Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4391757 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18255 Dátum: 2013.12.12 01:29:43 »
Szerelom 15 eve opelt szerel o a legjobb ember itt, szoval holt biztos.
B vectrabol volt orosz piacra szant karbis, ami minden octannal szinte elment.

Par nyalanksagot mondott es a toyotamat is o tartja karban.

Helló!

Nem akarom szétoffolni a topicot, ide többet nem is akarok egy G Astráról írni.

A konkrét autó egy 98-as G Astra volt, ami X20XEV típusú motorral volt szerelve. (Ezt a motort az Astrákban az F sorozatnál kezdék el beszerelni, és a G-k korai ávjárataiban még futott, de talán csak 2-3 évig.)
Nem az a kérdés, hogy karbis, vagy sem, hiszen ez a maga korában egy jónak, fejlettnek és igen selymes járásúnak mondható motor volt. (hengerenkénti inj, kopogásérzékelő, kiegyensúlyozú tengely stb.).
Az autó alattam szolgált pár évet, volt benne tempomat, így az előkészítés és az utólagos beszerelés sem kérdés számomra. Megnézni rajta már semmi sem tudok, mert 2010-ban eladtam.

Számomra az volt a kérdés, hogy ha tempomat kapcsolásnál bemozdult a gázpedál, akkor elektromos vagy mechanikus (bowdenes) volt-e benne a gázpedál.

Találtam is egy képet egy G Astra x20xev motorról (képen vauxhall, de az ua.), szépen látszik az általad is írt F Astrás bowden a fojtszelepnél. A gázpedál lenyomásával, az a bowden bizony megmozdult.

Ha eztán bármi lenne még, akkor legyen privát, nehogy vki megszóljon minket, hogy ide írunk erről.  :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18256 Dátum: 2013.12.12 08:35:14 »

Számomra az volt a kérdés, hogy ha tempomat kapcsolásnál bemozdult a gázpedál, akkor elektromos vagy mechanikus (bowdenes) volt-e benne a gázpedál.

-----
Ha eztán bármi lenne még, akkor legyen privát, nehogy vki megszóljon minket, hogy ide írunk erről.  :)

Azért írom ide, mert amit írok, az szinte minden autónál igaz lehet.
A képen egyértelmű, hogy ez az Astra nem e-gázas. A fojtó-szelepen lévő motor a legtöbb esetben alapjárat állító motor. Az alapjáratot nem pótlevegő szeleppel, hanem ezzel a motorral tartják stabilan hidegjáratáskor, illetve terhelés változáskor (klíma bekapcsolás, nagy fogyasztók működtetése). Gyakorlatilag a fojtó-szelep 'alsó' végállását változtatja az üzemviszonyoknak megfelelően.
A fojtószelep-poti (+kapcsoló) tájékoztatja az ECU-t, hogy teljes gáz van-e, mekkora az aktuális gázpedál állás, sőt, arról is, milyen sebességgel nyomtad le a gázt. Ez az egyik alapja (sok egyéb korrekciós tényező mellett) annak, hogy milyen befecskendezési idővel vezérli az ECU a befecskendezőt.

Ha a gázpedál elmozdul tempomat bekapcsoláskor, akkor az 99% (ha nem 100), hogy bowdenes. Az e-gáznál a gázpedál helyzetét, lenyomás sebsségét poti, de inkább Hall-elemes jeladó adja, amit közvetlenül a pedállal mozgatsz. (Ettől függetlenül fojtószelep-poti is van, és a szelepet szervo-, vagy léptető motor mozgatja)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18257 Dátum: 2013.12.12 09:26:19 »
Azért írom ide, mert amit írok, az szinte minden autónál igaz lehet.
A képen egyértelmű, hogy ez az Astra nem e-gázas. A fojtó-szelepen lévő motor a legtöbb esetben alapjárat állító motor. Az alapjáratot nem pótlevegő szeleppel, hanem ezzel a motorral tartják stabilan hidegjáratáskor, illetve terhelés változáskor (klíma bekapcsolás, nagy fogyasztók működtetése). Gyakorlatilag a fojtó-szelep 'alsó' végállását változtatja az üzemviszonyoknak megfelelően.
A fojtószelep-poti (+kapcsoló) tájékoztatja az ECU-t, hogy teljes gáz van-e, mekkora az aktuális gázpedál állás, sőt, arról is, milyen sebességgel nyomtad le a gázt. Ez az egyik alapja (sok egyéb korrekciós tényező mellett) annak, hogy milyen befecskendezési idővel vezérli az ECU a befecskendezőt.

Ha a gázpedál elmozdul tempomat bekapcsoláskor, akkor az 99% (ha nem 100), hogy bowdenes. Az e-gáznál a gázpedál helyzetét, lenyomás sebsségét poti, de inkább Hall-elemes jeladó adja, amit közvetlenül a pedállal mozgatsz. (Ettől függetlenül fojtószelep-poti is van, és a szelepet szervo-, vagy léptető motor mozgatja)

köszi  :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10719
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18258 Dátum: 2013.12.12 10:51:40 »
Túl a 134e km-en!  :clap:  :D

Már csak az a kérdés, hogy hány km szalad bele még az idén, vagy csak januárra marad a majd esedékes kötelező szerviz.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18259 Dátum: 2013.12.13 10:59:01 »
FSI vagy TSI?
Ha FSI, az milyen? 3 vagy 4 henger?

