Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309685 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7095 Dátum: 2012.07.24 22:07:15 »
Már várom a Kecskeméti B mercik hibalistáját 100-150e km múlva :D

Az a baj, mostani új autók többsége sokkal több hibát fog produkálni 150000 km-nél, mint a régiek...nagy teljesítmény, pörgős motorok, műanyag alkatrészek, túl sok elektromos alkatrész, túl nagy olaj csere intervallum.
Ma nem érdek a tartós autó...milyen dolog már az 1-1,5 liter olaj / 1000 km, meg hasonló dolgok...
Kíváncsi leszek az új VW motorok tartósságára...2-300 000 km :) szerintem csak az álmuk lesz...

Csak az, hogy szervizbe vidd...egy honda jazz-en kb 1,5-2 óra alatt cserélem a bal első tompított izzót és nem marad bőr a kezemen...nem normális némelyik gyártó...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7096 Dátum: 2012.07.24 22:22:12 »
Az a baj, mostani új autók többsége sokkal több hibát fog produkálni 150000 km-nél, mint a régiek...nagy teljesítmény, pörgős motorok, műanyag alkatrészek, túl sok elektromos alkatrész, túl nagy olaj csere intervallum.
Ma nem érdek a tartós autó...milyen dolog már az 1-1,5 liter olaj / 1000 km, meg hasonló dolgok...
Kíváncsi leszek az új VW motorok tartósságára...2-300 000 km :) szerintem csak az álmuk lesz...

Csak az, hogy szervizbe vidd...egy honda jazz-en kb 1,5-2 óra alatt cserélem a bal első tompított izzót és nem marad bőr a kezemen...nem normális némelyik gyártó...
Hát én még emlékszem, amikor az én kocsim volt a gyártósoron 97-ben, mindenki azt mondta hogy a "mai" kocsi már nem olyanok mint régen, szét fognak esni :D
Azért egy mai, vagy 5 éves autók között is simán van 6-900ezer km-t futott.
Ami szerintem inkább "gyilkolja" az autót, az idő meg a műanyag és gumi alkatrészek. Ha jól veszem ki az én 15 évesemben is szerintem inkább tömítések öregedtek el munkahengerben, lengéscsillapítókban, szilentekben, az a 205-210e km lófütty.
És szerintem pár év múlva ugyanúgy kapunk utángyártott common rail alkatrészeket, a gyári ár harmadáért.
Tény hogy 2000-es években átállt a világ a fogyasztásra és hogy mindent cserélj le 3 évente, de most a válság szerintem kikényszeríti a tartósabb gépeket
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7097 Dátum: 2012.07.25 12:17:12 »
Váltóval az van, hogy átkerült Lengyelországba a gyártás, de ez csak annyi, hogy rosszabb minőségű anyagokat használnak (elvileg), de nem ez a fő probléma. Mozso magyarázta el nekem, hogy az a gond ezzel a váltóval (c150), hogy a tengely az egyik végén és a közepén van megcsapágyazva, a másik végén nincs, tehát a középső csapágy aránytalanul nagy terhelést kap. Ezzel korábban nem volt gond, de a lengyel gyártás ezt kihozta, és úgy tudom 2006-ban került át oda a gyártás. Tehát lehet bele jó csapágyat tenni, konstrukciós hiba.
Megoldás az 1.6os váltója, az áttételek azonosak (az 5. ez picit hosszabb, de nem sokkal), de más, erősebb és jobb szerkezet és állítólag plug and play, tehát egy az egyben belemegy.

A márkaképviselet ismeri a hibát, de természetesen nincs visszahívás...

Prego, a tiedben is ez a váltó van, csak nem lengyel gyártás.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7098 Dátum: 2012.07.25 12:23:26 »
Váltóval az van, hogy átkerült Lengyelországba a gyártás, de ez csak annyi, hogy rosszabb minőségű anyagokat használnak (elvileg), de nem ez a fő probléma. Mozso magyarázta el nekem, hogy az a gond ezzel a váltóval (c150), hogy a tengely az egyik végén és a közepén van megcsapágyazva, a másik végén nincs, tehát a középső csapágy aránytalanul nagy terhelést kap. Ezzel korábban nem volt gond, de a lengyel gyártás ezt kihozta, és úgy tudom 2006-ban került át oda a gyártás. Tehát lehet bele jó csapágyat tenni, konstrukciós hiba.
Megoldás az 1.6os váltója, az áttételek azonosak (az 5. ez picit hosszabb, de nem sokkal), de más, erősebb és jobb szerkezet és állítólag plug and play, tehát egy az egyben belemegy.

A márkaképviselet ismeri a hibát, de természetesen nincs visszahívás...

