Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4384397 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18150 Dátum: 2013.12.05 10:14:28 »
Kis segítségre volna szükségem riasztó ügyben.
Szóval egy 2005/12 Avensis Sol Technic gépről van szó. Elvileg gyári riasztó van benne, amikor a kulcson nyomok egy lock-ot akkor bezárja a központit, viszont nem "pittyeg". Ugyen ez kinyitáskor (nem pittyeg).
Amikor megvettem az autót akkor pittyegett......

Gyári riasztón mit értünk? A Toyota gyári riasztóját (amit TVSS-nek hívnak, és elvileg akkor kell lennie az ablakokon ilyen TVSS-es matricáknak), vagy egy riasztót, amit a szalonban szeeltek be 0 km-es korában?
Ha maga az autó "nem pittyeg" (de mondjuk a riasztó élesítés-visszajelzője a kocsiban villog), akkor én első körben megnézném a sziréna állapotát, lehet az adta meg magát.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18151 Dátum: 2013.12.05 10:19:14 »
ja nyelvemen is volt, amikor agyarka beírta, hogy szerintem a végsebességet nem negyedikben futja meg, hanem 5-ben. pörög már úgy is eleget.

Bezony. Nem tudja negyedikben megfutni, mert olyan 195-200 környékén max már felvált ötödikbe.
Itt a már jól ismert videó a gyorsulásról, igaz a 200-ról való további "vánszorgás" már nincs rajta, de jól látszik a felváltás ötödikbe, majd a további szerény gyorsulás közben mintha lenne egy újabb 2-300 fordulatnyi esés (kvázi mintha kapcsolna egy hatost, ami nincs is benne  :devil: ).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Vgabor75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18152 Dátum: 2013.12.05 10:59:46 »
Gyári riasztón mit értünk? A Toyota gyári riasztóját (amit TVSS-nek hívnak, és elvileg akkor kell lennie az ablakokon ilyen TVSS-es matricáknak), vagy egy riasztót, amit a szalonban szeeltek be 0 km-es korában?
Ha maga az autó "nem pittyeg" (de mondjuk a riasztó élesítés-visszajelzője a kocsiban villog), akkor én első körben megnézném a sziréna állapotát, lehet az adta meg magát.

Úgy értettem, hogy semmi külön kütyü nincs hozzá, a kulcsba építve kapcsolom. A visszajelző fény villog, tehát ne aggódjak "éles". Köszi, a gyors reagálást.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18153 Dátum: 2013.12.05 11:09:46 »
Azért próbáld ki, hogy maga a sziréna szól-e még. Oldd a zárat kulccsal, és nyisd ki az ajtót. Ha megszólal a riasztó, és hallod is  :D, akkor jól működik a sziréna.
Nekem a legelső Avensisemben kellett szirénát cserélni, ezért gondoltam rögtön erre.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18154 Dátum: 2013.12.05 11:19:43 »
Úgy értettem, hogy semmi külön kütyü nincs hozzá, a kulcsba építve kapcsolom. A visszajelző fény villog, tehát ne aggódjak "éles". Köszi, a gyors reagálást.

És ha kétszer nyomod meg a lock gombot (kis szünettel közötte), akkor sem pittyeg?

Illetve nem volt akksi probléma? Nekem egyszer az kavart be, hogy véletlen lemerítettem az akkut. Aztán pár nap után helyreállt a rend ismét.

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18155 Dátum: 2013.12.05 14:50:57 »
220. nekem nem sikerült elérni, egyszer megpróbáltam. 210-215 köré bírtam feltolni. aztán lefotóztak a zsernyákok  :devil:
Attól biztos többet tud. Nekem az 1.8 is ment (még ifjú korában, óra szerint...) 210-et, és még csak nem is volt üres az autó.

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18156 Dátum: 2013.12.05 15:11:38 »
Nem, én értettem, hogy nem a végsebesség alapján rangsorolod az autókat, én már inkább, de persze nekem sem ez a legfontosabb, nekem a gyorsulás és az elérhető legnagyobb kanyarsebesség még fontosabb!  :D
A kanyarsebesség elég érdekes az avénél. Elég sokáig nagyon stabilnak lehet érezni az autót, aztán egyszer csak nagyon elindul. Nekem előtte Astrám és "nagylámpás" Mondeóm volt. Azoktól stabilabb az ave, és kevésbé orrnehéz is, de az az igazság, hogy amikor elvette a menetstabilizátort az elektronika a szar katalizátor miatt, akkor hóban egy-két flikk-flakkot csinált velem az ave olyan szitukban, amikor nem is vártam.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18157 Dátum: 2013.12.05 15:51:15 »
Attól biztos többet tud. Nekem az 1.8 is ment (még ifjú korában, óra szerint...) 210-et, és még csak nem is volt üres az autó.

én csak egyszer próbáltam. biztosan csak olyasmikről tudok nyilatkozni, amit sokat csináltam, hogy pl. órákon át lehet vele éjszaka, boxszal, családdal, 160-170 körül söpörni a német autópályán. egyébként sem érdekel egy autó végsebessége. az az érdekes, hogy milyen tempóval lehet jó érzéssel közelekedni egy autóban. na az avénél ez kb 180-ig tartott.

bámulatos egyébként, hogy mindenki milyen krvára jól ért a 2.4-es avékhoz...  :ph34r:

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18158 Dátum: 2013.12.05 16:03:56 »
én csak egyszer próbáltam. biztosan csak olyasmikről tudok nyilatkozni, amit sokat csináltam, hogy pl. órákon át lehet vele éjszaka, boxszal, családdal, 160-170 körül söpörni a német autópályán. egyébként sem érdekel egy autó végsebessége. az az érdekes, hogy milyen tempóval lehet jó érzéssel közelekedni egy autóban. na az avénél ez kb 180-ig tartott.

bámulatos egyébként, hogy mindenki milyen krvára jól ért a 2.4-es avékhoz...  :ph34r:
Ezzel én is így voltam. 180 felett már nem volt se gyorsulás, se fék, de ismerősök mondták, hogy ez a fék esetében más autónál is így van (kivéve a Porsche :wub:). Én is csak 1-2-szer próbáltam ki a végsebességét. A kíváncsiság űzött. Később a 160-180-ról is leszoktam a középső lcd kijelző miatt, mert mindenféle nagy számokat mutogatott. Ilyen tempó mellett a 10 lityit simán bekapta, és minden 20 km/h-s sebességmérséklés 1 literes fogyasztáscsökkenést hozott.. és az még a 300 forintos benzinnél sem volt kevés. Talán ennek a magas benzinárnak köszönhetem, hogy ilyen tartós lett az avém? :hmmmm: :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18159 Dátum: 2013.12.05 16:18:13 »
De még mennyire, hogy bejátszik...
ajaj mérnök úr, lehet kellene egy kis ismétlés fizikából?
ΔI~F⋅Δt, azaz F~ΔIΔt, függetlenül attól, hogy az erő mekkora tömegű testre hat.
Tehát az autó végsebessége nem függ a tömegétől, a tömege csak azt befolyásolja, hogy mennyi idő alatt éri azt el!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18160 Dátum: 2013.12.05 16:59:15 »
ajaj mérnök úr, lehet kellene egy kis ismétlés fizikából?
ΔI~F⋅Δt, azaz F~ΔIΔt, függetlenül attól, hogy az erő mekkora tömegű testre hat.
Tehát az autó végsebessége nem függ a tömegétől, a tömege csak azt befolyásolja, hogy mennyi idő alatt éri azt el!
erröl az egyik középsulis fizikafeladat jut eszembe. ezt kellett használni és számolni vele,h felelhessünk kettesért v. jobb jegyért.
úgy szólt,h aszongya:
egy 20m mély szakadék aljára milyen sebességgel csapódik be egy 5kg, egy 8kg meg egy 10kg vasgolyó?
légellenállástól,egyéb surlódási együtthatóktól eltekintünk és a grav.erő értékét 9.81ről 10re kerekítve használjuk.
a titok nyitja annyi volt csupán,h a hegytetőn lévő helyzeti energia egyenlő a szakadék alján lévő mozgási energiával.
ezt nézve valóban nem számít az "m" mint a test tömege.
dehát ez szabadesés volt.
az autó meg jóesetben nem szabadesésben gyorsulva éri el a végsebességet;) ;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18161 Dátum: 2013.12.05 17:11:32 »
erröl az egyik középsulis fizikafeladat jut eszembe. ezt kellett használni és számolni vele,h felelhessünk kettesért v. jobb jegyért.
úgy szólt,h aszongya:
egy 20m mély szakadék aljára milyen sebességgel csapódik be egy 5kg, egy 8kg meg egy 10kg vasgolyó?
légellenállástól,egyéb surlódási együtthatóktól eltekintünk és a grav.erő értékét 9.81ről 10re kerekítve használjuk.
a titok nyitja annyi volt csupán,h a hegytetőn lévő helyzeti energia egyenlő a szakadék alján lévő mozgási energiával.
ezt nézve valóban nem számít az "m" mint a test tömege.
dehát ez szabadesés volt.
az autó meg jóesetben nem szabadesésben gyorsulva éri el a végsebességet;) ;) ;)
Szabadesésnél a G lesz az F, az autónál meg a motor ereje gyorsít, mi is akkor a különbség?
Ugyan az az autó üresen és teljesen megpakolva mondjuk +400 kilóval is ugyan olyan végsebességre képes.
Nem érezni kellene ezt, meg "úgy" gondolni, hanem megtanulni a fizikáját...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #18162 Dátum: 2013.12.05 17:39:38 »
igazad lehet,max.az eltelt idő lesz több,mire eléri a v.maxot. nemvok fizikus,nem tudom,h jól mondom é!!!???
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18163 Dátum: 2013.12.05 17:51:06 »
Szabadesésnél a G lesz az F, az autónál meg a motor ereje gyorsít, mi is akkor a különbség?
Ugyan az az autó üresen és teljesen megpakolva mondjuk +400 kilóval is ugyan olyan végsebességre képes.
Nem érezni kellene ezt, meg "úgy" gondolni, hanem megtanulni a fizikáját...
és mi a helyzet a súrlódási meg a közegellenálással?  :hmmmm: egy nagyobb tömegű tárgy azonos sebességen való tartásához tutira nagyobb teljesítmény kell, mert állandóan fékezi  a lég, ráadásul minél gyorsabb, annál jobban...tuti, hogy egy uszály is gyorsabban tud haladni üresen, mint megpakolva. nomeg a nyerges vontatók is, nem?  :?:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18164 Dátum: 2013.12.05 18:10:12 »
és mi a helyzet a súrlódási meg a közegellenálással?  :hmmmm: egy nagyobb tömegű tárgy azonos sebességen való tartásához tutira nagyobb teljesítmény kell, mert állandóan fékezi  a lég, ráadásul minél gyorsabb, annál jobban...tuti, hogy egy uszály is gyorsabban tud haladni üresen, mint megpakolva. nomeg a nyerges vontatók is, nem?  :?:
A légellenállás szempontjából mindegy mekkora a tömege (üres vagy tele van a kamion), hiszen a kamion külseje ugyan akkora és a légellenállásnál az számit.
A kerekei surlódása azért nagyobb a telinek.