Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2285930 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4065 Dátum: 2010.08.15 16:03:45 »
SZiasztok,

Most hétvégén volt szerencsém még csak kipróbálni a kézifékemet hegyvidékes területen, aztán szomorúan tapasztaltam, hogy bizony nem fogja meg az autót önmagában, pedig nem is annyira durva lejtőn álltam meg.
Mi lehet szerintetek a probléma? Rossz kézifék beállítás?

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #4066 Dátum: 2010.08.15 17:15:01 »
SZiasztok,

Most hétvégén volt szerencsém még csak kipróbálni a kézifékemet hegyvidékes területen, aztán szomorúan tapasztaltam, hogy bizony nem fogja meg az autót önmagában, pedig nem is annyira durva lejtőn álltam meg.
Mi lehet szerintetek a probléma? Rossz kézifék beállítás?

Tipikusan lelazulós  a bowdenje. Én csak akkor használtam, ha lejtős helyen álltam, egyébként belöktem 2. be,  - és az első időkben kb. minden második szerviznél utánaállíttattam.
A végefelé már egész jól beállt, é snem lazult tovább.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4067 Dátum: 2010.08.15 18:25:55 »
SZiasztok,

Most hétvégén volt szerencsém még csak kipróbálni a kézifékemet hegyvidékes területen, aztán szomorúan tapasztaltam, hogy bizony nem fogja meg az autót önmagában, pedig nem is annyira durva lejtőn álltam meg.
Mi lehet szerintetek a probléma? Rossz kézifék beállítás?

Nekem 2-3 hete TZoli állította be. Mivel máskor húztak a bowdenen, de nem volt igazán jó, ezért szépen kipucolta a hátsó "fékdobot", és beállította amit kellett. Azért idézőjelben, mert ez csak a kézifék, az üzemi fék hátul is tárcsafék. Most 3-4 kattanásra bárhol fogja a kocsit  ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4068 Dátum: 2010.08.16 12:36:23 »
Akkor a 75 ezres szervizen megcsináltatom, gondolom ez nem nagy dolog. akkor biztosan ezzel függ össze az is, hogy behúzott kézifékkel ha beülök az autóba vagy egy kicsit mozgatom akkor van egy kis nyikorgó hangja?

Szintén a féknél maradva: az mennyire természetes, hogy pár napi állás után (esős időben pár óra után is) az első pár fékezésig surlódó hang jön a tárcsák felől, majd teljesen elmúlik néhány fékezéssel. Koszos a tárcsa, azért van?

Köszi a válaszokat!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4069 Dátum: 2010.08.16 12:42:34 »

Szintén a féknél maradva: az mennyire természetes, hogy pár napi állás után (esős időben pár óra után is) az első pár fékezésig surlódó hang jön a tárcsák felől, majd teljesen elmúlik néhány fékezéssel. Koszos a tárcsa, azért van?

Köszi a válaszokat!
Rozsdás lesz a tárcsa felülete, szerintem azt hallod.

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4070 Dátum: 2010.08.16 13:20:22 »
Így van. Teljesen természetes, majdnem típusfüggetlen. (Kerámia fékekkel szerelt szekereket nem érinti. :D)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4071 Dátum: 2010.08.18 21:59:46 »
Mennyit megy el ezekben a Corikban a kuplung? És mi ha meg először a tárcsa?
Azért kérdezem, mert a múltkor volt róla szó, hogy néha nehéz az 1-esemet kapcsolni. Azóta elég sokat mentem, városban is, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a kuplung nem mindig emel ki igazán jól. A kocsiban 130 ezer km lesz heteken belül, szóval van benne km bőven.
Ugye jól gondolom, hogy ezen nem lehet állítani?
Elsőkörben általában elég a tárcsát cserélni vagy a komplett szerkezet is mehet a lecsóba?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4072 Dátum: 2010.08.23 11:12:25 »
Mennyit megy el ezekben a Corikban a kuplung? És mi ha meg először a tárcsa?
Azért kérdezem, mert a múltkor volt róla szó, hogy néha nehéz az 1-esemet kapcsolni. Azóta elég sokat mentem, városban is, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a kuplung nem mindig emel ki igazán jól. A kocsiban 130 ezer km lesz heteken belül, szóval van benne km bőven.
Ugye jól gondolom, hogy ezen nem lehet állítani?
Elsőkörben általában elég a tárcsát cserélni vagy a komplett szerkezet is mehet a lecsóba?

Én nemrégen, kb 3 hónapja vagyok túl a teljes kuplungszett cserén, úgyhogy, ha megengeded, a véleményem:
Kopott kuplungot legelőször általában a jobban akadozó váltóról (1-2, vagy rükverc kapcsolásakor), illetve a kemény kuplungról lehet felismerni (ami egyébként automata állítású, tehát nem lehet utánállítani), jó magam is így jártam. Ha leveszed a lábad a kuplungról, esetenként hallható koszoló zaj, majd az újbóli kinyomást követően ez a hang megszűnik. Nekem ez utóbbi nem jelentkezett.
Ha cseréled, csak és kizárólag szettben szabad, egy valamire való szerelő biztosan nem fogja neked darabonként kicserélni. Maga a csere is nagyon időigényes, ezáltal a munkadíja is magas (4-5 órás rezsi márkaszervizes árakon, számold csak ki...házi szerelő olcsóbb, de az is relatíve drága a többi munkafolyamat áraihoz képest).
Ezért érdemes egyben cserélni, plussz, ha csak tárcsát cseréltetsz, akkor a használat által a többi kopó kuplungalkatrész egész egyszerűen kinyírja az új alkatrészt, és kezdheted elölről a mókát.
Gyártmányok közül van a gyári, amit tudomásom szerint csak külön-külön tudsz beszerezni, kb 75.000+ÁFA horroráron+munkadíj (25-30.000). Utángyártottban a legismertebbek (amik a legajánlottabbak is, és nem gagyik): AISIN ASKO, LUK. Ez a kettő egyébként gyári beszállítója a Toyotának is, mindkettő nagyon jó minőségű, megbízható, az áruk attól függ, honnan tudod beszerezni. Nekem AISIN lett beszerelve (br. 35.000Ft), a megtett 6000km alatt elmondhatom, hogy hibátlan, tiszta szívvel merem ajánlani, holott ez a legolcsóbb. A LUK ugyanez, csak 5-10.000-rel drágább.
Lehet VALEO-t és SACHS-ot is, azokat én elvből kizártam, mert nehéz beszerezni (VALEO, SACHS) és nagyon drága (SACHS). A lényeg, hogy ne noname-et válassz tekintettel arra, hogy kuplung szettet egy autó élete során ideális esetben 1-szer kell cserélni...
Az, hogy 130.000km van az autóba szerintem kevésnek tűnik, de, ha belegondolsz, hogy sokat futott városban, ahol bőven igénybe van véve ennyi km alatt, nem hihetetlen, hogy cserés. Az én E11-emben 116.000km körül lett cserélve, mert kellett és pont. De magamat ismerve többet nem fog kelleni cserélni.
Jótanács, addig is minden váltásnál koncentrálj arra, hogy tökig kinyomod a kuplungot, amikor sebességbe rakod, hogy ne sérüljenek nagyon a szinkron gyűrűk és ejtsd meg a cserét, amilyen gyorsan csak tudod, nem fogod megbánni.
Az én Corimnak most szó szerint vajpuha a kuplungja és könnyedén lehet vele úgy váltani, hogy nem bólintok, vagy ránt váltáskor.  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4073 Dátum: 2010.08.23 11:25:20 »
Kicsit elbizonytalanodtam most az autómat illetően.

Kivételesen nem etanollal van keverve a mostani tank üzemanyagom, hanem tiszta benzin 95-ös, AGIP. Szépen visszaállt a fogyasztásom 6-6,1 L/100km-re, de alapjáraton nem tetszik a hangja az autónak. Lehetséges, hogy a Ti 1,4 vvti-tek sem jár szinte néma csendben, és ami fontosabb simán, tiszta benzinnel? Elég érzékeny a fülem az ilyesmire, és az etanollal (30%-ban) sokkal másabb volt. Nehéz ezt érthetőbben megfogalmazni, de olyan, mintha fémesebb hanggal működne, mintha kissé jobban csattogna. Persze, ne arra gondoljatok, hogy olyan, mint egy MTZ traktor, csak azt nem tudom eldönteni, hogy sima benzintől ilyen, csak már régen tankoltam tisztán, vagy valami baja kezd lenni a motornak?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4074 Dátum: 2010.08.23 11:28:30 »
Mindenki azt mondja, aki valaha járt etanolos keverékkel, hogy utána benzinnel rosszabb a hangja (egészen pontosan etanollal szebb a hangja, csak utána tűnik a tiszta benyás hang rosszabbnak). Szóval ez tök normális.  ;)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4075 Dátum: 2010.08.23 11:50:19 »
Mindenki azt mondja, aki valaha járt etanolos keverékkel, hogy utána benzinnel rosszabb a hangja (egészen pontosan etanollal szebb a hangja, csak utána tűnik a tiszta benyás hang rosszabbnak). Szóval ez tök normális.  ;)
A következő tankolásnál megint keverek majd bele egy kicsit, csak annyira megnyugtató volt újra látni a 6L-es fogyi adatot  ;)
Ezzel szemben meg, a "csúnyácska" hangja a motornak zavaró, úgyhogy kikísérletezem, hogy mi az a minimális keverék, amivel már simábban jár, de még nem eszik többet...  ;)

Köszi a megnyugtató választ.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4076 Dátum: 2010.08.23 12:14:47 »
Az, hogy 130.000km van az autóba szerintem kevésnek tűnik, de, ha belegondolsz, hogy sokat futott városban, ahol bőven igénybe van véve ennyi km alatt, nem hihetetlen, hogy cserés. Az én E11-emben 116.000km körül lett cserélve, mert kellett és pont. De magamat ismerve többet nem fog kelleni cserélni.
Jótanács, addig is minden váltásnál koncentrálj arra, hogy tökig kinyomod a kuplungot, amikor sebességbe rakod, hogy ne sérüljenek nagyon a szinkron gyűrűk és ejtsd meg a cserét, amilyen gyorsan csak tudod, nem fogod megbánni.
Az én Corimnak most szó szerint vajpuha a kuplungja és könnyedén lehet vele úgy váltani, hogy nem bólintok, vagy ránt váltáskor.  :D

Köszi!
nálam pont ezt van, hogy 1-2 és rüki néha nehezen kapcsolható. Most még nem foglalkozom vele, de ha rosszabbodik a helyzet, akkor nem fogok spórolni ezen, hanem csere.
Az autó elvileg sokat ment pályán az előző tulajánál (más jelek is erre utalnak), de mivel szétgyilkolta a 3-as szinkronját is, ezért nincsenek illúzióim a vezetési tudását illetően.
Én is nagyrészt vidéken és pályán járok vele, tehát nálam nem nagyon kopik a cucc.

Köszi az infókat!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4077 Dátum: 2010.08.23 13:11:59 »
Nálam a 3. kapcsolható nehezen csak és néha a rüki. De én még nem ültem olyan Corollában, ahol néha a Rückwärtz ne szarakodott volna...

Nem nehéz a 3. szinkronját kinyírni, eléggé gyenge kis fos ez a C150-es váltó. Nálam sincsen erősen rántgatva vagy ilyesmi, mégis akar néha. Bár az új váltóolajjal sokkal jobb, pláne melegben. Télen azonban szeret még most is akadni néha...

A kuplungom sokkal puhább, mint az E12-esé, nem hiszem, hogy nálam ezzel lenne probléma.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4078 Dátum: 2010.08.24 09:30:59 »
Egy apró információ annak, aki hosszbordásszíjat akar cserélni a közeljövőben (105.000km-nél cserés az előírás szerint):

Corolla 1,4 vvti-hez (klímás, szervós) GATES hosszbordásszíj 6PK1840(!) jelölésű 5400 HUF körül mozog a beszerzés helyétől függően.
A szerelőm azt mondta, hogy aki nem Gates-et akar vele beszereltetni, azt nem is vállalja. Vagy ez, vagy semmi.

Annyit kell még tudni, hogy összesen 4 féle méretben gyártják ehhez a motorhoz (4ZZ), 1540-1560: ezek klíma nélküli, illetve a rövidebb talán klíma+szervó nélküli Corikba megy, a klímás kocsikba az 1840mm-es való. A negyedik versenyző méretét nem tudom, de az is 1800 feletti szám.
Remélem, tudtam segíteni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #4079 Dátum: 2010.08.24 10:00:24 »
Nálam 181.000 kilométer van az autóban. Elképzelhető, hogy ezért akadozik már a váltóm?

Automata utánállítású kuplungnál hogyan lehet észre venni, hogy kopott a szerkezet? Mert kézinél ugye elkezd csúszni, ez tiszta sor...