Mert az a kis 1.2 TSI 105 lóval marha jó volt.

1.2 TSI, 54 kW
Nem egy leányálom :-)
Igazából a 2001-es sol Ave jobban felszerelt, meg hát az ülések is kényelmesebbek. A rugózás meg ég és föld.

Oktaviába üllt már át valaki Avensisből?

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18260 Dátum: 2013.12.13 11:06:42 »
1.2 TSI, 54 kW
Nem egy leányálom :-)
Igazából a 2001-es sol Ave jobban felszerelt, meg hát az ülések is kényelmesebbek. A rugózás meg ég és föld.

Oktaviába üllt már át valaki Avensisből?

Én igen. Magánból céges autóba.
Pont pár hete írtam róla. ;)

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18261 Dátum: 2013.12.13 11:21:22 »
Én igen. Magánból céges autóba.
Pont pár hete írtam róla. ;)

ja, igen... nekem is ez a tapasztalat (mondjuk én Ave I-ből ültem át Fábiába). Ilyenkor tudom meg, hogy a bőrkormány/váltógomb mit is jelent :)
Meg az úttesten lévő sárga barázdákon való áthaladás maga a pokol, amilyen hangot a hátsó futómű ad.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18262 Dátum: 2013.12.13 11:22:23 »
1.2 TSI, 54 kW
Nem egy leányálom :-)
Igazából a 2001-es sol Ave jobban felszerelt, meg hát az ülések is kényelmesebbek. A rugózás meg ég és föld.

Oktaviába üllt már át valaki Avensisből?
Nálunk céges 2012-es Octavia II faceliftes és Fabia kombik vannak. Az Octavia rugózása fapados az Avensiséhez képest. Olyan helyeken is üt, ahol az Ave átsuhan...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18263 Dátum: 2013.12.13 16:38:47 »
Nálunk céges 2012-es Octavia II faceliftes és Fabia kombik vannak. Az Octavia rugózása fapados az Avensiséhez képest. Olyan helyeken is üt, ahol az Ave átsuhan...  :yes:

De ez nem tudom, hogy ez német filozófia-e vagy esetleg az újabb autók rugózása más, mert pl egy szintén 2001-es 1.0-ás Suzuki sokat volt a kezeim között, és a rugózása annak is barátibb volt, szépen megoldotta az ilyen bukkanókat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18264 Dátum: 2013.12.13 17:10:13 »
...

Ha a gázpedál elmozdul tempomat bekapcsoláskor, akkor az 99% (ha nem 100), hogy bowdenes. Az e-gáznál a gázpedál helyzetét, lenyomás sebsségét poti, de inkább Hall-elemes jeladó adja, amit közvetlenül a pedállal mozgatsz. (Ettől függetlenül fojtószelep-poti is van, és a szelepet szervo-, vagy léptető motor mozgatja)

Szerintem is így van, teljesen logikus is  :yes:
Én is néztem az enyémhez utólag beépíthető tempomatot, azt sem lehetne nagyon másképpen megoldani, mint hogy mozogjon a pedál, mivel az még bovdenes.
Elektronikusnál meg elég, ha a kiadott jelet módosítja a tempomat, a pedálok ott tudtommal visszahatás nélkül vezérlik a jeladót, magyarul a pedál mozgat, de a pedált nem mozgatja valami aktív elem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.13 17:24:20 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18265 Dátum: 2013.12.13 18:28:40 »
És miért baj, ha mozgatja a pedált? Ettől még ugyanúgy adja az elvárt komfortot, nem?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18266 Dátum: 2013.12.13 18:40:29 »
És miért baj, ha mozgatja a pedált? Ettől még ugyanúgy adja az elvárt komfortot, nem?
Ha nekem írtad, engem ez nem zavarna. Amúgy csak válaszolni próbáltam a feltett kérdésre.
Amúgy meg nekem évi 4-5000 km-t megy a Carina, abból max. 600 km autópálya.
Arra nem építek be minimum 50.000-ért egy tempomatot.

De ha beépítenék, akkor mozgatná a gázpedált  :otlet:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18267 Dátum: 2013.12.13 20:50:00 »
Én sem sokat megyek pályán,de országúton ugyan úgy használom a tempomatot.Jótékonyan hat a fogyasztásra... :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18268 Dátum: 2013.12.13 21:04:00 »
Én sem sokat megyek pályán,de országúton ugyan úgy használom a tempomatot.Jótékonyan hat a fogyasztásra... :)
Milyen terepviszonyok mellett szoktad használni?
Én a legtöbbet Pécs felé megyek. Fel a Mecsekre, szerpentin, csomó emelkedő, 60-as, 70-es tábla...nekem az a meggyőződésem jelenleg, hogy  egyszerűen évi pár ezer kilométer mellett nem éri meg. Egyenes terepen, az Alföldön még el tudom képzelni, de itt nem. Itt károsan hatna a fogyasztásra, ebben biztos vagyok.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18269 Dátum: 2013.12.13 23:33:45 »
A tempomat általában káros a fogyasztásra, ellenben növeli a komfortot, de azt nagyon!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i