Prego, a tiedben is ez a váltó van, csak nem lengyel gyártás.
Akkor viszont jobban jársz ha szerzel egy bontott E11 váltót, 55-60e Ft :D
Viszont egy hosszabb 5-ös áttételt el tudnek fogadni  :whistling:
swift sedanba 110-nél 3000-et pörög a motor, nálam 3400-et
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #7099 Dátum: 2012.07.25 13:10:36 »
Akkor viszont jobban jársz ha szerzel egy bontott E11 váltót, 55-60e Ft :D
Annyiért 1.6-os váltó is van, akkor már az menne bele.
Áttétel. Engem nem zavar, ha forogjon, azért van, nem? Jó olaj van benne, mi baja lehet? Viszont sokkal dinamikusabb ezzel rövid áttétellel. Barna mondta máskor, hogy a Honda 5. sebessége hosszabb, de ha már picit emelkedik az út azonnal vissza kell váltani.

Figyelj, kisköbcentis motorból így lehet teljesítményt kihozni, nincs ezzel baj.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7100 Dátum: 2012.07.25 13:13:55 »
Annyiért 1.6-os váltó is van, akkor már az menne bele.
Áttétel. Engem nem zavar, ha forogjon, azért van, nem? Jó olaj van benne, mi baja lehet? Viszont sokkal dinamikusabb ezzel rövid áttétellel. Barna mondta máskor, hogy a Honda 5. sebessége hosszabb, de ha már picit emelkedik az út azonnal vissza kell váltani.

Figyelj, kisköbcentis motorból így lehet teljesítményt kihozni, nincs ezzel baj.
Tény, viszont autopályán lehet pár decit faragna fogyin. Igaz emelkedőn meghalna, de azt így is megteszi 4000RPM alatt
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #7101 Dátum: 2012.07.25 16:02:44 »
Nézd, 2010-ben volt egy váltójavításom közel 300 ezerért. Ebben voltak csapágyak és a komplett 3-as fokozat cseréje. Ebből a csapágy 80 ezer lett volna csak. Tehát ha előjön legfeljebb megcsináltatom és tudom lobogtatni, hogy frissen szervízelt váltóval. De az nem pálya hogy 40 ezer kilométerenként szét kell borítani a váltót. (most 33 ezer van benne a szervíz óta).

Garancia?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7102 Dátum: 2012.07.25 16:22:21 »
Garancia?
Gondolom adtak rá fél évet.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #7103 Dátum: 2012.07.25 16:37:24 »
Gondolom adtak rá fél évet.

Na még jó hogy én 1.6osat vettem  ::) pedig akkor a váltó kérdés fel sem merült.

Gyenega

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Szerviz
« Válasz #7104 Dátum: 2012.07.29 20:33:38 »
Sziasztok!

A szakik segítségére lenne szükségem, ugyanis egy hete azt tapasztalom, hogy menet közben is el kezd néha visítani a bal első fék (anélkül, hogy fékeznék persze).
Eleinte csak emelkedőn, illetve rosszabb útviszonyok mellett lehetett hallani, de azóta egyre többször leszek figyelmes rá. Volt olyan szakasz, amikor 50-60 kmh körül szimplán picit balra forgatva a kormányt már hallani lehetett.

Meg tudnátok mondani mi lehet? Beszorult a fékbetét? Próbáltam pár nagyobbat fékezni, hátha segít, de egyelőre maradt a probléma.
Fogyasztáson nem látszik semmi, a betétek ugyan 50e km-rel ezelőtt lettek cserélve, de még nem csereérettek, a tárcsa még a gyári.

Köszi előre is!
 

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7105 Dátum: 2012.07.29 20:41:06 »
Szia!
Milyen corollád van?
50e km után simán lehet kopott fékbetét...
Vagy valami be van szorulva, meg kell nézetni...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7106 Dátum: 2012.07.29 21:50:36 »
Sziasztok!

A szakik segítségére lenne szükségem, ugyanis egy hete azt tapasztalom, hogy menet közben is el kezd néha visítani a bal első fék (anélkül, hogy fékeznék persze).
Eleinte csak emelkedőn, illetve rosszabb útviszonyok mellett lehetett hallani, de azóta egyre többször leszek figyelmes rá. Volt olyan szakasz, amikor 50-60 kmh körül szimplán picit balra forgatva a kormányt már hallani lehetett.

Meg tudnátok mondani mi lehet? Beszorult a fékbetét? Próbáltam pár nagyobbat fékezni, hátha segít, de egyelőre maradt a probléma.
Fogyasztáson nem látszik semmi, a betétek ugyan 50e km-rel ezelőtt lettek cserélve, de még nem csereérettek, a tárcsa még a gyári.

Köszi előre is!
 
Miért vagy biztos hogy a fék? :hmmmm:Csapágy is lehet

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #7107 Dátum: 2012.07.29 23:26:14 »
Miért vagy biztos hogy a fék? :hmmmm:Csapágy is lehet

Kerékagy csapágy nem visít, hanem morog, vagy lóg...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #7108 Dátum: 2012.07.30 00:13:56 »
Kedves szp91!

2-3dl/1000km nem ok arra, hogy aggódj, ez 5W-40 olajjal kb 8-10000km alatt 1l. Jobb lenne, ha nem lenne (ennyi sem), de nincs vész.

Először is, Hagyd az 5W-30-cat!
Aztán, lehetőleg kerüld a különféle motoradalékokat, surlódáscsökkentőket, speciális védőbevonatot adó maszlagokat. Mind!
És, bár Te tudod, de a helyedben én a Castrol Edge-t is! Túl bizonytalan az eredete...
Én azt javaslom, hogy a legközelebbi olajcserénél vagy Total, vagy Mobil olajat (esetleg Liqui Moly-t, ha megtudod és akarod fizetni a felárát)
tegyél bele, viszkozitásból vagy az 5W-40-et, vagy a 0W-40-et. Célszerű már eleve 5l-es kiszerelésben venni, hogy tudj utántölteni, ha szükséges.
Az 5W-30 kicsit híg már a motornak, habár ez a gyári elsődleges ajánlás, nagyon minimális kompromisszumot kell a fentebb írt viszkozitásokkal kötni.
Motorcserét, felújítást hagyd a fenébe, még messze vagy tőle, de ajánlom, hogy 15.000-ről rövidítsd le 10.000km-re az olajcsere intervallumot. Egyébiránt én is így teszek, nekem is 1-2 deci fogy 1000km-en. Évente max 10.000-et megyek, le is dobom akkor az olajat.
Én mindkettő olajat használtam (Total Quartz 9000 5W-40, Mobil Super 3000 5W-40 - utóbbi van most az autómban) és mindkettő jónak érződik, úgy értem, kiszámítható az olajfogyás, nincs hirtelen mennyiségváltozás az intervallum alatt.

Én azt szoktam mondani, hogy egy-egy autópályás "szaladás", vagy 2000km-ként érdemes ráellenőrizni az olajszintre, és MINDIG(!) a maximumon tartani az olajszintet, hiszen, a kevés olaj hamarabb veszíti el a jellemzőit, ezáltal romlik a minősége (kenőképesség).

Remélem, tudtam segíteni, ha valami nem világos, jelezd.  ;)

Érdekes egyébként, azt hinné az ember, hogy az olajfogyasztás kopott motorra jellemző, pedig mennyire nem igaz ez...  :nono:
Egyszerűen csak - nagy valószínűséggel - el vannak tömődve a dugattyú olajjáratai, ezáltal a gyűrűk képtelenek az összes olajat lehúzni a henger faláról. Így az olaj tovább "mászik" felfelé a kompresszió gyűrűk felé, majd bejut az égéstérbe, ahol elég, na, EZ okozza az olajfogyasztást.
A gond ott kezdődik, vagy inkább tetőzik, hogy sok tulaj egyszerűen nem cserél olajat az előírt rendszerességgel, illetve, fittyet hányva a kocsira, csak használja-használja, amíg ki nem esik alóla. Pedig némi odafigyeléssel megelőzhetők lennének ezek a problémák.
Én addig nem fogok hozzányúlni (értsd: szervizbe vinni az autót motormegbontásra), amíg ez a kis olajfogyás kiszámítható. Ez hozzátartozik az autóhoz és kész. Ha ez a helyzet megváltozik, akkor megbontatom a motort, kitisztíttatom az összes dugattyút és, ha ki tudom éppen akkor fizetni, akkor egy gyári gyűrűszettet kaphat, de az is lehet, hogy visszamegy majd az eredeti. Ez azért elég sok mindentől függ, megbontás nélkül biztosra semmit sem lehet mondani.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 00:18:51 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #7109 Dátum: 2012.07.30 00:50:55 »
.... Egyszerűen csak - nagy valószínűséggel - el vannak tömődve a dugattyú olajjáratai, ezáltal a gyűrűk képtelenek az összes olajat lehúzni a henger faláról. Így az olaj tovább "mászik" felfelé a kompresszió gyűrűk felé, majd bejut az égéstérbe, ahol elég, na, EZ okozza az olajfogyasztást. .... Ez azért elég sok mindentől függ, megbontás nélkül biztosra semmit sem lehet mondani.  ::)
Kicsit tovább menve ezen a gondolaton én elsődlegesen az olajjáratok tisztításával próbálkoznék. 0W-s (mert az biztosan fullszint) olajjal rövid 2-3 ezres csereperiódusokkal. 2, 3 alkalom elég rendesen kipucolja a rendszert. Az olajcserét érdemes a korábban leírt ferde megemeléssel és alapos kicsöpögtetéssel végezni.

Én a korábban használt E12 4zze-t 0w20-al használtam, az éves futás (8e) alatt nem volt érdemi fogyás.