Üdv mindenkinek!
Nagyon új vagyok itt a fórumon, mint reggelt tag, mert eddig csak vendégként próbáltam megtalalni a választ a kérdéseimre, problémámra.
Sajnos eddig sikertelenül....
igy most megpróbálok segítséget, tanácsot kérni.
Remélem nem lesz nagy gond, ha még mindig olajfogyasztás témában lenne szükségem infóra....
Tavaly július elején egy Toyota Avensis T25 kombi 1.8 vvti tulajdonosa lettem.
Ahogy a szerelő elvállalta az autót, már vittem is az ilyenkor szokásos cserékre, átvizsgálásra.
Látszólag minden okés volt, így augusztusban egy 2x2200kmes túra következett. Az autó szépen viselkedett, rendesen meg volt buggyantva. A fogyasztása 7 liter körül volt a 39-40 fokos melegben, végig klímával. Halk volt, nem füstölt.
Valami miatt olyan 1000-1200km után mégis megnéztem az olajat és elállt a lélegzetem! Minimumon vagy kicsit alatta volt a szint.
Nem akartam hinni a szememnek!
Egy Toyota???
1000km/1liter olaj???
Akkor kezdtem el olvasni ezt a forumot, tudom lehetett volna fordított sorrendben, még vásárlás előtt :-)
mit tehetek a vassal?
Egy motor tisztító lötyi segíthet ezen?
Mik lennének ennek a veszélyei?
Hogy lehet, hogy ennyi olaj fogy, mégsem füstöl, a fogyasztás nem rossz (annyira)?
Amikor megvettem, akkor egy castrol magnatec 5w30 ment bele.
valakinek lenne arra ötlete, hogy mit tehetek? (a motorral, ill. milyen olajat tegyek bele a most következő olajcserénél?)
Van e valami nem bazi drága (pl. nem motorcsere vagy teljes motor felújítás) megoldás?
Ha egy mód van rá, akkor megtartanám, mert szeretem, hogy nagy, azért megy is és kényelmes, de ha egyre szarabb, akkor simán feltöltöm olajjal és elpasszolom.
előre is köszönöm a tanácsokat és ötleteket!
üdv
Cika