Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4385901 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18165 Dátum: 2013.12.05 18:16:21 »
és mi a helyzet a súrlódási meg a közegellenálással?  :hmmmm: egy nagyobb tömegű tárgy azonos sebességen való tartásához tutira nagyobb teljesítmény kell, mert állandóan fékezi  a lég, ráadásul minél gyorsabb, annál jobban...tuti, hogy egy uszály is gyorsabban tud haladni üresen, mint megpakolva. nomeg a nyerges vontatók is, nem?  :?:
"egy nagyobb tömegű tárgy azonos sebességen való tartásához tutira nagyobb teljesítmény kell"
Nem kell, ahhoz kell nagyobb teljesítmény, hogy hamarabb elérje a kívánt sebességet.
"mert állandóan fékezi  a lég"
Persze, de az 1200kg-os autót is ugyan annyira fékezi a lég, mint amikor ugyanazt az autót telepakolod és 1600kg-os lesz és bármilyen hihetetlen számotokra, nem lesz a tömegnövekedés miatt kevesebb a végsebessége! Na, én befejeztem, váltsunk témát inkább, mert csak ismétlem magamat...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18166 Dátum: 2013.12.05 18:37:58 »
Üdv!

Egy autó addig gyorsul, amíg a motorból az erőátvitelen keresztül a kerekek által kifejtett erő nagyobb, mint a kocsit fékező erők.
A fékező erők (vízszintes terepen) általában a légellenállás és a súrlódási erő, és ismereteim szerint az első a fajsúlyosabb. Az, hogy nehezebb az autó, maximum az utóbbiba szól bele: a gumik jobban deformálódnak, és a felületeket összenyomó erő is nagyobb. A kerékcsapágyakban ébredő erők is nagyobbak, de megfelelő méretezés esetén nem kötelező a jóval nagyobb veszteség itt.
Adott esetben tehát egy nagyobb tömegű autó lassabban gyorsul (a newtoni a=F/m, vagyis gyorsulás = erő/tömeg miatt), de a végsebességét a fenti összefüggés határozza meg.

Régen volt a vita, hogy melyik esik le hamarabb: a vasgolyó, vagy egy tollpihe. Erre a pontos válasz azt, hogy ha nincs légellenállás, akkor egyforma gyorsan. Ez kísérletileg igazolható (vákuumban). Tehát itt FUBÁ-nak kell igazat adnunk: adott forma és azonos motorteljesítmény esetén a nehezebb autó lassabban gyorsul, de a vége (ceteris paribus) ugyanannyi.

Carina esetében tehát ha jobban megpakolják, akkor keményebbre fújva a kerekeket az itt fellépő addicionális veszteség csökkenthető valamelyest. Alapból kevésbé fog gyorsulni, de a végsebessége nem annyival lesz kevesebb a könnyebb állapothoz képest, mint azt a tömeg arányos megnövekedése miatt elsőre gondolnánk. A légellenállás nagyjából változatlan lesz, de a súrlódási erők elkerülhetetlenül növekedni fognak. De nem 180 lesz a vége 209 helyett, hanem inkább 200 felett várható, főleg ha valaki meg meri kockáztatni ezt egy jól megterhelt futóművű, másképpen reagáló autóval.

Azok a Suzukik, amik 103 LE 800 kg, biztosan nagyon jól gyorsulnak, de a végsebességük nem kötelezően olyan nagy, bár nem tudom, mennyire jó a légellenállása a kasznijuknak.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.05 18:44:31 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18167 Dátum: 2013.12.05 19:10:54 »
...még annyit hozzátennék, hogy a megpakolt autó  (+400kg) hasmagassága viszont akár centikkel csökken, ami légellenállás csökkenést eredményez, mivel kevesebb levegő jut az első lökhárító alatt a kocsi alá, amik felhajtóerőt képeznek.
Mivel az én autóm 4 centimétert ültetve van a gyárihoz képest, emiatt lehet, hogy könnyebben megfutja a 209 km/h-át, mint egy gyári, bár a 185 cm széles gyári gumiabroncsok helyett az általam használt 225 cm-esek meg növelik a légellenállást...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18168 Dátum: 2013.12.05 19:11:59 »
bámulatos egyébként, hogy mindenki milyen krvára jól ért a 2.4-es avékhoz...  :ph34r:
Nekem nagyon régen volt mh-i autóm, annyira régen, hogy sok minden megkopott. Az érzések azonban nem.
Nagyon nehéz volt megkapnom, talán ezért is túl nagyok lehettek az elvárásaim. Előtte és utána is középkategóriás, az átlagosnál jobban motorizált autókat használtam.
Sajnos hozzájuk képest csalódás volt, örültem, hogy lehetőségem volt másik típust igényelnem.-(

