Nah, most végeztem, kész a szivacsos pollenszűrő 1.0 verziója.
A kis kockákat kivágtam körbe a pollenszűrőről, majd a helyébe vékony szivacsot ragasztottam légmentesen és alaposan. Meg is száradt, vissza is tettem fejenállva...
A szűrő nem rég lett mosva és szárítva, de ismét tele volt az esőerdővel...
A légáramlás a papíréval megegyező érzetre. Tapasztaltam, hogy a fél-egy centi vastag, nagyobb lukú, inkább merev fajta szivacs a legjobb. A vastagabb nem enged át elég levegőt, a nagyon vékony meg nem szűr kellőképpen és nem elég merev. Talán a fél centis a legjobb. Ragasztani sok mindennel lehet, a műanyag ragasztópisztoly vált be nekem a legjobban. Ezzel a réseket is be lehetett tömni.
A szűrőt epres műszerfalápolóval megfújtam, így kissé olajos, jobban fogja a port, másfelől viszont jó illat megy az utastérbe.
A csupasz szivacsdarab nem jó, mert merevítés kell neki, beszívná különben a venti. Csak azt látom lehetséges megoldásnak, hogy egy gyári keretet felhasználva készítünk egyedi pollenszűrőt.
Összességében szerintem jó lett, talán picit zajosabb a venti, de lehet, hogy csak bebeszélem. Azonban a fejenállós ki- és beszerelés továbbra is probléma, ezen sajnos nem lehet segíteni, hiszen kell egy merev keretes valami, sima szivacs nem elég.
Kép nincsen, így is tele van a hócipőm az egésszel mára...
Aki akar kendácsolni, az szivaccsal, textillel kisérletezhet a gyári kerettel, aki nem, az vegye meg mindig az új szűrőt egy vagyonért. Kb. ennyi.
2.0 version nem biztos, hogy lesz, nagyon többet nem látom, hogy ki lehetne hozni az egészből...
Elvileg legközelebb már "csak" ki kell szedni és ki lehet majd mosni vízben a szivacsot. Majd meglátjuk...
Ilyen volt eredetileg: (na jó, nem ilyen volt, mosva volt már egyszer és tiszta dzsuva lett ismételten)