Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2309657 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #3930 Dátum: 2010.07.27 19:25:31 »
Nemtom milyen szivacsra es milyen vastagra gondoltal. Nyilvan van ezer variacio. Ha nincs klima, ugy tenyleg egyszerubb a szitu.
Amin gondolkozok meg, az nem csak a nedvesseg amit megkot, hanem hogy ha az tele megy porral akkor nehezebb takaritani mint a normal szurot vagy nem?  :hmmmm:
En nagyon gyakran kiporszivozom a pollenszurot. Ezert (meg mert nem hasznalom varosban) 45ezer utan kellett eloszor cserelni. Te szoktad takaritani, vagy 8 ezrenkent kuka? Ez nem lehet egy megoldas?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3931 Dátum: 2010.07.27 19:31:20 »
Én eddig mindig kidobtam a 2.000 Ft-os szűrőt az E12-ben -- szinte mindig tavasszal a klíma gombátlanításával egybekötve.

Azonban olyan drága az E11-hez a pollenszűrő, hogy nincsen kedvem fél évente erre a vacakra ennyit kidobni, úgyhogy ezt takarítgatom porszívóval, sőt a múltkor ki is mostam slaggal. Azt megszáradt a napon, tiszta lett nagyjából, igaz ez az a szőrmókos anyag, nem az a sima papír, ami elmállana. Szóval most egy mosott szűrőm van bent, nincsen kedvem kidobni még mindig. Porszag nincsen, nem is jön be láthatólag most por. Ettől függetlenül kellene valami olcsó megoldás.

A mosogatása nem baj, a sportlégszűrőt is mosogatom, azt élvezem. A papírszűrő fél órán át tartó fejenállós behelyezését azonban kevésbé, így azt el tudnám felejteni, ahogyan a bóvli szűrők 4.500-tól induló árát is...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #3932 Dátum: 2010.07.27 19:56:06 »
a különbség szembetűnő. Nem?  :szemez:

ha meg ackiós csomagba totoja olajat kaptam, annak csak örülök. annak már nem annyira, hogy van most a csomagtartóban egy fél liter 5w40-es, vagy 0w40-es, ami ugye nem 5w30-as, ami benne van. Márpedig ha ezt is eszi, akkor utána kell töltenem....   ::)

Értem. Egy olcsóbb fajta pollenszűrőt kaptál, és ezt megmagyarázták azzal, hogy nem klímásba való. A lényeg, hogy van benne...
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3933 Dátum: 2010.07.27 22:47:30 »
Nah, most végeztem, kész a szivacsos pollenszűrő 1.0 verziója.

A kis kockákat kivágtam körbe a pollenszűrőről, majd a helyébe vékony szivacsot ragasztottam légmentesen és alaposan. Meg is száradt, vissza is tettem fejenállva...
A szűrő nem rég lett mosva és szárítva, de ismét tele volt az esőerdővel...

A légáramlás a papíréval megegyező érzetre. Tapasztaltam, hogy a fél-egy centi vastag, nagyobb lukú, inkább merev fajta szivacs a legjobb. A vastagabb nem enged át elég levegőt, a nagyon vékony meg nem szűr kellőképpen és nem elég merev. Talán a fél centis a legjobb. Ragasztani sok mindennel lehet, a műanyag ragasztópisztoly vált be nekem a legjobban. Ezzel a réseket is be lehetett tömni.

A szűrőt epres műszerfalápolóval megfújtam, így kissé olajos, jobban fogja a port, másfelől viszont jó illat megy az utastérbe.

A csupasz szivacsdarab nem jó, mert merevítés kell neki, beszívná különben a venti. Csak azt látom lehetséges megoldásnak, hogy egy gyári keretet felhasználva készítünk egyedi pollenszűrőt.

Összességében szerintem jó lett, talán picit zajosabb a venti, de lehet, hogy csak bebeszélem. Azonban a fejenállós ki- és beszerelés továbbra is probléma, ezen sajnos nem lehet segíteni, hiszen kell egy merev keretes valami, sima szivacs nem elég.

Kép nincsen, így is tele van a hócipőm az egésszel mára...

