Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 722908 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Fredi1976

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #4200 Dátum: 2020.12.04 00:45:17 »
Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állok,  segítséget szeretnék kérni .... Nem volt még Dizel autóm... A konkrét  példány:

Toyota Corolla  1,4 D4D  2009 évjárat, 58000 km...
Ennek a típusnak vannak-e típushibái? Mire kell figyelni vásárlásnál?

A segítséget előre is köszönöm!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
  • Autó: Prius 1.8 HSD Sol 2010 | Prius 1.5 HSD 2007
Re:D-4D
« Válasz #4201 Dátum: 2020.12.04 07:55:50 »
Leginkább az eladó válaszára, amikor megkérdezed, miért vett autót évi 5000km-nyi használatra...
De én azt mondanám, hogy az aki nem tudja mire kell figyelni, bízza egy szakemberre az átnézést. Nem lehet egy pár mondatos fórum válaszból megtanulni egy szakmát. Az a 10-20e HUF amit egy szerviz elkér egy alapos átvizsgálásért, aprópénz ahhoz képest amibe egy laikus által fel nem fedezhető hiba javítása kerülhet.

jlaci

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Corolla Verso
Re:D-4D
« Válasz #4202 Dátum: 2021.02.21 11:53:58 »
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Corolla Verso 2.2. D-4D (136 LE) járgánynál elkezdett fogyni a hűtővíz, a kiegyenlítő tartály szelepén keresztül kinyomta. Vízpumpa termosztát csere, mert azok is problémásak voltak. Viszont a javítás után is nyomja ki a vizet, és a termosztáttól visszatérő tömlő meleg motornál is hideg marad. Valaki találkozott már ezzel a problémával? Köszönöm.

Sárközi András

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
  • Autó: toyota auris 2.2 d-cat
Re:D-4D
« Válasz #4203 Dátum: 2021.02.21 14:05:11 »
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Corolla Verso 2.2. D-4D (136 LE) járgánynál elkezdett fogyni a hűtővíz, a kiegyenlítő tartály szelepén keresztül kinyomta. Vízpumpa termosztát csere, mert azok is problémásak voltak. Viszont a javítás után is nyomja ki a vizet, és a termosztáttól visszatérő tömlő meleg motornál is hideg marad. Valaki találkozott már ezzel a problémával? Köszönöm.
Szerintem hengerjefejes lett az autód..de remélem tévedek.

Csibiii

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Corolla 1.4 D4D
Re:D-4D
« Válasz #4204 Dátum: 2021.04.10 08:29:16 »
Sziasztok,

korábbi hozzászólásoknál 1 hasonlót találtam, de megoldást nem. Az is 2018-as hozzászólás volt.
Adott egy corolla 1.4 D4D ~213000km 2008-as.
A hibajelenségem pontosan ugyanez:
"Sziasztok ,olvastam visszamenőleg a írásokat nem nagyon találtam a problémámra gyógyszert. A corolla 1.4 d4d 2008-as kb. egy éve szenvedek vele .A hiba tavasztól-őszig az autó melegen nem indul.Motorháztető felnyit félóra pihi és nehezen beindul.Már kicseréltem nagynyomású szivattyút,porlasztót,egr,légtömegmerőt,közös nyomócső,mindkét végén mindent ,tank tisztítás. Ja és nincs hibakód,mindenki tanácstalan még a Toyota szakik is. valakinek lenne megoldása?köszi "

Én még nem cseréltem semmit a kocsiban.
A történet úgy indult, hogy egy hosszabb utazás közben bedobta a hibakódot a kocsi. Ha jól rémlik P1229
Ekkor még melegen gond nélkül indult, pár újraindítás után a hiba magától eltűnt, később hasonlóan előjött. Közös nyomócső végén lévő nyomásszabályzó szelep leszerel, megtakarít. A nehezebben indulás ekkor kezdődött,de csak melegen.
Ez a nehéz indulás odáig fajult, hogy be sem indult. Majd a 10 éves aksi csere, az újjal beindult.

Jelenleg melegen nem indul csak teker (hangra szárazon, mintha nem kapna üzemanyagot). Hidegen semmi gond.
A hibakódot bedobja klímával alacsonyabb fordulaton (~2000 rpm) erős gázadásra. P1229 Ilyenkor el is vesz a kocsi teljesítményéből.
Hibakódot csak klímával, klíma kikapcsolva nem jön elő. Hiba magától törlődik pár indítás után.
Amit még észrevettem, ritkán alacsonyabb fordulatnál fordulatszám ingadozás menet közben. kicsit ugrál, gázadásra ez megszűnik.

Hasonló problémával melegen nem indul találkoztatok már? Esetleg mit érdemes megnézni, cserélni, elkezdeni?

Számomra a nyomásszabályzó csere lenne az első.
Neten olvasgatva, amiket a korábbi hozzászóló már kicserélt és nem oldotta meg.
Amit még olvastam, hogy az önindító is okozhatja a melegen nem indulást.

Kicsit hosszadalmas lett, bocsi, igyekeztem mindent leírni. Köszi előre is az érdemi válaszokat.

Vagy legjobb megoldás diagnosztikával kezdeni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9132
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D
« Válasz #4205 Dátum: 2021.04.10 09:37:53 »
Szia!
Valószínűleg már láttad, de nekem ez elsőre elég használhatónak tűnik:
https://auto-master.su/toyota-rav-4-dvigatel-2ad-fhv-engine-control-ecd-system/p0088-p1229
Bár igaz, hogy RAV4, de valami támpont mégis lehet  :hmmmm:

Itt találtam valamit, ami viszont relevánsabb szerintem:
https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/121983-diesel-yaris-engine-cut-out-problem/?do=findComment&comment=1423930
Kicsit feljebb látszik, mi volt a hibajelenség.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.10 09:47:07 írta vd1234 »

Csibiii

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Corolla 1.4 D4D
Re:D-4D
« Válasz #4206 Dátum: 2021.04.10 10:17:12 »
Köszi vd1234!

Korábban (1-1,5 éve) olvastam ezeket én is. Mindenképpen hasznosak,de itt a melegen nem indul hibajelenség, nem jelentkezett.

Úgy látszik két problémám is van:
 - melegen nem indul a motor --> ez ami leginkább fájó

 - P1229 hibakódos jelenség (de ezt ma letesztelem bedobja e) ez egész télen nem jött elő, más hibakód sem.

Persze lehet a kettő összefügg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9132
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D
« Válasz #4207 Dátum: 2021.04.10 11:09:20 »
Ezek között is láttam lehetőségként, de a Mazdánál is találtam olyat, hogy EGR szelep probléma.
A nyomásszabályzó szelep csatlakozóját érdemes lenne megspray-zni óvatosan, kicsit megmozgatni vele, és rámérni, hogy jó-e, illetve rámérni a generátornál a töltésre is szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.10 11:12:25 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3303
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:D-4D
« Válasz #4208 Dátum: 2021.04.12 19:49:10 »
Légtömeg, és hőmérséklet szenzor tisztításon, és ellenőrzésen gondolom túl vagy már. Első körben én is EGR szemrevételezést, pucolást javasolnék, hátha megszorul nyitott állapotban.

Ha nem ez lesz megoldás, akkor bevizsgáltatnám a porlasztókat, az alacsony terhelésre fordulatingadozás, és melegen nem indulás simán lehet kopott befecskendező.

Csibiii

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Corolla 1.4 D4D
Re:D-4D
« Válasz #4209 Dátum: 2021.04.18 08:43:17 »
Megoldódott a melegen nem indulás probléma: bár félve rendeltem meg komolyabb diagnosztika nélkül,
Kicseréltem a nyomásszabályzó szelepet - közös nyomócsőn lévőt - szépen indul, 1-2 tekerés és kész. Kb 5évvel ezelőtt indult így :D Hideg és meleg motornál is.
A hibakód bedobást nem tudtam még tesztelni, remélem az is megszűnik.
Talán érzésre alacsonyabb fordulatnál egyenletesebben húz és gázelvételre se torpan, szépen gurul tovább, ami elsőre feltűnt.

Légtömeg és hőmérséklet szenzor nem volt tisztítva, EGR szelep is olyan 90ezer km környékén (most 214ezer)
Csere közben, a légtömegmérőt megtakarítottam, volt rajta lerakodás, de nem tudom mi számít soknak :)
Bedobtam két képet előtte-utána a házban lévő dolgokat nem tudtam jól fotózni.

EGR takarítása még hátravan.

Köszi az infókat!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9132
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:D-4D
« Válasz #4210 Dátum: 2021.04.19 21:09:53 »
Megoldódott a melegen nem indulás probléma: bár félve rendeltem meg komolyabb diagnosztika nélkül,
Kicseréltem a nyomásszabályzó szelepet - közös nyomócsőn lévőt - szépen indul, 1-2 tekerés és kész. Kb 5évvel ezelőtt indult így :D Hideg és meleg motornál is.
A hibakód bedobást nem tudtam még tesztelni, remélem az is megszűnik.
Talán érzésre alacsonyabb fordulatnál egyenletesebben húz és gázelvételre se torpan, szépen gurul tovább, ami elsőre feltűnt.

Légtömeg és hőmérséklet szenzor nem volt tisztítva, EGR szelep is olyan 90ezer km környékén (most 214ezer)
Csere közben, a légtömegmérőt megtakarítottam, volt rajta lerakodás, de nem tudom mi számít soknak :)
Bedobtam két képet előtte-utána a házban lévő dolgokat nem tudtam jól fotózni.

EGR takarítása még hátravan.

Köszi az infókat!

Ez jó jel, gratulálok, remélem beválik továbbra is   :yes: