Kedves szp91!
2-3dl/1000km nem ok arra, hogy aggódj, ez 5W-40 olajjal kb 8-10000km alatt 1l. Jobb lenne, ha nem lenne (ennyi sem), de nincs vész.
Először is, Hagyd az 5W-30-cat!
Aztán, lehetőleg kerüld a különféle motoradalékokat, surlódáscsökkentőket, speciális védőbevonatot adó maszlagokat. Mind!
És, bár Te tudod, de a helyedben én a Castrol Edge-t is! Túl bizonytalan az eredete...
Én azt javaslom, hogy a legközelebbi olajcserénél vagy Total, vagy Mobil olajat (esetleg Liqui Moly-t, ha megtudod és akarod fizetni a felárát)
tegyél bele, viszkozitásból vagy az 5W-40-et, vagy a 0W-40-et. Célszerű már eleve 5l-es kiszerelésben venni, hogy tudj utántölteni, ha szükséges.
Az 5W-30 kicsit híg már a motornak, habár ez a gyári elsődleges ajánlás, nagyon minimális kompromisszumot kell a fentebb írt viszkozitásokkal kötni.
Motorcserét, felújítást hagyd a fenébe, még messze vagy tőle, de ajánlom, hogy 15.000-ről rövidítsd le 10.000km-re az olajcsere intervallumot. Egyébiránt én is így teszek, nekem is 1-2 deci fogy 1000km-en. Évente max 10.000-et megyek, le is dobom akkor az olajat.
Én mindkettő olajat használtam (Total Quartz 9000 5W-40, Mobil Super 3000 5W-40 - utóbbi van most az autómban) és mindkettő jónak érződik, úgy értem, kiszámítható az olajfogyás, nincs hirtelen mennyiségváltozás az intervallum alatt.
Én azt szoktam mondani, hogy egy-egy autópályás "szaladás", vagy 2000km-ként érdemes ráellenőrizni az olajszintre, és MINDIG(!) a maximumon tartani az olajszintet, hiszen, a kevés olaj hamarabb veszíti el a jellemzőit, ezáltal romlik a minősége (kenőképesség).
Remélem, tudtam segíteni, ha valami nem világos, jelezd.
Érdekes egyébként, azt hinné az ember, hogy az olajfogyasztás kopott motorra jellemző, pedig mennyire nem igaz ez...
Egyszerűen csak - nagy valószínűséggel - el vannak tömődve a dugattyú olajjáratai, ezáltal a gyűrűk képtelenek az összes olajat lehúzni a henger faláról. Így az olaj tovább "mászik" felfelé a kompresszió gyűrűk felé, majd bejut az égéstérbe, ahol elég, na, EZ okozza az olajfogyasztást.
A gond ott kezdődik, vagy inkább tetőzik, hogy sok tulaj egyszerűen nem cserél olajat az előírt rendszerességgel, illetve, fittyet hányva a kocsira, csak használja-használja, amíg ki nem esik alóla. Pedig némi odafigyeléssel megelőzhetők lennének ezek a problémák.
Én addig nem fogok hozzányúlni (értsd: szervizbe vinni az autót motormegbontásra), amíg ez a kis olajfogyás kiszámítható. Ez hozzátartozik az autóhoz és kész. Ha ez a helyzet megváltozik, akkor megbontatom a motort, kitisztíttatom az összes dugattyút és, ha ki tudom éppen akkor fizetni, akkor egy gyári gyűrűszettet kaphat, de az is lehet, hogy visszamegy majd az eredeti. Ez azért elég sok mindentől függ, megbontás nélkül biztosra semmit sem lehet mondani.