Aki akar kendácsolni, az szivaccsal, textillel kisérletezhet a gyári kerettel, aki nem, az vegye meg mindig az új szűrőt egy vagyonért. Kb. ennyi.
2.0 version nem biztos, hogy lesz, nagyon többet nem látom, hogy ki lehetne hozni az egészből...

Elvileg legközelebb már "csak" ki kell szedni és ki lehet majd mosni vízben a szivacsot. Majd meglátjuk...


Ilyen volt eredetileg: (na jó, nem ilyen volt, mosva volt már egyszer és tiszta dzsuva lett ismételten)
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.27 23:07:11 írta B.S. »

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #3934 Dátum: 2010.07.28 07:51:23 »
Jól beszél Wolfman. Nekem is 3 db-ba hajlítható pollenszűrőm volt az autóban, ez is való az angol gyártásúba.

A sok darabból álló szűrő a japán gyártásúba való, azonban az angolba is belemegy. Utólagosan csak ilyet lehet kapni, 3 darabba hajtogatottat nem, azt csak a mszervízben.


Én már kaptam háromba hajlíthatót utángyártottban is....  ::)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #3935 Dátum: 2010.07.28 07:54:51 »

Értem. Egy olcsóbb fajta pollenszűrőt kaptál, és ezt megmagyarázták azzal, hogy nem klímásba való. A lényeg, hogy van benne...

Hát... ez lehetséges.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3936 Dátum: 2010.07.28 20:10:55 »
Hali  Megvolt a 60e-es szerviz Corolla D4D(2007 /3)
Mayernél voltam nagyon rendesek voltak, végigkibicelhettem.Váltóolaj nagyon szép volt, nem kellett cserélni. Szűrőket vittem, a pollenszűrő mérete nem volt perfekt, a légszűrő ennél az ujnál egész más mint a 2007 elöttieknek. Ugyanigy az üzemanyagszűrő, igy azt ök adták9300Ft-ért
(a régihez még 3 e Ft-se lett volna autósboltban)Az üzemanyagszűrő csréje kész horror, nagyon bonyolult. A többi nem annyira.A motorvédő műanyag bolhák kapásból sérülhetnek, cserélhetők. Fékbetétek még cca 50%-oasak, cca6 mm-esek, de furcsa mód a tárcsák vállasak rendesen. Valószinű puha anyagbol vannak, lehet hogy a betétcsere alkalmával a tárcsát is cserélni kell majd. 1,3 órát számoltak fel.
A hozott anyaggal  (Liqui Moli-t is vittem) 42 e Ft-volt a teljes szerviz

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3937 Dátum: 2010.07.28 20:40:03 »
Fékbetétek még cca 50%-oasak, cca6 mm-esek....

Azért erre figyel, mert ez már közel sem 50%-os, az eredeti kb 18mm, és 2mm alá nem kophat. A maradék 4mm talán 15-20000km-et elmegy.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3938 Dátum: 2010.07.28 21:44:58 »
Fékbetétek még cca 50%-oasak, cca6 mm-esek....

Azért erre figyel, mert ez már közel sem 50%-os, az eredeti kb 18mm, és 2mm alá nem kophat. A maradék 4mm talán 15-20000km-et elmegy.
Öszintén még nem láttam uj Corolla betétet, de más tipusuakat igen, azok 8-10mm között voltak.Szerintem nekem 100 ekm-t el fog menni(vagyis még 40e-t) De ne gondold, hogy nem cserélem ha kell!

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3939 Dátum: 2010.07.28 23:29:04 »
Ám legyen, vedd úgy, hogy nem szóltam.  :flowers:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #3940 Dátum: 2010.07.29 06:58:10 »
Ám legyen, vedd úgy, hogy nem szóltam.  :flowers:
valószinű az a normális amit te irsz, hogy 15-20 ekm alatt ledarálják azt a 4mm-t, de én olyan nemfékezős tipus vagyok, sok autópálya, városban ha lehet motorozom/robogózom.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: Szerviz
« Válasz #3941 Dátum: 2010.07.29 08:11:41 »
Ezek az adatok a Toyota szervizes szerelési könyvebol vannak:
első fékek:
fekbetetét vastagsag
3ZZ-FE/4ZZ-FE motortípusnál:
Elõírt vastagság: 11.0 mm (11.5 mm TMUK gyartas)
Minimális vastagság: 1.0 mm
1CD-FTV motortípusnál: (csak TMC gyartas)
Elõírt vastagság: 11.5 mm
Minimális vastagság: 1.0 mm
féktárcsák
Normál vastagság: 25.0 mm
Minimális vastagság: 23.0 mm

Hátsó fékek
fékbetét:
Normál vastagság: 10.0 mm
Minimális vastagság: 1.0 mm
féktárcsák
Normál vastagság: 9.0 mm
Minimális vastagság: 8.0 mm
TMC és TMUK gyartasra is igazak, kivetel az az 1 zarojeles
(az én kocsimnál pedig ugy alakult a kopás TRW tipus: 0-60 ekm alatt hogy elsö fektarcsak 24 mm, betetek 5-6 mm, a hatsot nem tudtam merni, mert belül körbe van 1 tarcsa, de szemre az is kb fele, ezek a kopasok 80% varosban)
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.29 08:40:21 írta Hammer »

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3942 Dátum: 2010.07.29 10:42:51 »
Ja, lehet, hogy a vassal együtt 18mm,  :sorcerer:  szóval mindenki boldog lehet.  ;)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3943 Dátum: 2010.07.29 14:49:53 »
Hibakód: P0420 - a katalizátor hatásfoka nem megfelelő...
Azonban nemrég magától eltűnt, azóta pedig még jöttünk vele vagy 150 km-t (pályán is, jócskán), és semmi.
Mivel azóta se jött elő újra, egyelőre még kivárok.

Na a szerelőm bemérte a szondákat: az első tuti, a hátsó viszont már nem ad tökéletes jelet.
A hibajelző azóta sem világít.
Egyelőre még nem cserélek semmit, főleg, hogy ezek után gond nélkül átment a műszakin, a kibocsátás is teljesen rendben van.

Viszont ha már ott volt az autó, akkor lecseréltettem a váltóolajat (Eneos 75W-90), meg a fékfolyadékot is, valamint megerősíttettem a hátsó rendszámtábla rögzítését is, mert eddig az autóhoz méltatlan zörgést produkált az ajtó lecsukásakor.  :)

Ami még hátravan:
- valamikor majd komplett fékcsere hátul is,  :wacko:
- hűtőfolyadék lecserélése,
- klímaolaj cseréje.



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #3944 Dátum: 2010.07.29 19:09:07 »
Hibakód: P0420 - a katalizátor hatásfoka nem megfelelő...
Azonban nemrég magától eltűnt, azóta pedig még jöttünk vele vagy 150 km-t (pályán is, jócskán), és semmi.
Mivel azóta se jött elő újra, egyelőre még kivárok.

Na a szerelőm bemérte a szondákat: az első tuti, a hátsó viszont már nem ad tökéletes jelet.
A hibajelző azóta sem világít.
Egyelőre még nem cserélek semmit, főleg, hogy ezek után gond nélkül átment a műszakin, a kibocsátás is teljesen rendben van.

Viszont ha már ott volt az autó, akkor lecseréltettem a váltóolajat (Eneos 75W-90), meg a fékfolyadékot is, valamint megerősíttettem a hátsó rendszámtábla rögzítését is, mert eddig az autóhoz méltatlan zörgést produkált az ajtó lecsukásakor.  :)

Ami még hátravan:
- valamikor majd komplett fékcsere hátul is,  :wacko:
- hűtőfolyadék lecserélése,
- klímaolaj cseréje.




Szia!

A klímaolajat nem kell cserélni, nem is lehet, hiszen a gázban kering. Majd ha már gyengének érzed a klímát ugyis elmész megnézetni klímáshoz, és ő leszívja, megméri, feltölti és akkor ugyis friss olaj kerül bele...

Amúgy ez a ***onda mérés még nem sokat jelent, hiszen pont a katalizátor ellenőrzésére szolgál az a szonda. Tehát vagy azért nem jó a jele mert bedöglött a szonda, vagy mert bedöglött a katalizátor  :) A jelalakja lenne a lényeg. Abból azt vette ki a szerelő hogy a szonda rossz? Milyen géppel nézte és mit mutatott?
Xanyi