Egy jól felszerelt, minőségi utazóautó, amivel nyugodtan, erőlködés nélkül lehetett 160+ menni, de a húzós menetekhez nem volt partner. A váltója a melegedéssel együtt , finoman fogalmazva is nem hozta az elvárt szintet, az ülésében meg fájt a hátam. Úgy, hogy nem nekem kellett fizetni a fenntartását, sokkal jobb, és a használati körülményeimnek megfelelőbb autók voltak a piacon.
Kényelmes, megbízható családi autónak tartom, de erre a 2.0 benyás is éppen úgy alkalmas.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18169 Dátum: 2013.12.05 19:26:38 »
az ülések tényleg japánosan gyengék

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18170 Dátum: 2013.12.05 19:27:47 »
"egy nagyobb tömegű tárgy azonos sebességen való tartásához tutira nagyobb teljesítmény kell"
Nem kell, ahhoz kell nagyobb teljesítmény, hogy hamarabb elérje a kívánt sebességet.
"mert állandóan fékezi  a lég"
Persze, de az 1200kg-os autót is ugyan annyira fékezi a lég, mint amikor ugyanazt az autót telepakolod és 1600kg-os lesz és bármilyen hihetetlen számotokra, nem lesz a tömegnövekedés miatt kevesebb a végsebessége! Na, én befejeztem, váltsunk témát inkább, mert csak ismétlem magamat...
és miért gyorsabbak az üres kamionok, mint a megpakoltak? vagy ez csak valami hunbog és ugyanúgy tudna 120-at menni egy nyerges vontató 40 tonnával, mint üresen?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18171 Dátum: 2013.12.05 19:33:03 »
és miért gyorsabbak az üres kamionok, mint a megpakoltak? vagy ez csak valami hunbog és ugyanúgy tudna 120-at menni egy nyerges vontató 40 tonnával, mint üresen?
"és miért gyorsabbak az üres kamionok, mint a megpakoltak?"
mert jobban gyorsulnak...
"ugyanúgy tudna 120-at menni egy nyerges vontató 40 tonnával, mint üresen?"
Igen, csak sokkal hosszabb kifutópálya kell neki felgyorsulni 120-ra...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18172 Dátum: 2013.12.05 20:49:04 »
...még annyit hozzátennék, hogy a megpakolt autó  (+400kg) hasmagassága viszont akár centikkel csökken, ami légellenállás csökkenést eredményez, mivel kevesebb levegő jut az első lökhárító alatt a kocsi alá, amik felhajtóerőt képeznek.
Mivel az én autóm 4 centimétert ültetve van a gyárihoz képest, emiatt lehet, hogy könnyebben megfutja a 209 km/h-át, mint egy gyári, bár a 185 cm széles gyári gumiabroncsok helyett az általam használt 225 cm-esek meg növelik a légellenállást...
Ha ez a terhelés egyenletesen oszlik el az alvázon. De általában hátul lesz nagyobb a súly, így a fara lesz lentebb.  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18173 Dátum: 2013.12.05 20:50:22 »
"és miért gyorsabbak az üres kamionok, mint a megpakoltak?"
mert jobban gyorsulnak...
"ugyanúgy tudna 120-at menni egy nyerges vontató 40 tonnával, mint üresen?"
Igen, csak sokkal hosszabb kifutópálya kell neki felgyorsulni 120-ra...
És ebből következően azért lesz kisebb a végsebessége, mert nem lesz már akkora hosszú egyenes és üres szakasz, ahol képes lenne elérni a vmax-ot.  :D
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18174 Dátum: 2013.12.05 21:58:11 »
Az 1.3-as Swift mellett ki tudnám emelni a Yaris TS-t, az is brutálisan meg tud lódulni, ott kis súly mellé kerül társul viszonylagosan sok lóerő.  :clap:

Amúgy meg, a legtöbb mai autóban a végsebességet nem a fizikai tulajdonságok, hanem a motor leszabályozása határozza meg.  ::)
Tudok én olyan 1.4 VVT-i Corolláról, ami vitte a 200-at..  :whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #18175 Dátum: 2013.12.05 22:04:56 »
az enyém is vitte debrecen felé a 33as úton.;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18176 Dátum: 2013.12.06 00:01:40 »
Kényelmes, megbízható családi autónak tartom, de erre a 2.0 benyás is éppen úgy alkalmas.

Végülis csak +16 LE, a +30NM nyomaték, a tempomat (ami a másikhoz csak az Exe felszereltség esetén járt) és egy széria 5-ös Aut váltóban különböznek (ugyebár a 2 literes benzineshez csak felárért, és akkor is csak 4 sebességes Aut váltót párosítottak), ezek nélkül tényleg lehet "létezni".  :yes:

A maga korában a T25-ös óriási előrelépés volt a T22-höz képest, kényelmi, minőségi és biztonsági ugrás.
Ekkora ugrás nem volt a T22-es és a Carina között, illetve mivel T27-est nem vezettem még tartósan, ezért arról nem igazán tudok nyilatkozni a T25-höz képest (bár kétlem).

Persze biztosan akadt nála jobb választás a kategóriában, mi mindenesetre nem bántuk meg, hogy 1999-óta csak Avensisek vesznek/vettek körül minket.  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #18177 Dátum: 2013.12.06 07:19:26 »
az enyém is vitte debrecen felé a 33as úton.;) ;)
az enyém 170-180 körül kifújt, pont a gyári adatok szerint. ha nálad megvan a 200 akkor a tied figyelemre méltó teljesítménybeli szórással készült ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18178 Dátum: 2013.12.06 07:30:22 »
Nekem nagyon régen volt mh-i autóm, annyira régen, hogy sok minden megkopott. Az érzések azonban nem.
Nagyon nehéz volt megkapnom, talán ezért is túl nagyok lehettek az elvárásaim. Előtte és utána is középkategóriás, az átlagosnál jobban motorizált autókat használtam.
Sajnos hozzájuk képest csalódás volt, örültem, hogy lehetőségem volt másik típust igényelnem.-(
Egy jól felszerelt, minőségi utazóautó, amivel nyugodtan, erőlködés nélkül lehetett 160+ menni, de a húzós menetekhez nem volt partner. A váltója a melegedéssel együtt , finoman fogalmazva is nem hozta az elvárt szintet, az ülésében meg fájt a hátam. Úgy, hogy nem nekem kellett fizetni a fenntartását, sokkal jobb, és a használati körülményeimnek megfelelőbb autók voltak a piacon.
Kényelmes, megbízható családi autónak tartom, de erre a 2.0 benyás is éppen úgy alkalmas.

alapvetően igazad van, csakhogy. a 2.0-s avensisek fogyasztása nagyjából ugyanannyi, mint a 2.4-esnek. cserébe jobb a váltó, kicsit magasabb a felszereltség. szóval simán elképzelhető, hogy mégiscsak jobb választás a 2.4-es. ha most nekem választanom kellene a kisebb meg a nagyobb motor között, a nagyobb kéne. árkülönbség szerintem elhanyagolható.
a váltód egyébként szerintem hibás volt. az enyémben soha semmi gond nem volt (bár az egész autó 80ezret futott, amikor eladtam), és a vmaxot is 5-ben futotta, nem 4-ben, ahogy nálad...

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18179 Dátum: 2013.12.06 08:15:30 »
És ebből következően azért lesz kisebb a végsebessége, mert nem lesz már akkora hosszú egyenes és üres szakasz, ahol képes lenne elérni a vmax-ot.  :D

Ugorhatnánk már ezt a fizika órát. Elég volt belőle az iskolában. ;)