Szerző Téma: IS (Altezza)  (Megtekintve 739629 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: IS (Altezza)
« Válasz #450 Dátum: 2009.03.25 14:18:20 »
Inkább előtte mint utána...
Egy autóvásárlást tényleg meg kell gondolni, mindenféle nézőpontból. Beszéltünk erről annak idején mikor "indult" az IS projekt. :)
Mindenkinek mások a preferenciái, igényei, elvárásai az autóval szemben és természetesen az anyagi lehetőségei is. Ezeket kell mérlegre tenni és akkor még mindig ott vannak az érzelmi kérdések, vágyak ha az autót nem pusztán használati tárgynak tekinted.

Satriani

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #451 Dátum: 2009.03.25 14:43:48 »
kérdés,h mennyire fog "elavult" konstrukcióként jelen lenni a piacon. egyelőre úgy tűnik,h a sor6 hangja el fog tűnni :( remélem rosszul látom :)
5 év múlva, én lehet,h előbb gondolkodnék egy friss technikájú hibriden, mint egy 15éves konstrukciójú "álmon".
persze mind a 2 mást ad :flowers:

Sor6-ot a BMW még egy ideig fog gyártani, talán nem heréli ki teljesen a konstrukciót a downsizing és a pletykaszinten szellőztetett 1,4-es és nagyobb, négyhengeres turbós sorozat.

Ott a lényeg: mást adnak. Az IS egy unikum, teljesen más fíling, mint bármi más, leszámítva a 3-as BMW-ket. Az meg legyen az én bajom, hogy az IS jobban tetszik, mint az E46, amiből végtelen a választék (bár ez sem egyszerű, dízel a legtöbb, olyan meg kell a francnak 5-6 évesen). Jók a hibridek, nagyon is: csendes, nyugis, kényelmes, takarékos, hi-tech, mégis kiforrott(nak hírlő) autók. De egyikben sincs meg az IS mesés vezethetősége, szép hangja (bár a GS V6-osa sem egy traktor), közvetlensége. Palaczk jól írta: az IS olyan, mint egy MX5, egy rendesen használható kasztnival. Ritka koncepció, ráadásul ritka jól sikerült. Nem mondom, hogy boldogtalan lennék egy kétezres, ráncfelvarrt előző 6-os Mazdával (ez az egy kéziváltós van belőle a neten, mindenki a dízelt veszi), nem fogok kétségbe esni, ha nem találok IS-t, de akkor is olyat akarok, na. :)

Friss technika vs. oldschool: többek között ez tetszik nagyon az IS-ben. Nem egy túlbonyolított autó. Inkább ez, mint egy légrugózásos, holttérfigyelős, sávelnemhagyós, panorámatetős, mechanikát elvétve tartalmazó autó "lesz4rom, mi marad belőle 10 év múlva" jelszóval.

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: IS (Altezza)
« Válasz #452 Dátum: 2009.03.25 14:57:02 »
tudnád hány estén rágódtam ezen. :whistling:

Elhiszem. De én sokkal egyszerübben nézem a dolgot. Van rá keret vagy nincs. Ha nincs már el is felejtettem a dolgot, a rágodás csak akkor jön ha van rá keret csak nem tudod milyen auto legyen, melyik jobb-rosszabb, kisebb-nagyobb, elöny-hátrány, késöbb eladhato-e még, stb.
Talán ezért tudok egy magasabb kategoriás autora is irigység nélkül nézni (meg a tulajdonosára is), mert tudom mi lenne az ára. Vételár, ado, biztositás, fenntartás (még ha csak leasing is, na az a legnagyobb bukta privatnak). Még addig se nyujtozkodom ameddig a takaro ér, hagyok mindig bö 10 centit, mivel ki tudja mit hoz a holnap.  ;)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: IS (Altezza)
« Válasz #453 Dátum: 2009.03.25 15:09:02 »
Az enyém 10 éves, a hétfő-keddi dortmundi utat minden hiba nélkül teljesítette.
Mostanában nem igazán volt hajtva az autó, hónapok óta gyakorlatilag a városból sem mentem ki vele. Most az első tankot leszámítva csak 98-as vagy 100-as benzint tankoltam bele az út alatt. Mondanom sem kell, hogy a hosszú út megtette hatását, szépen kiégett a rendszer, gyönyörűen szól a motor és remekül megy. Mickey meg is jegyezte, hogy mindegy, hogy 100-al megyünk, vagy 170-el, ugyanúgy szól. Szépen.
A nyomatékról meg annyit, hogy 90 alatt vissza se kapcsoltam, simán visszagyorsult hatodikban is úgy, hogy néhány esetben a mögöttem jövő még le is maradt. 140-től meg nem is mondom, ott van 4000-nél a motor.
Eddig is szerettem az autót, de ez a két napos, közel 2.400 km-es út, csak fokozta ezt az érzést.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #454 Dátum: 2009.03.25 15:21:47 »
Vagy a csend zavart meg, vagy egyszerűen egy ellustított autót próbáltam. Utóbbira tippelek.
Tutira utóbbi. Amúgy szvsz AKKORA csend nincs. Szépen hallatszik a motorhang  :yes: ... pont jó!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #455 Dátum: 2009.03.25 15:24:01 »
...az Avensis/Accord/Mazda6 vagy a 3er bármelyik generációja mindig is jó választás lehet...

