Köszönet a válaszért.
Számomra már csak egy apróságon kell változtatni, és semmibe se tudok majd belekötni az Avensis esetében - jelen esetben a hátsó utasok külön szellőzőrostélyait hiányolom még.
Én azt vallom, hogy, amennyiben az utaskabin szellőzését alapvetően jól megtervezték és méretezték az ezt szolgáló egységeket, akkor nincs tragédia, ha hiányzik a hátsó rostély. A T22 Avéban pl. ez rendben van. Nem huzatos a szellőzése, hatékony a klímája, eddig soha senki nem panaszkodott, hogy nincs megfelelő minőségű levegő a hátsó sorban.
De, hogy említsek egy ellenpéldát: a céges Octaviákban van hátul is rostély, de, mikor beülök, első dolgom, hogy elzárom, mert nagyon zavaró. Zavaróan huzatos a belőle áramló levegő. Szóval, hiába van, ha el kell zárni.
Olyan autókban van sztem értelme a hátsó rostélyoknak, amiben 3-4 zónás klímát szerelnek, hogy a hátra áramló levegő hőmérsékletét külön tudod szabályozni az első sorétól (pl. kisgyermekek miatt).
Saját tapasztalatból a
kifejezetten rossz kabinszellőzéssel rendelkező típusok: Opel Astra G és H kombi, Renault Mégane II Grandtour, Skoda Octavia I facelift kombi.
Jól szellőzők: Toyota Corolla E11 és E12, T22 Avensis wagon. - ezekből egy pillanatig nem hiányoltam a hátsó rostélyokat.