Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4384429 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18120 Dátum: 2013.12.04 21:20:31 »
Ehhez képest taby meg FUBA tudtommal valamivel 200 fölött tudtak menni az 1.6 Carinával  :1eye:
Én 4-ben 170 és 180 közé jutottam, de még ment volna, csak nagyon féltek mellettem már. Az áttételezés miatt még 5-ben is gyorsul ez egyébként  :whistling:
ez biztosan azért van, mert a carina sokkal jobb autó  :devil:  :lol:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18121 Dátum: 2013.12.04 21:31:15 »
ez biztosan azért van, mert a carina sokkal jobb autó  :devil:  :lol:
Komolyan válaszolok a felvetésedre: azt a 4A-FE 1.6 motort (néhány évjárattól eltekintve) nagyon eltalálták. Főleg, ha volt gazdája is.
Egy 50%-kal nagyobb motortól plusz 10-15 km/h nem egy akkora ugrás. Szerintem. Én ennél többre számítottam, mikor olvastam a feltett kérdést.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 21:33:45 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18122 Dátum: 2013.12.04 21:34:46 »
ez biztosan azért van, mert a carina sokkal jobb autó  :devil:  :lol:
Ne kezd el, mert bepi81-el vitatkoztunk már ezen pár oldalnyit...
Ehhez képest taby meg FUBA tudtommal valamivel 200 fölött tudtak menni az 1.6 Carinával  :1eye:
Én 4-ben 170 és 180 közé jutottam, de még ment volna, csak nagyon féltek mellettem már. Az áttételezés miatt még 5-ben is gyorsul ez egyébként  :whistling:
Igen, a Carina 1.6-os GPS szerint ha jó állapotban van a motor akkor elérheti akár a 209 km/h-ás végsebességet, pedig a gyári adata 195.
A váltó áttétele az 5. fokozatnak meg a mai autókhoz képest bizony rövid, emiatt jól gyorsul 5.-ben is, pont 3000-ret pörög 100 km/h-nál, tehát 6000-ret 200-nál, a végsebességét 5.-ben éri el, nem úgy mint a régi Opelem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18123 Dátum: 2013.12.04 22:05:55 »
ez biztosan azért van, mert a carina sokkal jobb autó  :devil:  :lol:

Ez biztos így lehet.  :D

Én nem tudom, hogy az a Carina motor milyen, de gondolom 110 v 115 Le lehet max. Az Ave 2.4 meg 163Le, amin egy elég hosszú áttételezésű váltó van. Szerintem nincs miről beszélni végsebesség ügyében.

Megjegyzem - és kiemelem, hogy nem degradálva bármit is - én is hallottam olyat, hogy akár egy 1.3 swift is megfutja a 200-at. Az ilyeneken csak mosolyogni tudok, mikor egy pár kategóriával eltérő autóhoz hasonlítják.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18124 Dátum: 2013.12.04 23:07:21 »
Megjegyzem - és kiemelem, hogy nem degradálva bármit is - én is hallottam olyat, hogy akár egy 1.3 swift is megfutja a 200-at. Az ilyeneken csak mosolyogni tudok, mikor egy pár kategóriával eltérő autóhoz hasonlítják.
Igen, gyerekkoromban az autós kártyánál számított csak a végsebesség, talán valami Lola vitt mindent!  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18125 Dátum: 2013.12.04 23:08:14 »
Igen, gyerekkoromban az autós kártyánál számított csak a végsebesség, talán valami Lola vitt mindent!  [rohog]

Ez jó!!!  [rohog] [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18126 Dátum: 2013.12.04 23:14:06 »
Ez biztos így lehet.  :D

Én nem tudom, hogy az a Carina motor milyen, de gondolom 110 v 115 Le lehet max. Az Ave 2.4 meg 163Le, amin egy elég hosszú áttételezésű váltó van. Szerintem nincs miről beszélni végsebesség ügyében.

Megjegyzem - és kiemelem, hogy nem degradálva bármit is - én is hallottam olyat, hogy akár egy 1.3 swift is megfutja a 200-at. Az ilyeneken csak mosolyogni tudok, mikor egy pár kategóriával eltérő autóhoz hasonlítják.
Ezt most azért kifejthetnéd.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18127 Dátum: 2013.12.04 23:17:52 »
Ezt most azért kifejthetnéd.

Nagyobb teljesítmény és ahhoz tartozó hosszabb váltóáttétel mellett egyértelmű a magasabb végsebesség.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18128 Dátum: 2013.12.04 23:22:24 »
Nagyobb teljesítmény és ahhoz tartozó hosszabb váltóáttétel mellett egyértelmű a magasabb végsebesség.
Ez nem vita, hogy gyorsabb.
Számomra az meglepő, hogy csak ennyivel.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18129 Dátum: 2013.12.04 23:23:29 »
Nagyobb teljesítmény és ahhoz tartozó hosszabb váltóáttétel mellett egyértelmű a magasabb végsebesség.
Ja, csufár-nak meg is volt a 215km/h, míg nekem csak a 209 km/h a 115 pacis 1.6-ossal, tehát magasabb neki a végsebessége...
Még annyit, hogy Carinával nyugodtan lehet tartósan 200 felett menni, nem melegszik túl semmi, csak a fék, ha hirtelen kell megállni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 23:26:15 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18130 Dátum: 2013.12.04 23:26:18 »
Ez nem vita, hogy gyorsabb.
Számomra az meglepő, hogy csak ennyivel.

Valóban érdekes a kis különbség.
Ahogy olvastam a kilométeróra kérdést hagyhatjuk, mert volt gps.
Talán tömeg, vagy a legmagasabb seb fokozatban megengedett legnagyobb motorfordulat magyarázhatjaa dolgot.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18131 Dátum: 2013.12.04 23:30:50 »
Valóban érdekes a kis különbség.
Ahogy olvastam a kilométeróra kérdést hagyhatjuk, mert volt gps.
Talán tömeg, vagy a legmagasabb seb fokozatban megengedett legnagyobb motorfordulat magyarázhatjaa dolgot.
a végsebességbe a tömeg nem játszik be, de a gyorsulásba igen. A motorerő számít, a váltó áttétel, hogy illik-e a motor karakterisztikájához, és a légellenállás (no meg a hajtási veszteségek)...
A Carinának 0.30 a cw-je (légellenállási tényező).
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18132 Dátum: 2013.12.04 23:36:56 »
a végsebességbe a tömeg nem játszik be, de a gyorsulásba igen. A motorerő számít, a váltó áttétel, hogy illik-e a motor karakterisztikájához, és a légellenállás (no meg a hajtási veszteségek)...
A Carinának 0.30 a cw-je (légellenállási tényező).

Te biztos jobban értesz ehhez mint én.
Akkor hagyjuk a tömeget.
Motorerő - Ave; váltó áttátel - az automata rendkívül hosszú áttételei miatt Ave; karakterisztika - passz, legyen Carina; légellenállás - Ave, nézd Xtrem sedánját cw0,28 és 220km/h; hajtási veszteség - automata ilyen rossz hatásfokú lenne?, Carina.

Akkor ez hozza ki a 10-15 km/h különbséget.
Nagyon kicsi ez, nem?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18133 Dátum: 2013.12.04 23:44:05 »
Te biztos jobban értesz ehhez mint én.
Akkor hagyjuk a tömeget.
Motorerő - Ave; váltó áttátel - az automata rendkívül hosszú áttételei miatt Ave; karakterisztika - passz, legyen Carina; légellenállás - Ave, nézd Xtrem sedánját cw0,28 és 220km/h; hajtási veszteség - automata ilyen rossz hatásfokú lenne?, Carina.

Akkor ez hozza ki a 10-15 km/h különbséget.
Nagyon kicsi ez, nem?
Pontosan, rátapintottál a lényegre, az automata váltó az ami nagyon sokat levesz. Nézz meg egy ugyan olyan autónak a gyári végsebességét automata és manuális váltóval is. Az automata min. 10 km/h-val alacsonyabb végsebességű lesz, ha a régi hagyományos (bolygóműves) automata váltóról beszélünk, amiben nem reteszelődik a legnagyobb fokozat.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18134 Dátum: 2013.12.04 23:48:47 »
Pontosan, rátapintottál a lényegre, az automata váltó az ami nagyon sokat levesz. Nézz meg egy ugyan olyan autónak a gyári végsebességét automata és manuális váltóval is. Az automata min. 10 km/h-val alacsonyabb végsebességű lesz, ha a régi hagyományos (bolygóműves) automata váltóról beszélünk, amiben nem reteszelődik a legnagyobb fokozat.
Hát akkor itt a megoldás.  :)

Lehet végig félreértettél engem. Nekem a végsebesség, finoman szólva a sor legvégén kullog. Marhára nem számít, soha nem fogok ennyivel menni és nem is akarok. Ezt a kiváltságot meghagyom annak, aki ezt szeretné.