Beletölti az arc a 10 W-40-et, mert "jó az bele" (pár márkaszervíz is ezt a gyakorlatot követi); elmegy vele 18-20 ezer km-t mert épp nincs pénze/elfelejti/nem olyan lényeges/meg amúgy is bírja az, úgysem garis már; a szintet meg naná hogy nem nézi, hisz nem azért vett Toyotát, hogy ilyesmikkel vacakoljon ...
Közben meg a motorban az olajmennyiség elég szűken ki van számítva; ráadásul kényes is rá, és az illesztéseinél sem a jóféle vastag, olcsó kenőccsel számoltak azok a buta mérnökök ... Elkezd valamennyit enni belőle, így aztán előáll az a szitu, hogy a motorban az eleve épp elégre szabott mennyiség helyett már egy literrel kevesebb van, ráadásul az is alapban gyenge minőségű, plusz el is van használódva... De azért kapja a városi nyúzást, és/vagy az autópályás tekerést...
Aztán csak néz a hülye tulaj, hogy a 150 ezer km-t futott Toyota motor benyel 2000 km-en egy liter olajat - utána meg beírja a Népítéletre meg a fórumokba, hogy már a Toyota sem a régi.
Hát naná, hogy nem nézegeti hetente, vagy naponta, hisz nem Skoda 120-ast vett, ezt ne felejtsük el:) Egyébként meg ha így van kiszámolva az olajmennyiség, az konstrukciós hiba. Ezt meg nyilván nem kötik a vevő orrára. AMúgy most mégis: TOYOTÁRÓL beszélünk, vagy valami gagyiról? Mert ha Toyota, akkor arról kéne szólnia, hogy strapabíró, de ezek szerint nem az, ahogy te leírod.
10W vs 5W: mérte már valaki -x hőmérsékleten? Mert a könyvében az van, hogy a 10W30 olyan -20 fokig ok, az 5W-s az meg nem tudom, jóval lentebb. De a kérdés az, hogy mondjuk -20-ig kb. ugyanolyan a viszkozitásuk, vagy már akkor is sűrűbb, mint az 5W? Én le fogom mérni. Van itthon 10W-s, még régebbről, meg az 5W-sben talán még maradt néhány csepp
Ha ezen áll vagy bukik a dolog, akkor a Toyota gagyi, azt kell mondjam. Amúgy sztem sok Toyota(meg Honda) megy 10W40-nel, és nem hinném, hogy mindnek xar lenne a motorja.