Az Ave/Accord/Mazda 6 és a 3er eléggé más súlycsoport, ami a fenntartási költségeket illeti. Ha már oda akarunk tenni egy európait ezek mellé, akkor az a W202-es (kocka lámpás) C-Klasse. Csak az meg ugye régebbi generáció.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #456 Dátum: 2009.03.25 15:27:23 »
Öszintén leirtad miért nem lesz másik vagy nagyobb auto. 10/10
tudnád hány estén rágódtam ezen. :whistling:

Abszolút megértelek. Én majd' egy éve rágódom ilyesmiken, ahogy azt pontosan követhettétek is a fórumon  :szemez: :whistling: ... De eddig mindig újra lebeszéltem magam az ilyen-olyan autók megvételéről. Óriási különbség van a megtehetem és a meg kell tennem között - ezt kell újra meg újra megmagyaráznom magamnak  :hmmmm: ... Mert egy ideje van egy kis tőkém, meg mellé egy elég stabil állásom is, ezért folyamatosan kínoz az autóvásárlási viszketegség  :wacko: ... De akkor mi lesz a terveimmel, mi lesz a Coronával? Nem KELL nekem most még autót cserélnem - ahogy neked sem.

Pontosabban: ha jóbarátnémnak tényleg oda kell adnom a Starletet, akkor persze az én helyzetem nagyban megváltozik  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: IS (Altezza)
« Válasz #457 Dátum: 2009.03.25 15:35:25 »
ezek számomra is szomorú, nehéz témák... :no: :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Satriani

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #458 Dátum: 2009.03.25 15:45:53 »
Az enyém 10 éves, a hétfő-keddi dortmundi utat minden hiba nélkül teljesítette.

Mennyit evett? 10?

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: IS (Altezza)
« Válasz #459 Dátum: 2009.03.25 15:50:51 »
Az enyém 10 éves, a hétfő-keddi dortmundi utat minden hiba nélkül teljesítette.
Mennyit evett? 10?
Katt
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: IS (Altezza)
« Válasz #460 Dátum: 2009.03.25 16:05:18 »
A fogyasztási adatokat kiegészíteném néhány infóval:
A legmagasabb fogyasztás az első tankkal volt, ami 95-ös benzinnel és az elmúlt hónapok városi használatával volt "terhelve", ezek után csak 98-as és 100-as benzin ment bele, a fogyasztás pedig, köszönhetően az autópályázásnak egyre csökkent. Az utólsó tankolás (még Ausztriában, szándékosan), 27 literre 8.8-as fogyasztást hozott. Szerintem most is max 9.5 lehet, ami az utolsó 250 km-es távot illeti, 140-es (GPS) tempónál.
Amúgy végig próbáltunk 130-140 körül menni (GPS szerint!), volt ahol a 160-170 is ment. ÉS sajna sok-sok kilométeren csak a 80-110, ami egyrészt az időjárásnak, másrészt az útfelújításnak volt köszönhető.

Satriani

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #461 Dátum: 2009.03.25 16:11:31 »
Köszi, ez rendben van.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: IS (Altezza)
« Válasz #462 Dátum: 2009.03.25 18:45:04 »
A GPS szerinti 170, az óra szerint eléggé szép volt már :)
Szóval ment mint a golyó  :clap:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: IS (Altezza)
« Válasz #463 Dátum: 2009.03.25 18:51:48 »
A "bobpályáról" csináltál képet? Berakhatnád...
Vagy 1-2 érdekesebb képet, ha van.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #464 Dátum: 2009.03.25 19:03:29 »
A nyomatékról meg annyit, hogy 90 alatt vissza se kapcsoltam, simán visszagyorsult hatodikban is...

Tanúsíthatom. Én 80-ról próbáltam hatosban (ugye, ez a standard érték), és nagyon szépen megindult  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )