SZtem túlzásba viszitek ezt az olaj parát, igazából ma már mindegyik márkásabb olaj jó sztem. AMúgy ez tipikusan olyan, mint a vitamin-meg táplálékkiegészítő, meg a kozmetikai ipar.. Porhintés az egész. Ilyen olaj, olyan olaj, mintha ezen múlnának 10 ezer km-ek, meg ft-ok..
Alapvetően a mai olajak jobbak, mint 10 éve voltak, de azért vannak különbségek. Meg kell találni, hogy melyik vezetőnek, melyik kocsiba, melyik a legideálisabb választás. Szempont a hosszú élettartam melett a fogyasztás is, meg a környezetvédelem is, meg az ár is, stb...
Pl. Leszilacinak egy híg 20-as olaj a tökéletes, míg Szutinak mondjuk a Hungaroringre eléggé kevés lenne, neki sokkla sűrűbb kell...
Amúgy ha a kocsid előző gazdája is hasonlóan túlzásba vitte volna a témát és mondjuk híg 30-as olajat tett volna a kocsidba, akkor lehet, hogy most nem cumiznál az olajfogyival... Erről ennyit csak.
Az olaj az egyik legfontosabb "alkatrész", részben ezen is múlik, hogy a motorod mennyit megy el, mennyit fogyaszt, stb... És itt a fórumon a legtöbben hosszú távon használják a kocsit, így nem mindegy, hogy mennyit megy el a motor. Persze, aki jövőre eladja, annak mindegy, hogy 100.000 km múlva milyen állapotban van a motor...