Mennyit megy el ezekben a Corikban a kuplung? És mi ha meg először a tárcsa?
Azért kérdezem, mert a múltkor volt róla szó, hogy néha nehéz az 1-esemet kapcsolni. Azóta elég sokat mentem, városban is, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a kuplung nem mindig emel ki igazán jól. A kocsiban 130 ezer km lesz heteken belül, szóval van benne km bőven.
Ugye jól gondolom, hogy ezen nem lehet állítani?
Elsőkörben általában elég a tárcsát cserélni vagy a komplett szerkezet is mehet a lecsóba?
Én nemrégen, kb 3 hónapja vagyok túl a teljes kuplungszett cserén, úgyhogy, ha megengeded, a véleményem:
Kopott kuplungot legelőször általában a jobban akadozó váltóról (1-2, vagy rükverc kapcsolásakor), illetve a kemény kuplungról lehet felismerni (ami egyébként automata állítású, tehát nem lehet utánállítani), jó magam is így jártam. Ha leveszed a lábad a kuplungról, esetenként hallható koszoló zaj, majd az újbóli kinyomást követően ez a hang megszűnik. Nekem ez utóbbi nem jelentkezett.
Ha cseréled, csak és kizárólag szettben szabad, egy valamire való szerelő biztosan nem fogja neked darabonként kicserélni. Maga a csere is nagyon időigényes, ezáltal a munkadíja is magas (4-5 órás rezsi márkaszervizes árakon, számold csak ki...házi szerelő olcsóbb, de az is relatíve drága a többi munkafolyamat áraihoz képest).
Ezért érdemes egyben cserélni, plussz, ha csak tárcsát cseréltetsz, akkor a használat által a többi kopó kuplungalkatrész egész egyszerűen kinyírja az új alkatrészt, és kezdheted elölről a mókát.
Gyártmányok közül van a gyári, amit tudomásom szerint csak külön-külön tudsz beszerezni, kb 75.000+ÁFA horroráron+munkadíj (25-30.000). Utángyártottban a legismertebbek (amik a legajánlottabbak is, és nem gagyik): AISIN ASKO, LUK. Ez a kettő egyébként gyári beszállítója a Toyotának is, mindkettő nagyon jó minőségű, megbízható, az áruk attól függ, honnan tudod beszerezni. Nekem AISIN lett beszerelve (br. 35.000Ft), a megtett 6000km alatt elmondhatom, hogy hibátlan, tiszta szívvel merem ajánlani, holott ez a legolcsóbb. A LUK ugyanez, csak 5-10.000-rel drágább.
Lehet VALEO-t és SACHS-ot is, azokat én elvből kizártam, mert nehéz beszerezni (VALEO, SACHS) és nagyon drága (SACHS). A lényeg, hogy ne noname-et válassz tekintettel arra, hogy kuplung szettet egy autó élete során ideális esetben 1-szer kell cserélni...
Az, hogy 130.000km van az autóba szerintem kevésnek tűnik, de, ha belegondolsz, hogy sokat futott városban, ahol bőven igénybe van véve ennyi km alatt, nem hihetetlen, hogy cserés. Az én E11-emben 116.000km körül lett cserélve, mert kellett és pont. De magamat ismerve többet nem fog kelleni cserélni.
Jótanács, addig is minden váltásnál koncentrálj arra, hogy tökig kinyomod a kuplungot, amikor sebességbe rakod, hogy ne sérüljenek nagyon a szinkron gyűrűk és ejtsd meg a cserét, amilyen gyorsan csak tudod, nem fogod megbánni.
Az én Corimnak most szó szerint vajpuha a kuplungja és könnyedén lehet vele úgy váltani, hogy nem bólintok, vagy ránt váltáskor.