Alapvetően két eltérés van. Egyrészt még nem hallottam olyanról, hogy maguktól 5 W-30-at töltenének bele - pedig ugye a legtöbb aktuális típusához (legyen az benzines vagy dízel) a Toyota ezt ajánlja - ehelyett jobb esetben 5 W-40-et, sőt gyakran 10 W-40-et raknak bele, aminek a jelentőségét neked nyilván nem kell bizonygatnom. Másrészt (ez csak a dízeleket érintő probléma, de összefügg az előzővel) magasról tesznek a gyár által ajánlott ACEA minősítésre, tehát maguktól nem raknak az autóba 1-es (vagy 5-ös) ACEA szintű olajokat, hiába ez a gyári ajánlás.
Fateroméba is 5W-40-es Magnatec-et nyomattak, amíg vittük szervizre. Mondjuk akkor hajtva is volt jobban a gép, akkoriba az 5W-30-nál ez jobb választás volt.
Az én új motoromba alapból 5W-30-as Toyota olajat tettek a Koto-ék. Ők azt teszik az összes VVT-i motorba, mondták is nekem. Aztán a diesel-eket nem tudom.
Az ACEA szabvány sem kellene, hogy gondot okozzon, az 5W-30-as Toyota olaj jó a dieselbe is, mert A1/B1-es. A benzinesbe is azt ajánlja a Toyota. Ezek után tényleg nem értem, hogy miért az 5W-40-et nyomatják a legtöbb helyen. Az 5W-30-as szinte az összes kocsiba jó lenne és a gyári ajánlásnak is megfelelne.
Amúgy tényleg gáz, hogy egy A1/B1-es előírásúba 40-es olajat raknak. Nem véletlen van előírva az A1/B1. Ez sokkal jobban elvezeti a hőt, meg ilyenek, lehet, hogy a 40-es kinyírja idő előtt a motort...