corolla Verso
« Válasz #2595 Dátum: 2011.02.02 08:29:06 »
CVT már a mostani 1.8-as Versohoz is van. A regadó lehet, hogy alacsonyabb, de a technológia drágább, így az autó is az lesz. (Lásd Prius, Auris HSD)
Majd bejön a Prius V, az gyakorlatilag egy hibrid Verso lesz, az 5 üléses fajtából.
Gondolom nem 1,8 CVT Verso arban lesz.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corolla Verso
« Válasz #2596 Dátum: 2011.02.02 08:46:54 »
Szerintem valahol 8-8,5M között várható, a Prius III 7,5M-s alapára alapján.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corolla Verso
« Válasz #2597 Dátum: 2011.02.02 08:55:53 »
Remélhetőleg jobb lesz a zajszigetelése, mint a HSD-nek (benzinmotor működés közben)...  :surrender: És jó lett volna, ha kicsit erősítenek teljesítményre, mert nem tudom, hogy az a 136LE, ami tulajdonképpen az AURISban sem nagyon érezhető, hát, még egy egyterűben...?  :?:
Amúgy a képek alapján viszonylag jól néz ki szerintem, elégé rendben vannak az arányai. Kíváncsi leszek rá.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corolla Verso
« Válasz #2598 Dátum: 2011.02.02 09:18:34 »
...hogy az a 136LE, ami tulajdonképpen az AURISban sem nagyon érezhető, hát, még egy egyterűben...?  :?:
Ha az érzet kell, akkor vegyél dízel. Ott már 100 Le-nél is érzed a teljesítményt (vagyis a nyomatékot)  ;)
Nem értem, miért van ez a LE kényszer  :nonono: Mindenki sportkocsit akar? 10 kg/Le értékre manapság csak fanyalgunk (jaj, az alul motorizált), pedig nem is olyan régen egy 980 kg-os 100 Le-s alsó-közepes autó nagyon is átlagon felülinek számított menetdinamikában, mert 65-85 Le-vel futkostak zömében (ami 15-11,5 kg/Le).

Satriani

  • Vendég
Re: Corolla Verso
« Válasz #2599 Dátum: 2011.02.02 09:31:53 »
Csatlakozom Nagycitrom cartárshoz. Szerintem az Auris HSD menetteljesítményei bőségesen kielégítőek. Főleg a rugalmasságát nem érheti különösebb kritika.

Ami inkább hiányzik a modern benzinesekből, az a régiek karaktere és a hirtelen gázreakció. EURO-3 óta a sportverziókat leszámítva kevés az olyan motor, amelyik harap, pörög, és alul is készséges. Ezért is tartom üdítőnek az EURO-4-es VVTi-k karakterét.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Corolla Verso
« Válasz #2600 Dátum: 2011.02.02 09:33:11 »
Az ESP-t VSC-nek hívja a Toyota és nem kikapcsolható, ezért nincs hozzá gomb, amikor gyújtást adsz rá akkor látni kell az ikonját felvillanni (egy sárga, megcsúszó autó).

Nem kötekedésből, csak kiváncsiságból.

A csúszó autó jelzés az nem inkább a kipörgésgátló jele? A VSC-nek ott a VSC ikonja gyújtáskor.

Ahogy láttam, kerék kipörgéskor villog a csúszó autó, VSC beavatkozáskor meg csipog.

Ez ugyan nem a Verso könyvéből van, de házon belül egyforma a szimbólum rendszer:


[a csatolmányt egy admin törölte]

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Corolla Verso
« Válasz #2601 Dátum: 2011.02.02 09:44:48 »
...hogy az a 136LE, ami tulajdonképpen az AURISban sem nagyon érezhető, hát, még egy egyterűben...?  :?:
Ha az érzet kell, akkor vegyél dízel. Ott már 100 Le-nél is érzed a teljesítményt (vagyis a nyomatékot)  ;)
Nem értem, miért van ez a LE kényszer  :nonono: Mindenki sportkocsit akar? 10 kg/Le értékre manapság csak fanyalgunk (jaj, az alul motorizált), pedig nem is olyan régen egy 980 kg-os 100 Le-s alsó-közepes autó nagyon is átlagon felülinek számított menetdinamikában, mert 65-85 Le-vel futkostak zömében (ami 15-11,5 kg/Le).

Nem önmagában a lóerő nagysággal van probléma szerintem, hanem hogy az alulmotorizált másfél tonnás 100 lóerős vagy egy tonnás 75 lóerős autókkal a stresszmentes és biztonságos vezetés (pl. előzés) szenved csorbát (magyarul nem mennek vissza autópályán előzés után ha messze van a következő előzendő sem, mert nem tud felgyorsulni, vagy pl. 4 emberrel már összeszorított foggal imádkozva megy ki buszt előzni országúton, kereszteződésben ha kijön eléd, akkor fél óra mire feveszi a forgalom ritmusát, stb.). Egyébként egyterűben az 1.8-as motor a Versoban pl. szerintem példás, a feleségem szerint jobb, mint az 1.9CDTI 150LE Vectra (szerintem azért ez nem annyira egyértelmű :)).

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corolla Verso
« Válasz #2602 Dátum: 2011.02.02 09:53:46 »
másfél tonnás 100 lóerős
Hol gyártanak manapság 1,5 t-s 100Le-s benzin motor párosítást?

tartlev

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Corolla Verso
« Válasz #2603 Dátum: 2011.02.02 09:56:17 »
másfél tonnás 100 lóerős
Hol gyártanak manapság 1,5 t-s 100Le-s benzin motor párosítást?

Gondolom Kínában.
Főleg az 1.6 autókra gondoltam, Zafira, VW, stb.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corolla Verso
« Válasz #2604 Dátum: 2011.02.02 09:59:31 »
Ma mar a 10 masodperces gyorsulasra is azt mondjak atlagos. A kocsi legyen "AUTO" es nem "plasztik auto" de a menetzaj zavar. Fogyasszon 3 litert, biztonsagos legyen, a gazpedal harapjon, EURO V legyen, legyen hatalmas, varialhato, praktikus belteru es mindenhol Nr. 1 minosegu anyag legyen.
Erdemes elolvasni egy 2004 koruli cikket, akar TC-n is, hogy tudtak orulni egy  110 loeros kompaktnak, ami mar 11 alatt volt szazon.
 


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Corolla Verso
« Válasz #2605 Dátum: 2011.02.02 10:17:09 »
Az ESP-t VSC-nek hívja a Toyota és nem kikapcsolható, ezért nincs hozzá gomb, amikor gyújtást adsz rá akkor látni kell az ikonját felvillanni (egy sárga, megcsúszó autó).

Nem kötekedésből, csak kiváncsiságból.

A csúszó autó jelzés az nem inkább a kipörgésgátló jele? A VSC-nek ott a VSC ikonja gyújtáskor.

Ahogy láttam, kerék kipörgéskor villog a csúszó autó, VSC beavatkozáskor meg csipog.

Ez ugyan nem a Verso könyvéből van, de házon belül egyforma a szimbólum rendszer:


No megnéztem a VErso könyvét.

-A csúszó autó: "Csúszásjelző lámpa"
-VSC felirat: "VSC / TRC figyelmeztető lámpa"

Tehát annyira csak nem egységes az a rendszer :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corolla Verso
« Válasz #2606 Dátum: 2011.02.02 10:17:47 »
...hogy az a 136LE, ami tulajdonképpen az AURISban sem nagyon érezhető, hát, még egy egyterűben...?  :?:
Ha az érzet kell, akkor vegyél dízel. Ott már 100 Le-nél is érzed a teljesítményt (vagyis a nyomatékot)  ;)
Nem értem, miért van ez a LE kényszer  :nonono: Mindenki sportkocsit akar? 10 kg/Le értékre manapság csak fanyalgunk (jaj, az alul motorizált), pedig nem is olyan régen egy 980 kg-os 100 Le-s alsó-közepes autó nagyon is átlagon felülinek számított menetdinamikában, mert 65-85 Le-vel futkostak zömében (ami 15-11,5 kg/Le).
Félreértés. Nem azt mondtam, hogy gyenge, csak nem érezni a 136LE-t! Érezni, mondjuk egy olyan 100-110-nek. Szinte biztos, hogy érzéki csalódás, és ezért a CVT a felelős. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Steve OP

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Corolla Verso
« Válasz #2607 Dátum: 2011.02.02 10:47:24 »
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy még pár hónapja lecseréltem a gyári 16"-os alufelniket a kocsin, (2.2 D4d CoV) 17"-os Stilauto felnikre - persze peresebb gumikkal, hogy a kerékméret ne változzon.
A napokba viszont láttam neten tehermentesitő gyűrüket. Eddig nem is tudtam ilyet is lehet kapni.
A mostani felnik középmérete ~67mm de fogalmam sincs mekkora volt a gyári méret. Vajon kell hozzá vennem mentesitőt??
Nem érezni, hogy rázna a kocsi, a gumis se szolt amikor átcserélte a kerekeket hogy kellene, viszont anno összehasonlitottam a két szett felnizáróit és emlékszem, hogy kisebb volt a gyárié.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corolla Verso
« Válasz #2608 Dátum: 2011.02.02 10:59:11 »
Tehermentesítő gyűrű akkor kell, ha a kerékagy és a felni belső átmérője nem egyezik meg. Ezt igen könnyű észrevenni felszerelésnél, mert egész egyszerűen lötyög a felni a kerékagyra helyezve. Ekkor kell a tehermentesítő gyűrű. Lehet gyárit is venni, illetve én anno az Off autónkon dolomitból esztergáltattam valami 2500 pénzért a 4db-ot.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Steve OP

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Corolla Verso
« Válasz #2609 Dátum: 2011.02.02 14:16:58 »
Jaja az ára nem vészes, én is láttam a neten már 750ft/db-tol is tehermentesitőt, csak fogalmam sem volt kell-e ez nekem. Amikor feltettem a kereket biztos tudott mozogni mert a csavarok huzták be rendesen.
Viszont azt nem tudom mekkora lehet a gyári 16"felni közepe, meg a mostani felni közepe között a különbség. Totálkáros rovatba olvastam hogy fél centi az még elmegy simán. Tehát ha mondjuk 6cm-es a gyári akkor nem is kell ezzel foglalkoznom, elvileg.
Bár igazság szerint eddig sem vettem észre hiányát  :lol: